پارس ناز پورتال

مردی که زنان فاحشه را می کشت و بعد آنها را می خورد

مجموعه : مجله خبری روز
مردی که زنان فاحشه را می کشت و بعد آنها را می خورد
وقتی که برای اولین بار دستگیر شد، در حالی که انگشتان دستش را مانند بچه ها در هم گره می زد از کشتن و خوردن 6 زن نام برد. اما بعدها تنها نام سه نفر را بر زبان آورد.استفان گریفیث 41 ساله که دوران حبس ابد خود را به تازگی شروع کرده معروف به قاتل تیرو کمان دار بوده و جالب اینجاست که در دانشگاه برادفورد در رشته حقوق و در حوزه جرم و جنایت نیز درس می‌خوانده است.

پروژه درسی وی جک د ریپر بوده(فردی که در دهه 1880 در وایت چپل لندن زنان فاحشه را می کشته است)!افسران پلیسی که از وی بازجویی کردند از داستانهای نگفته حکایت دارند. ظاهرا وی از 6 قتل سخن گفته که بعدا زیر آن زده است.وی بعد از آنکه رسما قتل سوزان بلامیرز 36 ساله(در دادگاه ثابت شد که وی را با تیر و کمان و شلیک به وی از پای در اورده است)، شلی آرمیتاژ 31 ساله و سوزان راشورد 43 ساله بر عهده گرفت، به حبس ابد محکوم شد.

قاضی ارشد دادگاه لیدز در این باره گفت بر اساس صحبت های قاتل جای هیچ شک و شبهه ای نیست که وی باید تا ابد در زندان باقی بماند. بقایای بدن بلامیرز در 25 ماه می در رودخانه آیری نزدیک برادفورد پیدا شد. دستمال مربوط به آرمیتاژ نیز در همان رودخانه یافت شد اما اثری از راشورث پیدا نشد.
 
 
 
پیشتر قاتل از قتلهای زیادی خبر داده بود اما بعدا جزییات 5 قتل در برادفورد را گفت و سپس رسما سه مورد را بر زبان آورد و همگان متوجه شدند که قاتل بازپرسان را سر کار گذاشته است.
به هر حال از این داستان که بگذریم پذیرش سه مورد قتل و خوردن اجساد توسط این قاتل متوحش چیزی را عوض نمی کند. گفتنی است بارها روانپزشکان درباره اختلالات روانی استفان گریفیث هشدار داده بودند و اسناد نشان می دهد که وی ممکن است قاتل زنجیره ای شود اما ظاهرا کسی به این موضوع اهمیت نداد تا اینکه وی دست به جنایت زد. وی هنگامی که 17 ساله بوده با حمله به مدیر فروشگاهی به سه سال حبس محکوم شد.
همان زمان وی به بازپرسان گفته بود که آینده خود را بعنوان قاتل زنجیره ای دیده است و شاید قاتل زنجیره ای شود اما دوباره کسی به حرفهای وی گوش نکرده بود و بازپرسان از کنار مسئله گذشته بودند. در سال 1991 بعنوان مریضی که از زجر دادن دیگران لذت می برد شناخته شده وروانپزشکان در باره اختلالات روانی وی هشدار دادند. سال 1992 نیز بدلیل سلب آسایش و قرار دادن چاقو زیر گلوی دختری بدون دلیل، محکوم به دو سال حبس شد
 
مردی که زنان فاحشه را می کشت و بعد آنها را می خورد
 
اما چون علائم بیماری را از خود نشان نداده بود مطابق قوانین انگلیس به تیمارستان فرستاده نشد و به جنایات خود ادامه داد.
سوال اینجاست کسی که 19 سال پیش بعنوان قاتل بالقوه شناخته شده چرا اینطور آزادانه رها شده تا دست به ارتکاب جنایت بزند. البته هیچ دلیلی جز ضعف در قوانین انگلیس نیست.
اما قربانیان استفان همگی فاحشه بوده که در زندگی اخلاقی خود دچار بحران بوده اند و نوع کار و شغل شان، آنها را در برابر مردان خشونت آمیز ساخته بود. یعنی مردانی از این دست به خود اجازه داده اند که هر نوع رفتار خشنی را با این نوع افرا در جامعه انگلیس داشته باشند.
استفان گریفیث متولد سال 1969 در دازبری در غرب یورکشایر در ماه می 2010 به اتهام قتل و ادمخواری بازداشت شد و هنگامی که قاضی اسمش را پرسید وی گفت آدمخوار تیر و کماندار!!
4 بار در زندان دست به خودکشی ناموفق زده است. در 21 دسامبر به اتهام قتل 3 زن گناهکار شناخته شده و حبس ابد محکوم شد و اینک دوران حبس ابد خود را شروع کرده است.