پارس ناز پورتال

دختر 17 ساله ای که بزرگ نمی شود + تصویر

دختر 17 ساله ای که بزرگ نمی شود + تصویر
 
"بروک گرینبرگ” ( Brooke Greenberg ) دختری ۱۷ ساله که در بدنی ۷۶ سانتیمتری و ذهنی به بلوغ ذهن کودکی یک ساله گرفتار شده است و اختلالی به نام سندروم ایکس دارد به گونه ای اتفاقی در جریان کشف جدید علمی قرار گرفته است.
 
مطالعه بر روی DNA این دختر ۱۷ ساله نشان داده است اختلالی که او از آن رنج می برد با معیوب بودن ژنی که مسئول رشد و سالخوردگی در دیگر انسانها به شمار می رود در ارتباط است.دانشمندان امیدوارند با بررسی بیشتر DNA این بیمار دیدگاهی جدید را در رابطه با فرایند سالخوردگی به دست آورده و به ارائه درمانهای جدیدی برای مداوای بیماری های ناشی از این رویداد طبیعی بپردازند.
 
طی کنفرانس انجمن سلطنتی انگلستان که در هفته جاری در لندن آغاز خواهد شد بسیاری از محققان فرایند کهولت سن با حضور در این کنفرانس درباره نتایج به دست آمده از پرونده بروک به بحث و گفتگو خواهند پرداخت تا به این شکل بتوانند برخی از اسرار سالخوردگی و رشد را آشکار سازند.

 

دختر 17 ساله ای که بزرگ نمی شود + تصویر

 
به گفته محققان یک جهش ژنتیکی رشد و بزرگ شدن این بیمار را تحت کنترل دارد و در صورتی که بتوان ژنوم او را با یک ژنوم عادی مقایسه کرد شاید بتوان به ژنهای جهش یافته و معیوب دست پیدا کرده و به چگونگی عملکرد و کنترل احتمالی آنها پی برد.
 
محققان معتقدند در نهایت این مورد شانسی خواهد بود تا بتوان به کمک آن پاسخ برخی از پرسشها را درباره میرا بودن انسان مورد بررسی قرار داد.نتایج نهایی این تحقیقات شاید منجر به کشف شیوه های درمانی شود که می توانند عمر طولای تری را برای انسانها به ارمغان آورند.