پارس ناز پورتال

ماجرای جالب تولد نوزاد در هواپیما+ تصویر

ماجرای جالب تولد نوزاد در هواپیما+ تصویر
 
ماجرای جالب تولد نوزاد در هواپیما+ تصویرمادر باردار هندی در طول پرواز هواپیمای مسافربری از دهلی به تورنتو، یک نوزاد دختر بدنیا آورد.

به گزارش پارس ناز به نقل از سی بی سی، "کولجیت کار"، به اتفاق همسر و فرزند 7 ساله شان مسافر پرواز ایندین ایر بودند که ناگهان متوجه می شود، هنگام تولد نوزاد فرا رسیده است.

از شانس خوب آنها، یک پزشک متخصص اطفال ، مقیم شهر برامپتون نیز در همان پرواز حضور داشته که به محض اعلام مهمانداران مبنی بر نیاز فوری به پزشک یا پرستار، بر بالین وی حاضر شد.

دکتر سینگ گفت، وقتی به انتهای هواپیما رفتم ، خانمی را دیدم که کف هواپیما دراز کشیده و از درد زایمان به خود می پیچید. شوهرش نیز در کنارش نشسته است.

وی افزود، با اینکه او در صدها مورد زایمان حضور داشته ، اما کار اصلی اش، رسیدگی به وضعیت کودکان، بعد از تولد بوده است. به همین دلیل مطمئن نبود که چقدر تا تولد نوزاد فرصت داشت.

دکتر سعی کرد به سرعت لوازم مورد نیاز را تأمین کند . وی نیازمند قیچی برای بریدن بند ناف بود که یکی از مهمانداران جعبه کوچک خیاطی خود را در اختیار او گذاشت و آنها اقدام به استرلیزه کردن قیچی کردند.

همچنین از مایکرو ویو ، برای گرم کردن پتو و دستمال های مورد نیاز، استفاده کردند.

سرانجام پس از 45 دقیقه، کودک که 7 پوند وزن داشت، متولد شد و پدر و مادرش نام او را Aakash Leen گذاشتند که واژه اول به زبان هندی به معنی آسمان است.

پس از زایمان، مادر و فرزند که حال مناسبی داشتند در قسمت فرست کلس جای گرفتند و 9 ساعت بعد از ان، هواپیما در تورنتو به زمین نشست و هر دو به بیمارستان منتقل شدند.

جالب اینکه ، پزشک مذکور، مجوز کار در کانادا ندارد و همانند بسیاری دیگر از دانش آموختگان خارج از کشور، نیازمند گذراندن دوره های جدید و موفقیت در امتحانات مربوطه است.

دکتر سینگ چند روز پس از این ماجرا، گفت:" آن شب در طول زندگی 45 ساله من و پس از 25 سال خدمت ، بسیار برای من ،هیجان انگیز و پرخاطره بود."

فقط یک پرسش باقی می ماند و آن اینکه ، ملیت نوزاد چه خواهد بود؟

والدین او هندی هستند ، وی بر فراز قزاقستان متولد شده و مقصد آنها نیز کانادا بود!!!