پارس ناز پورتال

ورود خانم های میلیاردر به فوتبال ایران (+عکس)

ورود خانم های میلیاردر به فوتبال ایران (+عکس)
میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان. این رقمی است که قرار است در ازای آن، تبلیغات محیطی دوفصل آینده لیگ برتر ایران به یک شرکت مجری تبلیغات سپرده شود. شرکتی که در راس آن، یک زن قرار دارد.
ورود یک میلیاردر دیگر به فوتبال ایران. این بار اما نه صحبت از خرید تیم و بازیکن است و نه خبری از خیرین فوتبال دوست است که بازیکنی را از لیگ های عربی به تیم های داخلی بیاورند. این بار قرار است یک زن، انحصار تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال ایران را به دست بگیرد. آن هم با رقمی نجومی و غیر قابل تصور. ۱۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای دو فصل لیگ برتر. آن هم در حالی که در قرارداد سه ساله گذشته سازمان لیگ با مجریان تبلیغات، رقم تبلیغات محیطی در سال اول تا سوم به ترتیب ۱۴، ۱۶ و ۱۸ میلیارد تومان بود. این یعنی با احتساب نیمی از رقم جدید برای یک فصل، می توان گفت که رقم پیشنهادی برای انحصار تبلیغات در  قرارداد جدید، حدود ۴٫۵ برابر شده است.
 

"مریم شفیعی" مدیرعامل شرکتی است که قرار است انحصار تبلیغات دوفصل آینده لیگ برتر را در اختیار بگیرد. شرکتی تبلیغاتی که کمپین ها، بیلبوردها و تیزرهای فعلی یک بانک، چند کمپانی خودروسازی، اپراتورهای تلفن همراه و … را در کارنامه دارد و خود را بزرگترین آژانس تبلیغاتی در ایران می داند.
این البته اولین بار نیست که نام این شرکت در فوتبال ایران مطرح می شود. چرا که پیش از این نیز نام این شرکت در تبلیغات محیطی مسابقات فوتبال، بسیار زیاد به چشم می خورد و  حتی هزینه های اسپانسرینگ مسابقه فوتبال پرسپولیس – میلان ایتالیا که در استادیوم آزادی برگزار شد هم به عهده خانم مدیرعامل و شرکتش بود. تبلیغات و حمایت مالی که البته خبرساز هم شد و حاشیه هایی هم پیش از بازی این دو تیم به وجود آورد که بازی را تا مرز لغو هم پیش برد.ورود یک بانوی میلیاردر دیگر به فوتبال ایران شفیعی در نشست خبری معرفی حامی مالی بازی پرسپولیس – میلان

اما چه طور شد که به یکباره، رقم مزایده سازمان لیگ به این رقم نجومی رسید و خانم مدیر عامل را وارد گود فوتبال کرد؟ روایت «مهدی تاج» رئیس سازمان لیگ از این مزایده خبرساز را بخوانید: « کف مبلغ مزایده برای تبلیغات محیطی امسال ۳۰ میلیارد تومان برای سال اول و ۳۶ میلیارد تومان برای سال دوم در نظر گرفته شد. پیش‌بینی ما این بود که مزایده ، ارقام پیشنهادی را بالا می‌برد که همین طور هم شد. از میان این ۲۶ شرکت، ۱۱ شرکت یک درصد مبلغ پایه مزایده یعنی ۳۰۰ میلیون تومان را واریز کردند و با گرفتن اسناد مزایده در آن شرکت کردند. پس از باز شدن پاکت‌ها، در حضور رییس فدراسیون، نماینده سازمان بازرسی، تمامی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ و مسئولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که جمعا تعدادشان ۱۷ نفر بود، ۴ شرکت مبالغ بیشتری نسبت به بقیه داشتند که آن‌ها را به عنوان برنده اعلام کردیم. رقم های این ۴ شرکت عبارت بود از  ۱۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۱۵۹ میلیارد تومان، ۱۶۰ میلیارد تومان و ۱۶۰٫۷ میلیارد تومان .

 
ورود خانم های میلیاردر به فوتبال ایران (+عکس)
 
قرار است فردا در مراسمی رسمی از مجری انحصاری تبلیغات محیطی لیگ برتر در دو فصل آینده رونمایی شود تا به این ترتیب، پای یک زن دیگر به فوتبال ایران باز شود و این بار "مریم شفیعی" به عنوان مدیرعامل شرکت مجری تبلیغات لیگ برتر فوتبال ایران، پای قرارداد با مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را امضا کند. به این ترتیب "مریم شفیعی" را باید سومین زنی دانست که پایش به جمع میلیاردرهای فوتبال ایران باز می شود. . "مهرناز جاودانی تبریزی" که به عنوان مدیرعامل یک شرکت واردکننده خودرو قرار بود حامی مالی تیم ملی فوتبال باشد که البته این قرارداد خبرساز و پرحاشیه لغو شد. "زینب امیرکمالی" هم دی ماه ۱۳۹۱ به عنوان مالک جدید باشگاه «نساجی قائم شهر» معرفی شد و البته خیلی زود هم جای خود را به مالک جدید داد.
 
 
مهر