پارس ناز پورتال

کوتاه ترین زن جهان می‌ خواهد ستاره بالیوود شود + عکس

مجموعه : اخبار سینما
کوتاه ترین زن جهان می‌ خواهد ستاره بالیوود شود + عکس

جیوتی آمگه 18 ساله کوتاه‌ترین زن دنیا است و پس از ثبت نامش در کتاب رکوردهای گینس گفت می‌خواهد ستاره بالیوود شود.

آمگه دانش‌آموز دبیرستان در هند است و روز جمعه نامش در کتاب رکوردهای گینس به عنوان کوتاه‌ترین زن دنیا ثبت شد. قد او 82.8 سانتیمتر است و درواقع از کودکی دوساله با قد متوسط نیز کوتاه‌تر است.
 
نمایندگان گینس از لندن به شهر ناگپور سفر آمده بودند و در جریان مراسمی که 30 تن از افراد فامیل آمگه در آن حضور داشتند دیپلم رکورد گینس را به او اهدا کردند.
 
آمگه در این مراسم که در روز تولد 18 سالگی‌اش برپاشد با چشمانی اشک‌آلود این افتخار و رکورد را «هدیه تولد خارق‌العاده» توصیف کرد و گفت از اینکه کوتاه قد است خدا را شکر می‌کند چون موجب شده به او توجه شود.
 
او پس از بریدن کیک تولد خود با اشاره به اینکه دوست دارد روزی ستاره بالیوود شود و همچنین تحصلات خود را در دانشگاه ادامه دهد، گفت: «من شهر ناگپور را وارد نقشه دنیا کردم. حالا همه می‌دانند این شهر کجاست.»

کوتاه ترین زن جهان می‌ خواهد ستاره بالیوود شود + عکس

آمگه هفت سانتیمتر از بریجیت جردن، دختر 22 ساله آمریکایی که قبلا رکورد کوتاه‌ترین زن زنده جهان گینس را در دست داشت، کوتاه‌تر است.

کوتاه ترین زن جهان می‌ خواهد ستاره بالیوود شود + عکس

این اولین رکورد آمگه نیست، او تا قبل از جمعه رکورد کوتاه‌ترین نوجوان دنیا را در دست داشت. او در دو سال گذشته کمتر از یک سانتیمتر رشد کرده است.

 
آمگه پس از اینکه به عنوان کوتاه‌ترین دختر نوجوان وارد کتاب رکوردهای گینس شد به سفرهای تبلیغاتی به ژاپن و ایتالیا سفر کرد و با دیگر رکوردداران گینس دیدار کرد. به همین دلیل ممکن است او به آرزوی خود برسد و ستاره بالیوود شود.
آمگه در حال حاضر رکورد کوتاه‌ترین زن زنده دنیا را در دست دارد، در رکورد کلی کتاب گینس پالین ماستر هلندی که سال 1895 در سن 19 سالگی درگذشت با قد 61 سانتیمتر کوتاه‌ترین زن جهان است.