پارس ناز پورتال

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس

مجموعه : اخبار سینما
زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس
بازیگران سینمای جهان بسیار اند اما تنها اندکی از آنها به ستاره‌های بازیگری بدل شده و در آسمان سینما می‌درخشند.
به گزارش پارس ناز معمولا ستاره‌های سینمای جهان یا تحصیل کرده نمایش و سینما و یا آموزش دیده بازیگری در آموزشگاه‌های معتبر جهان هستند که معمولا در ارتباط با کارگردان‌های بزرگ جهان یا بنگاه‌های استعدادیابی معتبر پله‌های ترقی را طی کرده و به شهرت جهانی می‌رسند.
در گزارش تصویری زیر قصد داریم، نگاهی گذرا به زندگی ستاره‌های زنده سینمای جهان بیاندازیم و مسیر اوج‌گیری آنها را در آسمان سینمای جهان مشاهده کنیم.
 
نیکول کیدمن «نمایی از فیلم داگویل
او که از 3 سالگی کار یادگیری باله را آغاز کرده بود در سـن 10 سالگی به دلیل علاقه شدید به نمایش در یک مـدرسه تئاتر ثبت نام کند. وی در دبیرستان سیدنی بـه تـعـلـیـم تـئاتر پرداخت اما از آنجایی که مادرش به سرطان مبتلا گشـت بـرای مـراقبت از مادرش ناچار بـه تـرک تـحـصـیل شد. نخستین حضور وی در تلویزیون درمـوزیـک ویدئوی PAT WILSON در ترانه ای بنام BOP GIRLصـورت گـرفـت هنگامی‌که وی تنها 15 سال سن داشت. او سپس در چندین فیلم و سریال تلویزیون استرالیا ایفای نقش کرد. سـرانـجـام سال 1989 در نقش آفرینی در فیلم DEAD CALM توجه جهانیان را بخود معطوف ساخت. اما بازی او در «چشمان باز بسته» کوبریک او را به یک ستاره بدل کرد.
 
کیت بلانشت «نمایی از فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

او که از کودکی به نمایش علاقمند بود رشته تئاتر را برای تحصیل آکادمیک انتخاب کرد. از انستیتوی ملی هنرهای نمایشی استرالیا در ١٩٩٢ فارغ‌التحصیل شده و خیلی زود در عرصه تئاتر به شهرت رسیده است. بازی او در سال ١٩٩٧در فیلم «اسکار و لوسیندا» مورد توجه منتقدان قرار گرفت، اما یک سال بعد بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلمی ‌‌از شکار کاپور از وی بازیگری با شهرت جهانی ساخت.
 
کیت وینسلت «نمایی از فیلم تایتانیک

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

او از بازیگرانی است که بازیگری در خون و خانواده اوست؛ پدرش راجر وینسلت و مادرش سالی بریج ـ وینسلت هر دو بازیگر بودند. پدربزرگ و مادربزرگ مادری او الیور و لیندا بریج هم در كار تئاتر بودند. و دایی او رابرت بریج در كار صحنه تئاتر مشغول به كار بود. او در سن 11 سالگی در یك پیام بازرگانی ایفای نقش كرد. تبلیغ برای پفکهای شکری، نوعی غذای کودک. کیت درس هنرپیشگی را در همان سن شروع كرد و نتیجه آن راه یافتن به دبیرستان هنر شد. كیت اجرا در مدرسه هنر را از همین زمان اغاز کرد تا اینکه اولین بازی خود را در سن 17 سالگی در نقش یك نوجوان در فیلم Heavenly Creatures بازی می‌كرد. اگر چه این فیلم خیلی معروف نشد ولی مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. اما در سال 1997 او به یک هنرپیشه جهانی بدل شد؛ در این سال وی در فیلم تایتانیک ساخته جیمز کامرون بازی کرد و درخشید.
 
اسکارلت یوهانسون «نمایی از فیلم دختری با گوشواره‌های مروارید

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

او که امروز به عنوان جوان‌ترین پدیده بازیگری ‌هالیوود شهرت دارد به خاطر خانواده سینمایی‌اش خیلی زود وارد هنر سینما شد. مادر اسکارلت یک تهیه کننده سینمایی بود و زمینه ورود او به بازیگری را از زمان کودکی اش فراهم کرد؛ اسكارلت فقط هفت‌ساله بود كه بازی در تلویزیون را آغاز كرد، اما نقشی كه او را به شهرت رساند، بازی در مقابل بیل مورای در فیلم «گمشده در ترجمه» بود. او بعد از بازی در این فیلم در دو فیلم وودی آلن (امتیاز نهایی و اسكوپ) و فیلم «كوكب سیاه» برایان دپالما بازی كرد و پس از آن به هنرپیشه ای در کلاس جهانی بدل شد.

