پارس ناز پورتال

جدایی نادر از سیمین برندگان انجمن منتقدان فیلم نیویورک

مجموعه : اخبار سینما

New Page 1

جدایی نادر از سیمین برندگان انجمن منتقدان فیلم نیویورک

حلقه منتقدان فیلم نیویورک «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2011 انتخاب کرد.
فیلم «هنرمند» ساخته میشل هازاناویسیوس که در جشنواره فیلم کن نظر بسیاری را به خود جلب کرده بود، برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد.

جدایی نادر از سیمین برندگان انجمن منتقدان فیلم نیویورک

«هنرمند» ماجرای گذر هالیوود از سینمای صامت به ناطق در اواخر دهه 1920 و تاثیر آن بر زندگی یک بازیگر است. در این درام عاشقانه زوجی با بازی ژان دوژاردن و بره‌نیس بژو با سرنوشتی متضاد روبرو می‌شوند، زندگی حرفه‌ای یکی سقوط می‌کند و دیگری به شهرت می‌رسد.

به گزارش پارس ناز فیلم را اغلب منتقدان تحسین کرده‌اند و با موفقیت آن در کسب دو جایزه مهم حلقه منتقدان فیلم نیویورک در شامگاه سه‌شنبه «هنرمند» به یکی از بخت‌های اصلی جوایز اسکار امسال بدل شده است که فوریه امسال اهدا می‌شود.

مریل استریپ جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر سابق بریتانیا در «بانوی آهنین» دریافت کرد و براد پیت برای بازی در دو فیلم «مانیبال» و «درخت زندگی» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

مریل استریپ برای چهارمین بار است که از حلقه منتقدان فیلم نیویورک جایزه بهترین بازیگر را می‌گیرد. جسیکا چاستین برای بازی در سه فیلم «درخت زندگی»، «کمک» و «پناه بگیر» بهترین بازیگر زن نقش مکمل لقب گرفت. آلبرت بروکس کهنه‌کار هم برای بازی در نقش یک تبهکار در فیلم «درایو» بهترین بازیگر مرد نقش مکمل معرفی شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به «مانیبال» نوشته استیون زیلیان و آرون سورکین رسد. جان اندرسن، رئیس حلقه منتقدان فیلم نیویورک برندگان را «مجموعه‌ای از شگفتی» خواند.

او اشاره کرد بااینکه برای هر بخش گزینه‌های متعددی وجود داشت، اما منتقدان بدون اینکه مشکل یا اختلاف نظری بروز کند برندگان را انتخاب کردند. او افزود: «حلقه منتقدان اصلا یک دست نبود اما «هنرمند» با اتفاق نظر آرا انتخاب شد.»

اندرسن گفت: «این فیلم در مورد سینما است، به همین دلیل منتقدان را به خود جلب می‌کند. این فیلم در ستایش سینما است. از طرفی فیلم خوش‌ساخت است، جذاب است و لذت‌بخش و نمی‌شود دربرابر آن مقاومت کرد.»

با این حال حلقه منتقدان فیلم نیویورک برخی بخت‌های اسکار مثل «فرزندان» و «تازه‌کارها» را نادیده گرفت، هرچند فیلم اول طرفداران بسیاری در میان این منتقدان داشت.

این حلقه منتقدان جایزه بهترین فیلم مستند را به «غار رویاهای فراموش‌شده» ساخته سه‌بعدی ورنر هرتسوگ در مورد غاری در جنوب فرانسه داد.

جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان نیز به «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی از ایران رسید. دو جایزه دیگر این حلقه در بخش‌های بهترین فیلمبرداری به امانوئل لوبزکی برای «درخت زندگی» و جایزه بهترین فیلم اول به جی.سی. چاندور برای «Margin Call» رسید.

جایزه ویژه حلقه منتقدان فیلم نیویورک هم به رائول روئیز، فیلمساز اهل شیلی رسید که ماه اوت در سن 70 سالگی درگذشت.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک سال 1935 تاسیس شد و منتقدان آن را نویسندگان روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و نشریات اینترنتی تشکیل می‌دهد.

جایزه حلقه‌های منتقدان و صنف‌های سینمایی اغلب در انتخاب برندگان جوایز اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری تاثیر می‌گذارد.

سال گذشته فیلم‌های «شبکه اجتماعی»، «حال بچه‌ها خوب است» و «قوی سیاه» جوایز اصلی حلقه منتقدان فیلم نیویورک را به خود اختصاص دادند.
 

شباهت سحر قریشی به یه مدل خارجی + عکس
نادیا بیورلین یکی دیگر از ایرانی‌ های بازیگر معروف هالیوود
آنجلینا جولی و مگان فاکس و شایعات این دو بازیگر + عکس
جدایی دو زن و شوهر بازیگر معروف هالیوود
مادر خواننده ی زن معروف جهان حامله است + عکس