پارس ناز پورتال

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

مجموعه : اخبار سینما
دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

نگاهی به فهرست معروف‌ترین دختران متولد دهه ۶۰، ثابت می‌کند که بحران ازدواج در بین این گروه از خانم‌ها خیلی جدی است. طبق این آمار، تنها ۱۰ درصد خانم‌های بررسی شده متاهل هستند؛ یا بهتر بگوییم، فقط یک نفر از میان این جمع ۱۰ نفره! آنها با افراد عادی فرق دارند و به هرحال معروف هستند و… ولی آیا شهرت دلیل خوبی برای ازدواج نکردن دخترهاست؟

جوان‌ترین عروس سینما

ملیکا شریفی‌نیا/ متولد ۱۳۶۵/ متاهل

دختر کوچک‌تر «آزیتا حاجیان» و «محمدرضا شریفی‌نیا» از ۱۵ سالگی بازیگری را با فیلم «اوینار» ساخته شهرام اسدی شروع کرد. او که با بازی در مهمان مامان، میکس و دایره زنگی بیشتر شناخته شد؛ در سال ۸۶ ازدواج کرد. ازدواجی که به نوبه‌خودش سر و صدای زیادی به‌دنبال داشت. او علاوه بر مجلس عروسی متفاوت، کارت عروسی جالبی هم داشت که در آن به همراه همسرش لباس سنتی دوره قاجار را پوشیده بودند و متن کارت هم به ادبیات آن دوره و با طنز نوشته شده بود. این کارت در نشریات سینمایی و سایت‌های اینترنتی منتشر شد و کلی حاشیه درست کرد. به هر حال دختر کوچک خانواده شریفی‌نیا یکی از جوان‌ترین عروس‌های سینمای ماست.

از این خبرها نیست

مهراوه شریفی‌نیا/ متولد ۱۳۶۰/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

به گزارش پارس ناز دختر بزرگ‌تر خانواده شریفی‌نیا، برخلاف خواهرش نه‌تنها بازیگری را از ۸ سالگی شروع کرد بلکه هنوز ازدواج نکرده است. شاید مسئله کار آن‌قدر برایش جدی شده که فعلا میل به فکر کردن به این موضوعات را ندارد. او کارهای زیادی در سینما و تلویزیون داشته که هنوز هم به یادمان می‌آید؛ «دزد عروسک‌ها» یکی از همین کارهاست که نخستین بازی او بود. نقطه عطف بازی‌های او به سریال «ساعت‌شنی» برمی‌گردد که سکوی پرتاب او به قله‌های شهرت بود. آخرین کار مهراوه هم سریال «قلب یخی» است و چند پروژه سینمایی دیگر که چشم‌بسته به شما قول می‌دهیم حتما در چندتای‌شان نقش عروس را بازی خواهد کرد؛ اما در عالم واقعیت از این خبرها نیست!

من ترانه، ازدواج نمی‌کنم!

ترانه علیدوستی/ متولد ۱۳۶۲/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

دختر حمیدخان علیدوستی ستاره سابق فوتبال ایران را همه با نخستین فیلمش یعنی «من ترانه ۱۵ سال دارم» شناختند. فیلمی که در دوران خودش نه‌تنها پای موضوع جدیدی را به سینما باز کرد بلکه جایزه‌های زیادی را در جشنواره‌های مختلف از آن خود کرد. علیدوستی زمانی نقش دختری را بازی کرد که ناخواسته ازدواج می‌کند و باردار می‌شود که ۱۸ سال بیشتر نداشت ولی با بازی در «شهر زیبا» او را به‌عنوان یک بازیگر حرفه‌ای شناختند. او این روزها بیشتر از هر چیز به بازی در تئاتر و سینما می‌پردازد؛ دلیل کلیشه‌ای مجرد ماندن همه ستاره‌های دهه ۶۰!

