پارس ناز پورتال

مومیایی که در کنار یک امام زاده کشف شد!! + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
مومیایی که در کنار یک امام زاده کشف شد!! + عکس
شب گذشته گروهی گنج‌یاب در حال حفاری غیرمجاز در جوار امامزاده سیدسوفی ازنا همراه با دستگاه گنج‌یاب و اسلحه دستگیر شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف از کشف تعدادی کوزه و یک جسد مومیایی شده در جوار امامزاده سیدسوفی شهرستان ازنا در استان لرستان خبر داد.

حسن ربیعی، با بیان این مطلب افزود: شب گذشته گروهی گنج‌یاب در حال حفاری غیرمجاز در جوار امامزاده سیدسوفی ازنا همراه با دستگاه گنج‌یاب و اسلحه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این گروه با تطمیع یکی از کارگران طرح توسعه امامزاده سیدسوفی مبادرت به این اقدام کرده بودند که با هوشیاری پرسنل اداره اوقاف ازنا افراد مذکور هنگام این اقدام ناشایست دستگیر شدند.

ربیعی تصریح کرد: گفته می‌شود براساس تصاویر دستگاه مانیتور، اشیاء مذکور شامل چند کوزه و قالب یک جسد مومیایی شده است.

مومیایی که در کنار یک امام زاده کشف شد!! + عکس

همچنین براساس گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف مدیرکل اوقاف استان لرستان با بیان اینکه این اشیاء تاریخی در دالانی مسقف در کنار امامزاده سوفی کشف شده است، گفت: امامزاده سیدسوفی ازنا هم‌اکنون در حال بازسازی و توسعه است و با مراقبت و هوشیاری توانستیم این اشیاء را قبل از آنکه به یغما برود از چنگ غارتگران میراث فرهنگی نجات دهیم و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) عوامل مذکور را دستگیر کنیم.

وی تأکید کرد: شورای تأمین شهرستان ازنا پیش از ظهر امروز جلسه‌ای را با حضور اعضا برگزار کرد و مصوب شد که عصر امروز در محل مذکور اشیاء صورت جلسه و تحویل اداره اوقاف لرستان شود.

مدیرکل اوقاف استان لرستان تصریح کرد: در صورت عدم تأمین امنیت اشیاء این اشیاء به رسم امانت تحویل اداره میراث فرهنگی استان لرستان خواهد شد تا پس از احداث موزه امامزاده سیدسوفی این اشیاء به این موزه بازگردانده شود.

عایشه دختر قذافی + عکس
فاجعه دردناک قتل عام خانوادگی در خمینی شهر
دایی و همسرش 3 عضو خانواده خواهرزاده را كشتند!!
دختر زیبایی که فکر نمی کرد چنین بلایی سرش بیاد…عکس
دزدیدن و 18سال تجاوز به یک دختر 11 ساله
رابطه نامشروع نماینده مجلس با زن جاسوس + عکس