جولیا رابرتز «نمایی از فیلم نزدیک تر

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

پارس ناز:او هم از بازیگرانی بود که در خانوده هنری و در عین حال عجیب به دنیا آمد؛ مادر جولیا بتی لو (یك هنر پیشه و منشی كلیسا است و پدرش هم به عنوان فروشنده جاروبرقی و نویسنده و هنر پیشه كار می كرد! جولیا آرزو داشت دامپزشك بشود و علاقه ای هم به بازیگری داشت اما بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان به مدرسه تئاتر رفت. یکی از عواملی که جولیا را به شهرت رساند مدل شدن او برای عکاسان هنری و همینطور عکس‌های تبلیغاتی بود که باعث شد تصویر او همه جا در نشریات و روزنامه‌ها منتشر شود. پس از چندی کارگردانان برای ایفای نقش به او پیشنهاد بازی دادند و در سال 1998 جولیا در نقش یك پیشخدمت پیتزا فروشی در فیلم "Mystic pizza" (پیتزای اسرار آمیز) بازی كرد. و سپس یك بازی مشترك با لیام نیسون در رضایتمندی (satisfaction) داشت. این بازی برای آنها موفقیت آمیز بود یك سال بعد او در "steel magnolias" بازی كرد. زمانی كه فیلم «زن زیبا» اکران شد او از یك هنرپیشه با استعداد تازه كار به یك سوپر استار تبدیل شد.
 
مریل استریپ «نمایی از ساعت‌ها

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

او که از جمله استعدادهای بزرگ بازیگری جهان در ردیف بازیگرانی چون آل پاچینو، دونیرو و حتی لارنس اولیویه قرار دارد در کودکی به موسیقی علاقه داشت و به کلاس‌های خوانندگی اپرای ایستیل لیبلینگ می‌رفت. بعدها در دانشگاه رشته بازیگری را انتخاب کرد و در سال1971 به مدرسه تئاتر معتبر ییل رفت و در آنجا با سیگورنی ویور بازیگر و وندی واسراستاین نمایشنامه‌نویس همکلاس شد. استریپ قبل از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال 1975، در بیش از 40 نمایش بازی کرد. بعد از فارق‌التحصیلی، اولین تجربه بازیگری خود را در برادوی با نمایش «Trelawney of the wells» کسب کرد. وی در سال 1976 به خاطر بازی در نمایش « 27 واگن پنبه» اثر تنسی ویلیامز نامزد دریافت جایزه تونی شد. آغاز کار او در تلویزیون با ایفای نقش همسر یک بازیکن ‌هاکی در مجموعه «مرگبارترین فصل» در سال 1977 بود. در همان سال با بازی در فیلم «جولیا» به کارگردانی فرد زینه مان به عنوان بازیگری توانمند در سینما مطرح شد.
 
ساندرا بولاک
اگر چه پدر و مادر بولاک هر دو خوانندگان اپرا بودند اما خود او به نمایش علاقه داشت. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کارولینای شرقی، بولاک به نیویورک رفت، جایی که حرفه بازیگری را جدی تر دنبال کرد. او کارش را با تعدادی تولیدات صحنه ای آغاز کرد و این کار صحنه ای خارج از برادوبی به نام no time flat بود که بولاک را با نقدهای مثیت بسیاری روبرو کرد. ساندرا کارش را با فعالیت در تلویزیون ادامه داد. اما اولین حضور رسمی ‌و جدی او را باید با بازی در «عشق …شماره 90» محصول 1992 دانست. بولاک این موفقیت را با یک نقش مشابه در «چیزی به نام عشق» همان سال ادامه داد. اما وی زمانی به شهرت رسید که با کارگردانی به نام با «دی بانت» آشنا شد و در فیلم سراسر اکشن او ایفای نقش می‌کند. بولاک در کنار کیانو ریوز قرار می‌گیرد، اما تهیه کننده کار می‌گوید برای نقش دنبال یک خانم بلوند می‌گشت با حضور بولاک مخالفت می‌کند تا اینکه با اصرار‌های دی بانت نقش به ساندرا می‌رسد و فیلم به سرعت ساخته می‌شود و نه تنها به فروش خیره کننده ای دست پیدا کرد بلکه باعث می‌شود تا بولاک به عنوان یک قهرمان خانم و ستاره نو ظهور شناخته و معروف شود.
 
جنیفر‌ هادسون

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

بازیگر، خواننده آمریکایی نخستین باری که مورد توجه قرار همگان قرار گرفت، زمانی بود که به فینال سومین فصل مجموعه تلویزیونی شبکه فاکس به نام آمریکن آیدول راه یافت. او پس از اینکه به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم دختران رویایی، چندین جایزه به‌دست آورد، تبدیل به یک ستاره شد. جایزه‌ها شامل جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتاد و نهمین اسکار، جایزه جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، «جایزه صنف بازیگران سینما» و «جایزه آکادمی ‌فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا» بودند.
 
