پارس ناز پورتال

بازیگران معروفی که سر صحنه مجروح شدند + عکس

مجموعه : اخبار سینما
بازیگران معروفی که سر صحنه مجروح شدند + عکس

بازیگران، بدل‌کارها و حتی تماشاچیان عادی سال‌هاست در هالیوود قربانی حوادث سر صحنه می‌شوند که گاهی اوقات در حد جراحت‌ مختصر است و در مواردی به قیمت جان آن‌ها تمام می‌شود.

آنجلینا جولی، «سالت» : جولی هنگام فیلمبرداری یکی از صحنه‌های اکشن فیلم «سالت»‌ از ناحیه صورت دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد. او را بیمارستان فرستادند، اما فیلمبرداری به سرعت از سر گرفته شد و جولی توانست فیلیپ نویس کارگردان فیلم را راضی کند ادامه صحنه‌های خود را در آن روز بازی کند.

براد پیت، «تروا» : پیت که در فیلم حماسی «تراوا» (2004) نقش آشیل را بازی می کرد، در یکی از صحنه‌ها بر اثر پرش از بلندی آسیب دید. جالب اینکه در این حادثه تاندون آشیل پیت پاره شد! به این ترتیب حضور او سر صحنه فیلمبرداری چند هفته به تعویق افتاد.

جرج کلونی، «سیریانا» : ستون فقرات جرج کلونی هنگام بازی در یکی از صحنه‌های فیلم به شدت آسیب دید. درد او آن‌قدر زیاد بود که حتی به فکر خودکشی افتاد. خودش این اواخر گفت: «وضعیتم جوری بود که به خودم گفتم نمی‌توانم با این شرایط ادامه بدهم. عملا نمی‌توانم زندگی کنم.» کلونی برای بازی در این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

لن برستین، «جن‌گیر» : برستین سال 1973 در فیلم ترسناک «جن‌گیر» به کارگردانی ویلیام فریدکین بازی کرد. در یکی از صحنه‌های جن‌گیری شخصیت او در فیلم توسط شیطان به عقب هل داده می‌شود. عوامل صحنه برستین را که به یک بند بسته شده بود عقب کشیدند، اما شدت حرکت به قدری بود که ستون فقرات او به آسیب دید. فریاد برستین در این صحنه فیلم واقعی است.

کریستن استیوارت، «سفیدبرفی و شکارچی» : استیوارت هنگام فیلمبرداری یکی از صحنه‌ها در لندن از ناحیه مچ دست آسیب دید و این حادثه باعث توقف موقت فیلم شد.

دانیل کریگ، «ذره‌ای آرامش»:کریگ سال 2008 در دومین حضور خود در نقش جیمز باند نه یک بار سه بار زخمی شد. ابتدا در یکی از صحنه‌ها صورتش زخمی شد و هشت بخیه خورد. شدت جراحت او آن قدر زیاد بود که بعدا ناچار شد با جراحی پلاستیک صورت خود را ترمیم کند. کریگ در ادامه فیلمبرداری دو بار دیگر دچار حادثه شد؛ بار اول به خاطر بریدگی نوک انگشت به بیمارستان رفت و بار دوم بازوی راستش دچار آسیب شد.

هالی بری، «گوتیکا» و «زن گربه‌ای»: بری سال 2003 سر صحنه فیلمبرداری «گوتیکا» دچار شکستگی بازو شد. دلیل این حادثه نه عوامل فنی بلکه رابرت داونی جونیر همبازی او در فیلم بود که در آن صحنه دستش را محکم کشید. بر اثر این حادثه فیلمبرداری هشت هفته متوقف شد. بری سال 2004 هم سر صحنه فیلم «زن گربه‌ای» بر اثر برخورد یکی وسایل نورپردازی به سرش به بیمارستان فرستاده شد.

چارلیز ترون، «آیون فلاکس»: ترون تابستان سال 2004 هنگام بازی در یکی از صحنه‌های اکشن علمی تخیلی «آیوس فلاکس» از ناحیه گردن آسیب دید و فیلمبرداری چند هفته به تعویق افتاد.

آرنولد شوارتزنگر، «آخرین ایستادگی»: بازگشت آرنولد به دنیای سینما با حادثه همراه شد. در اولین روزهای شروع بازی فرماندار سابق کالیفرنیا در وسترن «آخرین ایستادگی»، او عکسی با پیشانی خونی از خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «امروز سر صحنه کمی زخمی شدم، اما به لطف یکی از اعضاء تیم پزشکی یک ساعت بعد برگشتم سر صحنه!»

نیکول کیدمن، «مولن روژ» : کیدمن سال 2001 سر صحنه فیلم موزیکال «مولن روژ» دچار پارگی غضروف زانوی راست شد.

راسل کرو، «Flora Plum»:  کرو سال 1998 هنگام تمرینات برای بازی در این فیلم اکشن از ناحیه شانه آسیب دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت. تولید فیلم که قرار بود جودی فاستر آن را کارگردانی کند به تعویق افتاد. تهیه‌کنندگان منتظر بازگشت کرو مانند، اما او بازنگشت و فیلم هم ساخته نشد.

راندون لی، «کلاغ»: معروف‌ترین حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای براندون لی، پسر بروس لی اتفاق افتاد. لی سال 1994 هنگام بازی در اولین فیلم «کلاغ» بر اثر شلیک گلوله کشته شد. قضیه این بود که یک هفته قبل از حادثه در صحنه‌ای از گلوله‌های واقعی استفاده شد، اما یک گلوله در اسلحه مورد استفاده باقی مانده بود. در روز حادثه با آن اسلحه از فاصله نزدیک به شکم لی شلیک شد. او را به بیمارستان منتقل کردند، اما بر اثر خون‌ریزی داخلی از دنیا رفت.