پارس ناز پورتال

فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس

 

فرزند کارلوس اسلیم

فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


کارلوس اسلیم الو ثروتمندترین مرد جهان که در آمریکای جنوبی زندگی می کند و صاحب تجارتی معادل 16 میلیارد دلار است، 6 فرزند ازجمله 3 پسر دارد که البته خیلی ها در مکزیک سرزمین مادری آن ها که اسلیم الو در آن از محبوبیت چندانی برخوردار نیست، آن ها را فرزندانی بی انگیزه و فاقد مهارت لازم برای حفظ سرمایه پدرشان می دانند.
کارلوس، مارکوآنتونیو پاتریک اسلیم دومیت پسرهای اسلیم الو و وارثان ثروت بی کران او در سال های آینده هستند و طی سال های اخیر، صاحب جایگاه و موقعیتی کلیدی در تجارت خانوادگی پدرشان شده اند. با ینکه کارلوس اسلیم هم چنان ریاست افتخاری شرکت گروپو کارسو را برعهده د ارد ولی فرزندان او بخش های مهمی از تجارت او را در اختیار گرفته اند. کارلوس جونیور چند سال پیش به عنوان مدیر اجرایی تلمکس برگزیده شد و پاتریک اخیرا رئیس شرکت موبیل بزرگ ترین شبکه وایرلس تلفن در آمریکای جنوبی شده و مارکو آنتونیو هم رئیس شرکت ایمبورسا و تجارت بیمه است.

فرزند بیل گیتس


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


به گزارش پارس ناز روی جان گیتس پسر بیل گیتس متولد سال 1999 میلادی است و هنوز در شرایط سنی نیست که تجارت پدر ثروتمند خود را در اختیار گیرد. اما بیل و ملیندا گیتس همواره گفته اند که اجازه نمی دهند فرزندان آن ها به صرف پولداربودن والدین خود، تن پرور بار بیاند و این شیوه را در سیستم تربیتی آن ها هم به کار گرفته اند.

فرزند وارن بافت


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


هاوارد گراهام بافت فرزند بزرگ وارن بافت میلیاردر سرشناس آمریکایی است. گراهام بافت در عرصه تجارت، سیاست، کشاورزی، عکاسی و امور خیریه فعالیت های مختلفی داشته و هم اکنون 400 هکتار زمین مزرعه در نبراسکا در اختیار دارد و هم اکنون در ایلینویز ساکن است. او مدتی هم مدیر شرکت برکشایر به ریاست پدرش و رئیس شرکت زراعتی بافت بوده و از دسامبر سال 2010 هم مدیر شرکت کوکاکولاست. بافت هم چنین ده ها کتاب درمورد مکالمه و شرایط زندگی انسان ها و مقالاتی برای وال استریت ژورنال و واشنگتن پست نوشته است. او علاوه بر اقدامات بشردوستانه متعدد در زمینه امور خیریه، بنیادی به نام خود تاسیس کرده و به بیش از 95 کشور دنیا سفر کرده است.

فرزندان اورتگا


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


آرمانسیو اورتگا ثورتمندترین مرد اسپانیا رئیس شرکت ایندیتکس گروپ که برندهایی نظیر زارا، ماسیمو دوتی، برشکا، زاراهوم، پل اند بیر و چند شرکت دیگر را تحت پوشش خود قرار داده است. سه فرزند او به نام های ساندرا اورتگا مرا، مارکوس اورتگا مرا و مارتا اورتگا پرس هم چون پدرشان زندگی ساده ای دارند و دخالت چندانی در تجارت موفق او ندارند.

فرزند برنارد آرنو


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


آنتوان آرنو فرزند برنارد آرنو اخیرا 17 درصد سهام هرمس را خریداری کرده است. او که فرزند ثروتمندترین مرد فرانسه و چهل و سومین مرد قدرتمند دنیاست، ریاست بخش ارتباطاتی شرکت اوئی ویتون را هم برعهده دارد. او از کودکی در پاریس راه پدرش را پیموده و حتی در روزهایی که مدرسه می رفته به مدت سه ماه کیف های دستی لوئی ویتون را می فروخته است. خواهر بزرگ او دلفین هم اکنون نفر سوم برند معروف دیور است.

فرزند لری الیسون


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


دیوید الیسون فرزند لری الیسون مدیرعامل شرکت اوراکل است که به تهیه کنندگی و بازیگری در عرصه سینما مشغول است. او مدیرعامل و موسس شرکت تولیداتی اسکای دنس است که در سال 2010 سرمایه آن به 350 میلیون دلار رسید و در تولید و ساخت فیلم با شرکت پارامونت پیکچرز همکاری می کند.

