پارس ناز پورتال

خالق هری پاتر به دادگاه غول رسانه‌ ها می‌ رود

مجموعه : اخبار سینما
 
جی.کی. رولینگ یکی از قربانیان معروف پرونده شنود غیرقانونی تماس‌های تلفنی شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» به دادگاه می‌رود.
مدیران ارشد «نیوز کورپوریشن» از جمله خود روپرت مرداک فکر می‌کردند سخت‌ترین روزها را پشت سر گذاشته‌اند، اما دوشنبه 21 نوامبر تعدادی از قربانیان معروف پرونده شنود غیرقانونی تماس‌های تلفنی توسط کارکنان این مجموعه در دادگاه حاضر می‌شوند تا علیه این شرکت شهادت دهند.
 
هیو گرانت، استیو کوگان، سیه‌نا میلر، شارلوت چرچ و جی.کی. رولینگ تنها چند تن از چهره‌های مشهوری هستند که نامشان به عنوان شاهد آورده شده و در دادگاه «تفحص لِوِسن» حاضر می‌شوند.
 
این افراد پس از ادای سوگند باید به پرسش‌های موکلان پاسخ دهند. آن‌ها درمورد مشکلات و مسائلی صحبت می‌کنند که رسانه مرداک و به‌ویژه «نیوز اینترنشنال» برای آن‌ها به وجود آورده است.
 
در این جلسه پرسش تعدادی از قربانیان پرونده شنود که چندان مشهور نیستند نیز صحبت خواهند کرد؛ باب و سالی دولر، والدین دختر نوجوانی به نام میلی دولر که در راه خانه ربوده شد و سپس به قتل رسید. جری مکان، پدر مادلین مکان کودکی که گمشده هم قرار است در این جلسه حضور پیدا کنند و درمورد شنود تماس‌هایشان از سوی هفته‌نامه تعطیل‌شده «نیوز آو د ورلد» صحبت کنند.
 
رسانه‌های مرداک از شنود غیرقانونی برای خبرسازی استفاده می‌کردند.
 
گروه تفحص لوسن هفته پیش تازه از جزئیات «ترس و وحشتی» که همسر هیو گرانت و مادر دختر او به دلیل تعقیب لحظه به لحظه از سوی خبرنگاران این نشریه تجربه کرده بود، مطلع شد، تجربه‌ای که زندگی او را «تلخ» کرده بود.
 
هیو گرانت، بازیگر معروف فیلم‌های «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» و «ماه تلخ» مدعی است از وقتی درمورد «نیوز اینترنشنال» و شنود تماس‌های تلفنی توسط آنها با نشریات حرف زده، تماس‌هایش تحت شنود قرار گرفته‌اند.
 
در این جلسه پرسش استیو کوگان که در فیلم پرفروش «شب در موزه» بازی کرده نیز حضور خواهد داشت. این بازیگر و کمدین هفته پیش حمله شدیدی به روپرت و جیمز مرداک کرد. حرف‌های او در گاردین منتشر شد. او در صحبت‌هایش به شنود تماس‌های تلفنی نیز اشاره کرده بود.
 
او درمورد روپرت مرداک مدیرعامل «نیوز کورپوریشن» با تندی گفت: «تاریخ به ما این درس را داده که اگر کاری کاملا اشتباه و غلط را برای مدتی طولانی و بطور نظام‌مند انجام دهی در نهایت آن کار به امری پذیرفته‌شده بدل می‌شود. این میراث مسموم روپرت مرداک است. نباید بگذاریم پسرش هم این مسیر را ادامه دهد.»
 
در جلسه «تفحص لوسن» که در چند روز آینده برگزار می‌شود 23 شاهد صحبت می‌کنند. هیو گرانت و والدین دولر روز دوشنبه، استیو کوگان روز سه‌شنبه، مارک لوییس، وکیل قربانیان پرونده که خودش هم از جمله قربانیان است چهارشنبه و سیه‌نا میلر و جی. کی. رولینگ روز پنجشنبه در برابر هیئت تحقیق قرار می‌گیرند.