پارس ناز پورتال

سرعت بخشیدن به پرونده شهروندی رقصنده روی یخ المپیک!

سرعت بخشیدن به پرونده شهروندی رقصنده روی یخ المپیک!
پیپر گیلس که خود را برای المپیک سوچی آماده می کرد برای اینکه به المپیک برسد، پرونده شهروندی وی از طرف اداره مهاجرت و شهروندی تسریع پیدا کرد.وی در ژانویه امسال شهروندی خود را دریافت کرد تا بتواند در بازی های المپیک سوچی زیر پرچم کانادا شرکت کند.اگر چه در پایان واجد شرایط برای شرکت در المپیک نشد ولی شهروندی خود را حفظ کرد.گیلس برای دریافت شهروندی خود امتحان شهروندی هم حتی نداد، و توانست که پاسپورت کانادایی خود را قبل از شروع المپیک دریافت کند.
 


این گونه شهروندی تنها از طریق تایید وزیر مهاجرت برای پاداش دهی به خدمات ارزنده به کانادا اهدا می شود.از سال ۲۰۰۹ تا به حال ۳۴۴ پرونده اینگونه رقم خورده است، که به دلیل حفظ اطلاعات خصوصی اسامی این اشخاص در عموم اعلان نشده.در این بین مترجمان افغانی که با ارتش کانادا همکاری کردند باید برای اقامت دائم خود نیز بجنگند، چه برسد به شهروندی.

آیا ارزش یک ورزش کار که ممکن است به المپیک وارد شود به همان ارزش است که یک افغانی جان خود را به خاطر کانادا به خطر انداخته؟از دید بسیاری از وکلای مهاجرت این امر عادلانه نیست! آمار نشان می دهد که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سالانه ۱۴۰ هزار نفر شهروندی دریافت کرده اند.