پارس ناز پورتال

نخستین ویسکی اسلامی حلال در بازار + تصویر

مجموعه : مجله خبری روز
نخستین ویسکی اسلامی حلال در بازار + تصویر

یک شرکت آمریکایی از تولید نوشیدنی ویسکی بدون الکل موسوم به ویسکی اسلامی خبر داد.

نخستین ویسکی اسلامی حلال در بازار + تصویر

روزنامه انگلیسی"دیلی میل"، نوشت: یک شرکت تولید کننده نوشیدنی در آمریکا نخستین ویسکی حلال و بدون الکل را عرضه کرد.

این شرکت گفته است که این اقدام را برای حل مشکل افرادی کرده است که به دلایل دینی مانند مسلمانان یا پزشکی از نوشیدن ویسکی خودداری می کنند.

یکی از علمای اسلامی در دانشگاه الازهر هم در این باره گفت: راه حل مصرف ویسکی، زدودن ویژگی مست کنندگی این نوشیدنی است. هر نوشیدنی که خاصیت مست کنندگی داشته باشد حرام ولی غیراز این باشد مشکلی نیست.

پیش از این شماری از رسانه ها از وجود طرح هایی برای تولید "ویسکی حلال" خبرهایی را منتشر کرده بودند اما در نهایت یک شرکت آمریکایی دست به چنین اقدامی زد.

شرکت تولید نوشیدنی "ارکای" گفته است این نخستین ویسکی اسلامی در سطح جهان با نام تجاری همین شرکت است و از ماه دسامبر آینده در فروشگاه های سراسر جهان در دسترس خواهد بود.
 
پیش از این هم شرکت های آلمانی گفته بودند که تلاش می کنند مشروب بدون الکل و اسلامی تولید کنند.

ویسکی حلال برای افرادی تولید شده که به دلایل اسلامی یا پزشکی از نوشیدن ویسکی خودداری می کنند.

در تولید نوشیدنی جدید از افزودنی هایی استفاده شده تا طعم ویسکی معمولی و الکل دار را به خود بگیرد. این یک نوع نوشیدنی گازدار است.

قرار است این نوشیدنی جدید در بطری های شیشه ای یک لیتری و به قیمت 10 دلار و قوطی هایی با حجم کمتر به قیمت 4 دلار عرضه شود.

"ویسکی اسلامی" علاوه بر کسب تایید کمیته اقتصاد اروپا و اداره دارو و غذای آمریکا توانسته است نظر موافق شورای غذا و تغذیه اسلامی در آمریکا را نیز به خود جلب کند.

در این باره دکتر مصطفی عماره استاد علم حدیث در دانشگاه الازهر در قاهره به شبکه تلویزیونی عربی "ام بی سی" گفته است: دلیل منع شرب ویسکی خاصیت مست کنندگی آن است. اگر نوشیدنی، مست آور باشد نوشیدن آن حرام اما اگر مست کننده نباشد حلال است.

وی افزود: اگر این نوشیدنی مانند برخی از نوشیدنی ها برگرفته از جو خالی از الکل باشد (ماء الشعیر) و به مستی منجر نشود نوشیدن آن هیچ مشکل شرعی ایجاد نمی کند.

دختری که در 14سالگی عاشق یک هیولا شد + تصویر
اولین زن وزنه بردار محجبه + عکس
اتاق خواب صدام در قصر فاو!! + عکس
پسر 4 ساله دختر عموی دو ساله اش را کشت!!
نامزد کریستین رونالدو حلقه نامزدی اش را + عکس