پارس ناز پورتال

واكنش منتقدین به فیلم توریست با بازیگری آنجلینا جولی

مجموعه : اخبار سینما
واكنش منتقدین به فیلم توریست با بازیگری آنجلینا جولی
با آغاز نمایش فیلم تازه «توریست» با شرکت دو بازیگر مطرح و محبوب هالیوود، جانی دپ و آنجلینا جولی، هالیوود امیدوار است بتواند بخشی از هزینه ١٠٠  میلیون دلاری  که تهیه کننده معروف هالیوود «گراهام کینگ» خرج تهیه این فیلم کرده است را در نخستین سه روز نمایش آن بازگرداند. اما شواهد از هم اکنون نشان می دهند که این فیلم  مورد توجه بخش خاصی ازتماشاگران از جمله زنان بزرگسال است. هرچند در تبلیغات فیلم «توریست» با نمایش صحنه های اکشن و ماجراجویانه پلیسی کوشش شده است تا نظر مردهای تماشاگر را نیز به آن جلب کنند.

به گزارش پارس ناز اغلب نقدها درباره این فیلم تا کنون منفی بوده است. «کنت توران» منتقد سینمایی «لس آنجلس تایمز» می نویسد: «درصحنه ای از فیلم تازه توریست «جانی دپ» از «آنجلینا جولی» می پرسد «این وقایع به چه دلیلی اتفاق افتادند؟» – این همان سئوالی است که تماشاگرفیلم «توریست»پس از تماشای آن از خود خواهد پرسید.»

«کنت توران» در ادامه این مطلب می نویسد:«تماشاگرانی که به خاطر جاذبه  حضور این  دو ستاره  اغواگر و فریبنده سینما به تماشای «توریست» می آیند خیلی زود متوجه می شوند که این فیلم نتوانسته است به شور و هیجانی  که در تبلیغات سینمایی خود به تماشاگروعده داده است عمل کند.»

درجایی دیگر از این نقد سینمایی کنت توران می نویسد:«یکی از مهم ترین اشکالات فیلم «توریست» عدم وجود جاذبه لازم بین دوبازیگر اصلی آن جانی دپ و آنجلینا جولی است. به نظرمی رسد که این دو ستاره مطرح هالیوود در«آفیش»های تبلیغاتی فیلم بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند تا در خود فیلم و این ارتباط هربار که «آنجلینا جولی» با لباس های مجلل و «جانی دپ» با سرو وضعی معمولی درمقابل هم ظاهر می شوند کم تر و شکاف بین شخصیت هایی که این دو بازیگر ارائه می دهند بیشتر می شود.»

ماجراهای فیلم «توریست» در شهرپاریس آغاز می شود وهنگامی که پلیس و ماموران انتظامی فرانسه توجه شان به حضور «الیس کلیفتون وارد» – آنجلینا جولی – جلب می شود. هرچند شخصیت ژولی به نظرتماشاگر خطرناک نمی رسد اما پلیس فرانسه، اینترپل ایتالیا و حتی اسکاتلندیارد نیزبه دنبال او هستند.  دلیل اصلی این توجه «الکساندر پیرس» دوست پسر «الیس»،  نابغه  مسائل مالی است که به خاطر حیله گری های مالیاتی و ضد و نقیض گویی در بیش از ١٤ کشور مختلف تحت تعقیب است.

ازآنجایی که هیچکس نمی داند الکساندر چه شکل و شمایلی دارد او تصمیم می گیرد تا به طریقی  پلیس را به بیراهه بکشد تا نهایتا از تعقیب او صرفنظرکنند. الکساندر از «الیس» می خواهد تا با پیدا کردن مردی به شکل وشمایل خود او در ترن سریع السیری به مقصد «ونیز» پلیس را متقاعد کند که این مرد معمولی همان شخص مورد نظر آن هاست. جانی دپ در نقش «فرانک توپلو» یک معلم حساب از همه جا بی خبر اهل ایالت «ویسکانسین» آمریکاست. هرچند «جانی دپ» یکی از جذاب ترین بازیگران مرد سینمای امروزجهان به شمار می رود اما از آنجایی که او روحا یک بازیگر برجسته شخصیت های گوناگون است از هرفرصتی استفاده می کند تا ازنقش «عاشق رمانتیکی» که در فیلم «توریست» برعهده او گذاشته شده فرار کند.

کنت توران درباره شیوه بازیگری جانی دپ درفیلم توریست می نویسد:«شخصیتی که جانی دپ درفیلم توریست خلق کرده به او اجازه میدهد تا جاذبه بی چون و چرایی که این بازیگر به عنوان یک ستاره  دوستداشتنی سینما دارد تا حدودی فراموش شود اما پافشاری او در این مورد درفیلم توریست باعث شده است تا هرگونه ارتباط  لازم بین او و شخصیت «الیس» آنجلینا جولی در این فیلم از بین برود.»

با این ترتیب هرچند درطول وقایع فیلم «الیس» به «فرانک» توجه بیشتری پیدا می کند و حتی او را به اطاق هتل خود دعوت می کند اما هرگز این توجه از یک حد سطحی و ظاهری فراتر نمی رود.

با این حساب  چنانچه فیلم «توریست» در نخستین آخرهفته نمایش آن نتواند از یک موفقیت نسبی فروش گیشه برخوردار شود، تا پیش از آغاز تعطیلات کریسمس از روی پرده سینماها به دی وی دی منتقل خواهد شد.

جانی دپ و آنجلینا جولی بدون شک از محبوب ترین چهره های سینمای امروز هالیوود به شمار می روند که درسطح بین المللی طرفداران بی شماری دارند. وقایع فیلم «توریست» هم در شهرهای مختلف اروپا اتفاق می افتد. همین مسئله دست اندرکاران تهیه این فیلم به ویژه کمپانی فیلمسازی «سونی» را امیدوار ساخته است تا عواید فروش فیلم درخارج از آمریکا بتواند به بالا رفتن فروش کل این فیلم پرهزینه کمک کند.

دلیل انتخاب مریلا زارعی برای نقش میانسالی ستایش
بهاره رهنما در تئاتر شهر + عکس
عکس بازیگر معروف در حال تمرینات رزمی
دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس
عکس های جذاب ترین و خوش تیپ ترین مردان دنیا
وقتی بازیگر معروف آمریکا حجاب به سر میکند + عکس