پارس ناز پورتال

این مرد ایرانی عزرائیل را تعقیب می کند +عکس

مجموعه : مجله خبری روز
این مرد ایرانی عزرائیل را تعقیب می کند +عکس
رحیم اروجعلی زاده معروف به «رحیم آقا» پیرمرد 70 ساله ی ساکن ممسنی که متولد تهران است و اصالت اردبیلی خلخال دارد، 34 سال پیش با ازدواج با یک دختر لر، زندگی اش  با قوم لر عجین شد.زندگی پر فرار و نشیب وی بگونه ای زیباست، که سجاد ایمانی مستندی 80 دقیقه ای از او ساخته است.رحیم آقا که با خبرنگار ما گفتگو کرده، یکی از بهترین فرهنگ های مردم لر را صله رحم می داند و معتقد است در مراسمات ترحیم به خوبی این موضوع قابل درک است. وی حضور تمام اقوام و آشنایان در مراسمات ترحیم و تشیع متوفی را نشانه صله ی رحم و مردم داری این قوم بزرگ می داند.رحیم آقا نیز به تبعیت از مردم لر همواره در تمامی مراسمات تشیع و ترحیم شرکت می کند و در دفترچه کوچک خود نام متوفی و تاریخ فوت او را می نویسد.

وی در این خصوص بیان داشت: سعی می کنم در تمام مراسمات ترحیم شرکت کنم و تا کنون در سال 92 حدود 519 مراسم و در سال 91 حدود 413 مراسم را شرکت کرده ام.یک فرهنگ خوبی که در بین مردم لر و ترک رواج دارد حضور تمام اقوام در این مراسمات و دادن پولی به عنوان کمکی است و این بدین معنی است که مردم خود را با درد و مشکلات دیگران شریک می دانند.وی عنوان می کند که همواره در فکر مرگ است و حتی پوستر ترحیم خود را بدون قید تاریخ چاپ کرده است و دوست دارد سخنران مراسم تدفین و ترحیمش حجت الاسلام مهدی رحمانی امام جمعه شهرستان ممسنی باشد.

این پیرمرد 70 ساله معتقد است:توجه به مرگ و لحظه ی مرگ، انسان را از گناه دور می کند. اگر مرگ همواره در نظرمان باشد اشتیاق برای کارهای خداپسندانه نیز افزایش می یابد. دلیل اینکه برخی مرگ و آخرت را فراموش کرده اند به دلیل اعتقادات ضعیف و غرق شدن در این دنیای مادی است.وی در توصیه به جوان نیز گفت: اعتقادات دینی خود را محکم تر کنید و همواره به ایام فاطمیه و محرم توجه کنید و محبت اهل بیت را در دل خود جای دهید تا خداوند نیز شما را در این دنیا و آخرت رستگار کند.

این مرد ایرانی عزرائیل را تعقیب می کند +عکس

جوانان این دوره در محبت به پدر و مادر کوتاهی می کنند و این در نظر و فرهنگ اسلامی ما درست نیست. جوان باید پدر و مادر خود را راضی کند تا خداوند نیز از او راضی شود.وی در پایان نیز گفت: راز عاقبت بخیری احترام به پدر و مادر، مردم داری، جلب رضایت خلق الله، صله ی رحم و محبت به اهل بیت است.