پارس ناز پورتال

یک معلم با اهدای کلیه به شاگردش درس داد (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
یک معلم با اهدای کلیه به شاگردش درس داد (عکس)
رسانه‌های داخلی انگلیس اعلام کردند: تابستان سال گذشته میلادی (2013) وقتی «آیلا احمدعلی» دانش‌آموز 13 ساله مدرسه دولتی «رویال داکس» برای انجام دیالیز از معلمش «ری کو» تقاضای مرخصی کرد، با این سوال ساده اما امیدبخش «ری کو» مواجه شد که «آیا من هم می‌توانم کلیه‌ام را به تو اهدا کنم؟»ری کو معلم یک مدرسه دولتی در انگلیس با اهدای کلیه‌ خود به یکی از دانش‌آموزانش، جان او را از مرگ نجات داد.

پس از اعلام آمادگی این معلم 53 ساله، وی تحت آزمایشات مختلف قرار گرفت و مشخص شد که می‌تواند کلیه‌اش را به «آیلا» اهدا کند. با علم به اینکه از هر 100 هزار مورد تنها یک نفر پیدا می‌شود که از نظر پزشکی می‌تواند کلیه خود را به فرد دیگری که از اعضای یک خانواده نیستند اهدا کند اما در کمال تعجب کلیه اهدایی این معلم با بدن آیلا سازگاری کامل داشت.

 

«ری کو» گفت: با آگاهی کامل از پیامدهای احتمالی این عمل دست به این کار زدم و وقتی خبر را به آیلا دادم او به حدی غرق در شادی و شوق شد که هر وقت یاد چهره‌اش می‌افتم اشک در چشمانم نقش می‌بندد.این دانش آموز علاوه بر ناراحتی کلیوی از عارضه مغزی «هیدروسفالی» نیز رنج می‌برد. در این عارضه مایع مغزی نخاعی تولید شده در شبکه «کوروئید» بیش از اندازه در بطن‌ها و حفره‌های دیگر مغز انباشته شده و سبب افزایش حجم آنها می‌شود. این عارضه باعث شده بود که آیلا در یادگیری نیز دچار اختلال شود. در نهایت عمل پیوند کلیه این معلم و دانش آموز اوایل سال جاری میلادی (2014) در بیمارستان کودکان «گریت اورموندِ» لندن با موفقیت انجام شد.

احمدعلی، پدر آیلا،‌ این معلم را یک قهرمان و نجات‌بخش نامید و گفت: معلم آیلا به دخترم چیزی فراتر از زندگی بخشید. او یک مرد بزرگ است و ما به وی بسیار مدیون هستیم. آیلا اکنون این معلم را به عنوان عضوی از خانواده‌اش می‌شناسد و به نظر می‌رسد این احساس در «ری کو» هم وجود دارد. در حال حاضر در سراسر جهان بیش از 80 هزار نفر در فهرست انتظار برای دریافت کلیه اهدایی هستند.

 
 
منبع:ایسنا