پارس ناز پورتال

دختر 16 ساله‌ای که نوزاد باقی مانده + عکس

دختر 16 ساله‌ای که نوزاد باقی مانده + عکس
در دنیای پیچیده پزشكی، همواره اتفاقات نادر و عجیبی رخ می‌دهد كه توجه افراد را به خود جلب كرده و باعث شگفتی می‌شود.

به گزارش پارس ناز یكی از این وقایع عجیب مربوط به دختر نوجوانی است كه به طور عادی رشد نمی‌كند و اعضا و بافت های مختلف بدن وی متناسب با سن و سالش نیستند.  بروك گرینبرگ دختر 16 ساله ای است كه از لحاظ جسمی‌و روانی رشد طبیعی نداشته و مانند یك كودك است. وی 30 اینچ قد و 16 پوند وزن دارد. علیرغم وجود موارد متعدد از كودكانی كه رشد عادی ندارند ، پزشكان بسیاری علاقه مند به بررسی وضعیت بروك هستند چراكه از نظر آنها، این مورد، نمونه ای متفاوت و منحصر به فرد در نوع خود است.

دختر 16 ساله‌ای که نوزاد باقی مانده + عکس

جان هاپكینز، پزشك معالج بروك اظهار می‌كند با اینكه تجربیات بسیار و موارد مشابه دیگری را در این راستا داشته، اما تا كنون به موردی مانند این دختر برخورد نكرده است. شاید تعجب كنید اگر بدانید كه دندانهای بروك مانند دندانهای یك خردسال بوده و استخوانهایش به اندازه كودكی 10 ساله رشد داشته اند. 

دختر 16 ساله‌ای که نوزاد باقی مانده + عکس

دكتر ریچارد واكر از اساتید دانشكده پزشكی فلوریدای جنوبی، اعلام كرده كه بدن این نوجوان به عنوان یك واحد هماهنگ عمل نمی‌كند ؛ در واقع اجزای بدن او به صورت قطعات مجزا و بدون هیچ گونه هماهنگی فعالیت می‌كنند. وی همچنین افزود كه تغییرات مغزی بروك بسیار ناچیز و محدود است.  جالب اینجاست كه تا كنون هیچ نوع سندروم شناخته شده ژنتیكی یا كروموزومی‌غیرعادی در بدن این دختر مشاهده نشده كه توسط آن بتوان این مشكل را تشخیص داد.بروك گرینبرگ سه خواهر 22، 19 و 13 ساله دارد كه همگی آنها سالمند و زندگی طبیعی را می‌گذرانند.