عروس سرش شلوغه

پگاه آهنگرانی/ متولد ۱۳۶۳/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

دختر بااستعداد «منیژه حکمت» (کارگردان) از آخرین سال دهه ۶۰ و با حضور در فیلم «گربه آوازه‌خوان» بازیگری را شروع کرد. او در این سال‌ها روند خوبی داشته و با بازی در چند فیلم سینمایی و جدی گرفتن کارگردانی و ساخت فیلم، سرش حسابی شلوغ است. کارگردانی فیلم «ده‌نمکی‌ها»، بازی در تئاتر جنجالی «متولد ۱۳۶۱»، اکران آخرین بازی سینمایی‌اش به نام «ورود آقایان ممنوع» و وبلاگ‌نویسی و گزارش فوتبال بانوان از جمله کارهای پر سرو صدای اخیر پگاه خانم بوده است. به این ترتیب شاید وقت چندانی برای انتخاب همسر و ازدواج برای او باقی نماند!

صاحبدلان مجرد و عروس بازی

باران کوثری/ متولد ۱۳۶۴/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

دختر خوب بابا «جهانگیر کوثری»، بازیگری را از کودکی شروع کرد. وقتی که باران در «بهترین بابای دنیا» کار داریوش فرهنگ، نقش کوتاهی را بازی کرد هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که مسیر زندگی او تا این حد تغییر کند. باران در نوجوانی و جوانی در فیلم‌های سینمایی دیگری هم بازی کرد که البته مهم‌ترین نقش‌ها را در کارهای مادرش یعنی «رخشان بنی‌اعتماد» داشت. «صاحبدلان» و «خون بازی» ۲ کار مهم او بود که به‌ترتیب در تلویزیون و سینما بازی کرد و به خاطر کار دوم برنده جایزه‌هایی از جشنواره فیلم فجر شد. باران کوثری یکی دیگر از بازیگران متولد دهه۶۰ است که گرچه زیاد با لباس عروس در فیلم‌ها دیده شده اما همچنان مجرد است و البته او هم برای خودش کلی دلیل محکم دارد!

زخم خورده از تجرد

خدیجه آزادپور/ متولد ۱۳۶۷/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

این دخترخانم یکی از بدشانس‌ترین متولدان دهه شصت به حساب می‌آید. او که قهرمان رشته ووشو بوده و چند مدال طلا و نقره مسابقات جهانی را در کارنامه دارد، نخستین زن ایرانی است که در مسابقات آسیایی مدال طلا گرفته. او با قهرمانی در گوانگ‌ژو، طبیعتا خود را شایسته دریافت جایزه – که عبارت بود از یک دستگاه آپارتمان- می‌دید. ولی وقتی که آزادپور برای گرفتن پاداشش مراجعه کرد، جواب شنید که: «شما متاهل نیستی و نمی‌توانیم به شما خانه بدهیم!»این قهرمان رزمی هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که مجرد ماندن باعث شود تا سرش بی‌کلاه بماند. خبر این اتفاق سروصدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرد و در نهایت… آخرش چه شد؟ چه فرقی می‌کند؟ مهم این است که خدیجه خانم هنوز مجرد هستند!

برایم حرف درست نکنید!

الناز شاکردوست/ متولد ۱۳۶۳/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

شاکردوست یکی از دختران دهه شصتی است که همیشه درگیر شایعات مربوط به زندگی شخصی و خصوصا ازدواجش بوده. الناز پارسال از یک مجله به‌دلیل اخبار نادرستی که در موردش نوشته بود، شکایت کرد. او در این‌باره می‌گوید: «اصلا درست نیست که برای یک دختر ازدواج نکرده، این حرف‌ها را در بیاورند!» با شایعه عجیب و غریبی که در مورد ازدواج او با یک فوتبالیست پرحاشیه منتشر کردند، ناخواسته به پرحاشیه‌ترین دختر دهه ‌شصتی بدل شده که به‌نوعی از «ازدواج‌ نکردن» ضربه دیده. او از سال ۸۳ بازیگری را شروع کرد و در حال حاضر یکی از بازیگرانی است که تمام سعی‌اش را می‌کند تا با به‌کار گرفتن استعدادهایش هم موفق شود البته اگر خواستگاران خیالی و شایعه‌سازان بگذارند!

