پارس ناز پورتال

یک کارگری که پس از 40 سال میلیونر شد (عکس)

یک کارگری که پس از 40 سال میلیونر شد (عکس)
پلیس ایتالیا اعلام کرده است که تابلوهای دزدیده شده ای از پل گوگن و پیر بونارد حدود ۴۰ سال بر دیوار آشپزخانه یک کارگر ایتالیایی آویخته بوده است.این آثار که اکنون دست کم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو ارزش دارد، از خانه یک کلکسیونر در لندن در سال ۱۹۷۰ سرقت و در ایتالیا در قطاری رها شد، بدون اینکه هیچ نشانه ای از سارق یا اصل اثر به جا مانده باشد.سپس در یک حراجی آثار گمشده در سال ۱۹۷۵، یک کارگر کارخانه فیات این دو تابلو را به مبلغ ۴۵ هزار لیره ایتالیا (۲۳ یورو) خرید.خریدار می گوید که قیمت اولیه این تابلوها حدود ۵۰ هزار لیره ایتالیا ولی چون هیچ کس آنها را نخریده بود،‌ قیمتشان را پایین آورده بودند.

او می گوید: "من سرانجام با مبلغ ۴۵ هزار لیره برنده این حراج شدم که برای کارگری مهاجر از سیسیل مبلغ کمی نبود. من با شیفت شب در فیات،‌ مجموعا ماهی ۲۰۰ هزار لیره حقوق می گرفتم. ولی همیشه عاشق هنر بوده ام. به جای اینکه به سینما یا بار بروم،‌ ترجیح می دهم پولم را کنار بگذارم و دنبال چیزهای جالب در بازارها یا حراجی های کوچک بگردم."او این دو تابلو را در خانه اش در شهر تورین آویخت و پس از بازنشستگی با خود به سیسیل برد.

 

تا سالها نه خودش و نه هیچ کس دیگر در این زمینه شکی نکرد تا زمانی که پسرش اثر دیگری از گوگن را در کتابی دید و متوجه شباهت های آن با تابلوی آشپزخانه پدرش شد.آنها سرانجام و در پی مشورت با کارشناسان،‌ به پلیس اطلاع دادند.تابلو گوگن که "میوه ها روی میز یا طبیعت بیجان با یک سگ کوچک" نام دارد، در سال ۱۸۸۹ کشیده شده و به گفته پلیس بین ۱۰ میلیون تا ۳۰ میلیون یورو ارزش دارد.ارزش تابلو "زن با دو صندلی دسته دار" اثر بونارد نیز ۶۰۰ هزار یورو برآورد می شود.

داریو فرانسسچینی، وزیر فرهنگ ایتالیا، گفت:‌ "این، داستانی شگفت انگیز و یک کشف جالب توجه است. نمادی از تمام کارهایی که پلیس ایتالیا در حوزه هنر در طول سالها در پشت صحنه انجام داده است."اکنون خریدار این تابلوها می گوید که امیدوار است پلیس دوباره آنها را به او پس بدهد چرا که او صادقانه و به طور قانونی آنها را خریداری کرده است.گوگن استاد سبک پست امپرسیونیست در نقاشی است و پیر بونارد نیز از مهم ترین نقاشان و رنگ پردازان هنر مدرن به شمار می رود.

 
 
دیلی خبر