پارس ناز پورتال

یک زوج هنگام پیاده‌ روی گنج پیدا کردند (عکس)

یک زوج هنگام پیاده‌ روی گنج پیدا کردند (عکس)
تصادف، زوجی از کالیفرنیای آمریکا را به کشفی خارق‌العاده رهنمون شد. آن‌ها در باغ شخصی خود به طور اتفاقی ۱۴۰۰ سکه طلا پیدا کردند؛ سکه‌هایی که قدمتشان به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد و ارزشی حدود ۱۰ میلیون دلار دارند.داستان بیشتر به افسانه می‌ماند: زوجی از کالیفرنیای آمریکا با سگشان قصد پیاده‌روی در باغ و املاک شخصی‌شان می‌کنند که ناگهان در میانه راه پیتی زنگ‌زده می‌یابند که قسمتی از آن از خاک بیرون زده بود. آن‌ها زمین را می‌کنند و پیت را بیرون می‌کشند و به خانه می‌برند.

وب‌سایت اشپیگل آنلاین آلمان در گزارشی در روز چهارشنبه (۲۶ فوریه/ ۷ اسفند) می‌نویسد، این زوج پیت را کاویده و تعداد زیادی "قطعات خاک‌خورده" می‌یابند که از نگاه نزدیک‌تر به سکه‌های طلای ۲۰ دلاری قرن ۱۹ میلادی شباهت دارند. زوج کالیفرنیایی که از کشف خود هیجان‌زده شده‌اند به جست‌وجو ادامه می‌دهند و می‌بینند که در همان محل پیت‌های دیگری یافت می‌شود که در جمع حاوی بیش از ۱۴۰۰ سکه‌اند.



دیوید مک‌کارتی، سکه‌شناس آمریکایی می‌گوید: «اولین کاری که این زوج کردند این بود که پیت‌ها را در جعبه‌ای قرار داده و آن را در زیر توده‌ای از چوب پنهان کردند.»او که به همراه دان کاگین، سوداگر سکه به این خانواده مشاوره داده بود، ادامه می‌دهد: «آن‌ها از ترس بهتشان زده بود و باید در ابتدا فکر می‌کردند که حالا باید چه کار کنند.»

یک زوج هنگام پیاده‌ روی گنج پیدا کردند (عکس)


پیتی که زوج کالیفرنیایی از زیر خاک بیرون کشیدند

یکی از دو کاشف سکه‌ها در مورد لحظه‌ای که به این کشف نائل آمد می‌گوید: «لحظه‌ای فرای واقعیت بود. به زحمت ‌می‌شد باور کرد. من فکر کردم، همین الان یک جستجوگر طلا با حیوان خود از گوشه‌ای پیدایش می‌شود.»کشفی که کارشناسان را متحیر کرد مجله تخصصی "کوین آپدیت" می‌نویسد، کاشفان سکه‌ها در آغاز نمی‌دانستند، یکی از بزرگ‌ترین گنج‌های مدفونی را کشف کرده‌اند که تا به‌حال در آمریکا از زیر خاک بیرون کشیده شده است.

سکه‌های طلای ‌یافت‌شده ارزشی برابر پنج، ده و ۲۰ دلار داشته و به سال‌های ۱۸۴۷ تا ۱۸۹۴ تعلق دارند. کارشناسان تخمین می‌زنند که ارزش کلی این سکه‌ها حدود ۱۰ میلیون دلار (هفت‌میلیون و سیصدهزار یورو) باشد.مک‌کارتی، سکه‌شناس آمریکایی نیز به شدت از این کشف متحیر شده است. او اقرار به بهت‌زدگی خود کرده و می‌گوید: «تکان‌‌دهنده بود. من با گنجی حیرت‌انگیز روبرو شدم.»

مک‌کارتی وظیفه مرمت این سکه‌ها را بر عهده دارد، سکه‌هایی که باید برای فروش به معرض تماشای عموم گذاشته شوند.زوج کالیفرنیایی از بیم هجوم گنج‌یابان به ملک شخصی‌شان ترجیح می‌دهند ناشناس باقی بمانند. این زوج در نظر دارند بخشی از پول حاصل از فروش این گنج را به کمک به بی‌خانمان‌ها و تهیدستان اختصاص دهند. آن‌ها همچنین می‌خواهند، تعدادی از این سکه‌ها را به رسم یادگاری نگه دارند.