پارس ناز پورتال

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

مجموعه : اخبار سینما
آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

در حالی كه انقلابیون لیبی با به دست گرفتن كنترل مقر فرماندهی پلیس شهر سرت عرصه را برای هواداران قذافی تنگ‌تر كرده‌اند، خبرهایی از حضور معتصم قذافی در شهر سرت منتشر شده است.

به گزارش پارس ناز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ده‌ها تن از انقلابیون لیبی با شلیك‌های هوایی و بوق‌های پی‌درپی ماشین‌ها در دست گرفتن كنترل مركز فرماندهی پلیس شهر سرت را جشن گرفتند.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

ساختمان این مركز در میان تعدادی از ساختمان‌های اداری لیبی و در نزدیكی میادین اصلی شهر سرت كه همچنان در دست هواداران معمر قذافی، رهبر لیبی قرار دارد، واقع شده است.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

انقلابیون لیبی با حمله به ساختمان فرماندهی پلیس شهر سرت تصاویر مربوط به قذافی در این ساختمان را پاره كردند.

پیش‌تر انقلابیون لیبی توانسته بودند، كنترل برخی ساختمان‌ها و مراكز دیگر در شهر سرت مانند بیمارستان این شهر را به دست بگیرند.

ناصرالمغاصبی، مسئول جبهه شرقی و فرمانده گردان لیبی آزاد عنوان داشت: نیروهای انقلابی لیبی به زودی كنترل تمام شهر سرت را به دست می‌گیرند.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

قرار است این نیروها خود را برای حمله به میدان اصلی شهر سرت و مقر تك‌تیراندازهای وابسته به معمر قذافی آماده كنند.

انقلابیون لیبی همچنین اعلام كردند كه توانسته‌اند، كنترل مناطق گسترده‌ای از شهر سرت آخرین پایگاه نیروهای وابسته به قذافی را به دست بگیرند.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

در درگیری‌های به وجود آمده میان نیروهای وابسته به قذافی و انقلابیون طی دو روز اخیر دست كم 20 انقلابی كشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

شورای ملی انتقالی لیبی اعلام كرده است كه در صورت آزادسازی سرت این شورا خبر آزاد‌سازی تمام مناطق دریایی، زمینی و هوایی لیبی را به صورت كامل اعلام خواهد كرد كه این مساله زمینه را برای حركت به سمت مرحله انتقالی، تشكیل دولت و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری فراهم می‌كند.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

ابراهیم الدباسی، نماینده لیبی در سازمان ملل نیز وجود اختلافات میان شورای ملی انتقالی این كشور را به ویژه بعد از كشته شدن عبدالفتاح یونس، یكی از فرماندهان ارشد انقلابیون رد كرد.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

مراد مدلسی، وزیر خارجه الجزایر اعلام كرد كه یك هیات لیبیایی قرار است به الجزایر سفر و با مسئولان این كشور مذاكره كند.

مسئولان الجزایری پیش‌تر به صفیه قذافی، همسر معمر قذافی، عایشه، هانیبال و محمد سه فرزند قذافی اجازه ورود به الجزایر را داده بودند.

این در حالی است كه علی الترهونی، وزیر نفت و امور دارایی لیبی عنوان داشت كه مسئولان جدید این كشور كمیته‌ای را برای بررسی تمام قراردادهای نفتی امضا شده در دوره معمر قذافی تشكیل خواهند داد.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

این كمیته با هدف پرده برداشتن از میزان فساد موجود در نظام سابق تشكیل خواهد شد.

این در حالی است كه انقلابیون لیبی اعلام كردند كه شواهد و مدارك مربوط به سخنان خانواده‌های لیبیایی بیانگر آن است كه معتصم قذافی، یكی از پسران معمر قذافی همچنان در سرت حضور دارد.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

موسی بكر، یكی از مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی عنوان داشت: معتصم قذافی چهار روز قبل در بیمارستان ابن سینا بزرگترین بیمارستان شهر سرت مشاهده شده است.

آنجلینا جولی در طرابلس و مصراته + عکس

از سوی دیگر، آنجلینا جولی، بازیگر معروف آمریكایی به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل به لیبی سفر كرده است.

سفر دو روزه آنجلینا جولی به لیبی اولین سفر وی به این كشور محسوب می‌شود.

وی پیش از این از آوارگان لیبی در شهرهای مالت و جزیره لامپدوسا در ایتالیا بازدید كرده و در ماه آوریل برای جلب حمایت‌های مردمی از لیبیایی‌های فراری از كشورشان، به تونس رفته بود.

وی در سفر به لیبی با نمایندگان شورای انتقالی این كشور و اعضای سازمان‌های غیردولتی محلی و بیمارستان‌های این كشور دیدار كرد.

وی كه به طرابلس و مصراته سفر كرده، گفت: من برای دلایل زیادی به این كشور آمده‌ام. این كشور در حال حاضر شاهد چالش‌های بسیار از جمله آوارگان، پناهندگان، مشكل برقراری قانون، مشكلات امنیتی، آموزشی، بهداشتی و دیگر نیازهای انسانی می‌باشد كه همه این‌ها باید در مجامع بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

ماه عسل و نا گفته های احسان علیخانی +مصاحبه
چادر سر کردن زن معروف هالیوود
حامد بهداد پوریا پورسرخ و الهام حمیدی در یک سریال پلیسی
بازیگران قدیمی که الان اصلا معروف نیستند + تصویر
کارگردان و بازیگری که به خون هم تشنه بودند + تصویر