کاپیتان راگبی هم بعله!

زهرا نوری/ متولد ۱۳۶۴/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

این خانم جوان، روزنامه‌نگاری است که از سال ۸۳ فعالیت‌های ورزشی خود را در رشته راگبی شروع کرده. تیم آن‌ها در نخستین دوره قهرمانی کشور که در سال ۸۵ برگزار شد توانست قهرمان ایران شود. او ۲ سال پیش که تیم ملی راگبی بانوان ایران تشکیل شد، موفق شد پیراهن تیم ملی را بپوشد. نوری در حال حاضر خبرنگار روزنامه «ایران ورزشی» است و در دانشگاه رشته مکانیک خوانده. برای همه جالب است که کاپیتان تیم ملی راگبی در ۳ رشته مختلف فعالیت کرده و موفق هم بوده. به‌نظرخودش نه تنها راگبی در زندگی شخصی‌اش تاثیر منفی بر تصمیم‌گیری‌هایش نداشته بلکه باعث شده که همیشه با این ورزش شارژ شود. بله، زهرا خانم هم فعلا مجرد است.

استاد بزرگ مجرد

شادی پریدر/ متولد ۱۳۶۵/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

شاید یکی از موفق‌ترین دخترهای دهه شصتی شادی خانمی باشد که از ۷ سالگی شطرنج را زیرنظر پدرش شروع کرد، از ۹ سالگی وارد تیم ملی بزرگسالان شد و ۲ سال بعد به استادی فدراسیون جهانی شطرنج رسید. ۱۴ سالگی‌اش با سمت استاد بین‌المللی شطرنج گذشت و در ۱۸ سالگی توانست با شکست قهرمان جهان به مقام «استاد بزرگ شطرنج» برسد. شادی در حال حاضر فوق‌لیسانس مدیریت تربیت‌بدنی از دانشگاه تهران است. از نظر او شطرنج‌بازها آینده‌نگر هستند و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی هم دارند. به همین دلیل او تمام سعی خود را می‌کند تا برای مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش بیشتر بالا و پایین کند.

مجری برنامه مرد ۳ زنه

آزاده نامداری/ متولد ۱۳۶۳/ مجرد

دختران بازیگر ایرانی مجرد و معروف دهه‌ 60 + عکس

اولین مجری خانمی که در برنامه‌هایش خشکی سابق اجراهای زنانه را کم کرد، آزاده نامداری بود. او که در حال حاضر هم یکی از مجری‌های فعال و پرطرفدار صداوسیماست، این روزها برنامه پر سروصدایی در شبکه ۲ دارد. همان برنامه‌ای که اخیرا یک مرد ۳ زنه را سوژه قرار داد و کلی جنجال‌ساز شد. «تازه چه خبر؟» یکی از سوالاتی بود که او همیشه در برنامه «تازه‌ها» سیمای خانواده به آن جواب می‌داد. آزاده در سال ۸۴ با همین برنامه شناخته شد اما قبل از آن هم در کرمانشاه همکاری‌هایی با شبکه استانی «زاگرس» داشت. او مدیریت صنعتی خوانده و هوش و ذکاوت مدیریتی در اجراهایش به وضوح دیده می‌شود؛ حالا نمی‌دانیم مجرد ماندن او را هم باید پای همین هوشش بگذاریم یا نه؟

خبر مهم و داغ از سفر یانگوم به تهران + عکس
آنجلینا جولی و براد پیت دوباره در یک فیلم همبازی می‌شوند
عکس های انتخاب 7 زن منتخب زیبا و خوش تیپ هالیوود
عکسهای جدید مونا برزویی شاعر ترانه های زیبای شادمهر
پسر آنتونی كویین و بازیگر سریال 24 درگذشت+ عکس
خداداد عزیزی در فیلم جدید عطاران مقابل دوربین می رود؟