فرزند فوربس


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


مالکوم فوربس میلیارد برزرگ آمریکایی که در سال 1990 از دنیا رفت، ناشر مجله فورس از سال 1957 تا 1990 بود. او که دلیل اصلی شهرت مجله معروف فوربس است، ثروت فراوان خود را از پدرش برتی فوربس به ارث برد که او را تنها چند روز بعد از فارغ التحصیلی از پرینستون در روزنامه درفیرفیلد تایمز به عنوان مالک و منتشرکننده این نشریه سر کار گذاشت و او به بهترین شکل ممکن از سمرایه به ارث رسیده پدرش استفاده کرد. اندکی بعد لانکاسترتریبون را در سال 1942 منتشر کرد و چهار سال بعد از تجربه ای در ارتش در زمان جنگ جهانی دوم، به مجله فوربس پیوست. او در ابتدا شریک این مجله بود ولی بعدها به عنوان ناشر، نویسنده، سردبیر و نایب رئیس و در نهایت رئیس این مجله انتخاب شد. فوربس با این که مرتب درمورد مبلغ ثروت و دارایی های هر شخص گزارش های مختلف منتشر می کرد اما همواره اهز انتشار مبلغ دقیق ثروت و درآمد خود بی زار بود. در سال 1990 نیویورک پست تخمینی درمورد دارایی های او باتوجه به تمامی املاک و ثروت او انجام داد. ولی مجله تایمز نوشت که محاسبه نیویورک پست بیش از اندازه سخاوت مندانه بود و اعلام کرد مالکوم فوربس یک میلیارد است و سالانه میلیون ها دلار بابت مجله خود سود خالص دریافت می کند و مجله پیپل دبر این اساس از هشت خانه متعلق به او، یک قصر در مراکش، یک ملک دیگر در نورماندی و یک جزیره در فیجی خبر داد. کمپانی او تحت عنوان فوربس، هزینه یک جشن تولد پرهزینه و معروف او را پرداخت کرد که مالکوم در جواب منتقدان آن را یک میهمانی با هدف تجارت نامید. سبک زندگی خاص او و ولخرجی های پیاپی مالکوم فوربس سبب شد رسانه ها لقب خوشبخت ترین میلیونر را به او اطلاق کنند. او سالانه میلیون ها دلار از ثروت خود را به مراسم خیریه می بخشید و جزو یکی از غول های تجارت آمریکا به شمار می رفت که در زمینه اطلاع رسانی و الهام گرفتن رهبران موفق اقتصادی نقش به سزایی ایفا کرد.

فرزند لاکشمی میتال


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


آدیتیا میتال، مدیرعامل ArcelorMittal بزرگ ترین کارخانه ساخت استیل دنیا که پدرش لاکشمی میتال پنجمین مرد ثورتمند دنیا است در رده بندی فوربس در سال 2011 ریاست آن را برعهده دارد. او که در رشته اقتصاد از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شده، مدتی هم در بانک کردیت سوئیس فرست بوستن کار کرده و در سال 1997 به تجارت خانوادگی پدرش پیوسته و سال 1999 به سرپرستی شرکت رسید. او در لندن زندگی می کند. همسر او مگامیتال مالک شرکت آلمانی اسکادا است. خواهر او هم عضو هیات مدیره ArcelorMittal است. این دو در سال 2008 مبلغ 15 میلیون پوند به یک بیمارستان خصوصی در لندن کمک کردند.

فرزندان ترامپ


فرزندان بزرگ ترین ثروتمندان جهان + عکس


دونالد جان ترامپ یک مدیر تجارت آمریکایی و شخصیتی تلویزیونی که ریاست شرکت The Trump Organization و بنیاد Trump Enterainment Resorts را برعهده دارد. دونالد ترامپ به دلیل سبک زندگی خاص خود و نقشی که در یکی از برنامه های رئالیتی شو شبکه ان.بی.سی داشته، او را به عنوان یک سلبریتی مشهور و در رده هدفهم ثروتمندان سال 2011 از نگاه نشریه فوربس قرار داده است.

ترامپ پسر فرد ترامپ، یکی از افرادی است که در توسعه املاک و مستغلات در شهر نیویورک نقش به سزایی داشته است و برای شرکت پدرش تحت عنوان Elizabeth Trump & Son هم کار کرده و در سال 1971 مدیریت این شرکت را برعهده گرفته و نام آن را The Trump Organization گذاشته است.

برادر بزرگ تر دونالد به نام فرد جونیور در سال 1981 فوت کرد. پدربزرگ او از مهاجران آلمانی بود که در قرن نوزدهم به ایالات متحده مهاجرت کرده بود. ترامپ حرفه کاری خود را در شرکت پدرش شروع کرد و در ابتدا روی تجارت مورد علاقه پدرش در زمینه املاک و مستغلات و اجاره خانه در مناطق مختلف نیویورک تمرکز کرد.

یکی از اولین پروژه های اش زنده کردن دوباره دهکده مجموعه های آپارتمانی متعلق به پدرش در اوهایو بود که در سال 1962 به مبلغ 7/5 میلیون دلار توسط فرد ترامپ خریداری شده بودند. او بعد از یک سرمایه گذاری اولیه 500 هزار دلاری، این مجموعه 1200 واحدی را در عرض دو سال دوباره زنده کرد و در پروژه ساخت ساختمان که امکان سوددهی بیشتری در اختیار او قرار می دادند، مشغول به کار شد.

ترامپ علاوه بر این فعالیت های متعدد ساختمانی بزرگ در نیویورک داشت که همگی پروژه های عظیمی بودند. برای مدتی هم به عنوان مشاور مالی مایک تایسون مشت زن معروف آمریکایی هم فعالیت کرد. او سرمایه گذاری های وسیع دیگری با خرید سهام در شرکت پارکرادنان، انجام داده و در سال 2003 امپراتوری مستغلات پدرش را به یک گروه سرمایه گذار شامل بین کاپیتال، کولبرگ کراویس رابرتس و لامبونونی بانک به مبلغ 600 میلیون دلار فروخت. سهم ترامپ از این فروش 200 میلیون دلار بود که او در پروژه دیگری آن را سرمایه گذاری کرد. دونالد ترامپ سال هاست که به آموزش مسائل مالی هم می پردازد و خیلی از شرکت کنندگان در سمینارهای او درمورد شیوه تربیت فرزندانش سئوال می کنند.