مونیکا بلوچی

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

دانش آموخته رشته حقوق کار هنری را با مدل عکاسی آغاز کرد. بعدها به پیشنها گارگردان‌ها بازیگری را تجربه کرد و در فیلم «دراکولای برام استوکر» ساخته فرانسیس فورد کاپولا ایفای نقش کرد. شهرت جهانی مونیکا بلوچی زمانی بود که در فیلم «مالنا» جوزپه تورناتوره بازی کرد و به عنوان یک ستاره مطرح شد.
 
آنجلینا جولی «نمایی از فیلم سالت

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

او فعالیت هنری خود را در انستیتوی تئاتر لی استراسبرگ در سن 12 سالگی آغاز کرد و در پنج فیلم دانش آموزی که همگی را برادرش جیمز کارگردانی می‌کرد ایفای نقش کرد. در جوانی در کلیپ‌های خوانندگانی چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویتز، انتولینو وندیتیو بازی کرد و به شهرت رسید. اما اولین نقش سینمایی او در فیلم «هکرها» بود. اما ستاره او زمان درخشید که در نقش یک دختر مبتلا به اسکیزوفرنی در فیلم «دختر از هم گسیخته» بازی کرد و جایزه اسکار نقش دوم زن را دریافت کرد.
 
کامرون دیاز «نمایی از فرشتگان چارلی

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

کامرون دیاز از شانزده سالگی برای مجلاتی مانند مادمازل کار می‌کرد و فعالیتهای تبلیغاتی برای شرکتهایی مانند کالینا کلین و کوکا کولا انجام می‌داد. او بدون هیچ تخصیلات آکادمیک و آموزش بازیگری در سال 1994 اولین نقش خود را در فیلم کمدی-اکشن ماسک بدست آورد و با کمدین بزرگ جیم کری روبرو شد و یک نقش اصلی در این فیلم بازی کرد. بعد از بازی در این فیلم بود که به عنوان هنرپیشه ای با استعداد شهرت یافت.
 
پنه لوپه کروز «نمایی از فیلم بازگشت

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

بالرین اسپانیایی وقتی 15 سال داشت در آزمون نمایندگی جذب هنرپیشه در بین 300 شرکت کننده بهترین شد. در نتیجه او برای ایفای چندین نقش در سریال‌های تلویزیون اسپانیا قرارداد بست که باعث شد راهش برای چهره شدن در سینما هموار شود. کار بازیگری سینما را با فیلم «درباره مادرم» به کارگردانی پدرو آلمودووار آغاز کرد و در سال ۲۰۰۱ در فیلم «آسمان وانیلی» و بدنبال آن در «چشمانت را بگشا» آغاز کرد. در ۲۲ فوریه ۲۰۰۹ برای سومین حضور بر پرده سینما در «ویکی کریستینا بارسلونا» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد و شهرت جهانی یافت.
 
جنیفر انیستون «نمایی از سریال دوستان

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

یکی از گرانترین بازیگران ‌هالیوود در خانواده ای سینمایی بزرگ شد؛ پدر و مادر او هر دو بازیگر تلوزیونی بودند. و او نیز در دبیرستان بازیگری نیویورك تحصیل کرد. اولین فیلمی‌ که جنیفر در آن بازی کرد فیلمی‌‌ ترسناک به نام «Leprechaun» بود و او در آن زمان تصمیم داشت بعد از تمام شدن این فیلم بازیگری را رها کند. در مورد او گفته شده که قبل از بازیگر شدن شغل‌های دیگری مثل پیشخدمت، مسئول فروش و متصدی پذیرش را تجربه کرده بود. اما آنچه این بازیگر را به شهرت رساند بازی در سریال «دوستان» بود که باعث شد مورد توجه کارگردانان‌ هالیوود قرار گیرد.
 
ژولیت بینوش «نمایی از فیلم کپی برابر اصل

زنان زیبا روی جهان چگونه ستاره های هالیوودی شدند +عکس 

بینوش از مادری هنرپیشه و پدری مجسمه‌ساز متولد شد. وی از نوجوانی به بازیگری روی آورد و اولین بار در سن بیست و سه سالگی پس از بازی در فیلم سبکی تحمل‌ناپذیر وجود باعث توجه بسیاری از منتقدین سینما شد. در سال ۱۹۹۶ با اجرای نقش ‌هانا در فیلم پر فروش بیمار انگلیسی برنده جایزه اسکار شد. بینوش در سال ۲۰۰۰ با بازی در نقش وین روشه در فیلم شکلات نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش اول زن شد و در ردیف بازیگران بزرگ سینما قرار گرفت.