پارس ناز پورتال

عکس های رانی موکرجی بازیگر هندی + بیوگرافی

عکس های رانی موکرجی بازیگر هندی + بیوگرافی

نام : رانی موکرجی
تاریخ تولد :۲۱ مارس ۱۹۷۸
محل تولد :مومبای هندوستان

نام پدر :رام موکرجی (کارگردان سابق بالیوود )
نام مادر :کریشنا ( خواننده سابق بالیوود )
نام برادر :راجا موکرجی ( تهیه کننده وکارگردان )
قد : ۱۵۵cm
نشانه بارزش : صدای دورگه و چهره اش که تداعی کننده یک دختر بنبگالی ست .دوستان صمیمی : پریتی زینتا ، شاهرخ خان ، ابیشک و کارن جوهر

مطالب جالب وخواندنی از زندگی رانی
رانی از دوران کودکی عاشق سینما بود و در واقع یکی از سرگرمی های اصلی او دیدن فیلم بود بخصوص فیلمهای راج کاپور.رانی در دبیرستان مانک جی کوپر در جوهر تحصیل می کرد.او همانند کاجول هیچ علاقه ای برای ادامه تحصیل نداشت و همانند دختر عمویش هرگز موفق به اخذ دپیلم نشد.!

رانی بخاطر ترکیب صورت بانمک ونوع خنده ها و چشمهای زیبایش والبته نفوذ بی چون وچرای خاندانش در بالیوود خیلی سریع مورد توجه کارگردانان بزرگ قرار گرفت وپیشنهاد حضور در چند فیلم را دریافت کرد.او سپس به مرکز فیلمسازی هند ، بمبی نقل مکان کرد واز ان زمان دوران درخشان کاریش شروغ شد. رانی به جای آن که قهرمان فیلم باشد قهرمان چهره اول فیلم ها بود و این ماجرا از روی پرده سینما پشت دوربین هم سرایت کرده و بازار شایعات داغ شد. وهر روزه خبرنگاران وخبرسازان وی را به یکی از بازیگران نسبت می دادند که نمونه بارز ان بابی دئول و گویندا بودند .اما رانی تمامی شایعات را رد کرد .

عکس های رانی موکرجی بازیگر هندی + بیوگرافی

رانی بسیار سخت کوش است وبطور کامل بر روی حرفه اش متمرکز است .اغلب اوقات نام او را بخاطر حضور در مراسم اکران اولیه فیلمها ، مراسم خاص مانند جشنواره های فیلم ،مراسم اهدای جوایز یا حضور در مراسم خیریه در اخبار می بینیم.خانه از اهمیت زیادی برای رانی برخوردار است. وی در سال ۲۰۰۶ خانه ای جدید در جوهوی هند خریداری کرد وکار طراحی دکوراسیون داخلی منزلش را به تونکیل خانا ، همسر اکشی کمار بازیگر سابق بالیوود واگذار کرد.رانی بشدت از حمام کردن متنفر است بطوریکه اگر بیکار باشد تا دوهفته استحمام نمی کند . 65 در صد مردم هند طرفدار رانی هستند که او پس از شاهرخ با ۷۸درصد وسلمان با ۶۹ در صد در رتبه سوم محبوبترین هاست ولی در بین زنان در مقام اول می باشد.

عکس های رانی موکرجی بازیگر هندی + بیوگرافی

از غذاها وتنقلات ترش نیز بدش می اید.عاشق عطر می باشد بطوریکه تمامی وسایل ولوازمش را به عطر اغشته میکند.دلش میخواهد راننده یک کامیون شود .!!!او اصلا کینه ای نیست وخیلی زود دشمنانش را می بخشد. شیفته ادمهای پاک وراستگو است و از ادمهای چشم هیز متنفراست .سارقان دوبار ضبط ماشینش را دزیدند.رانی کوتاه قدترین زن سینماست .ویوک اوبری ، رانی را مادر بزرگ کوتوله ها صدا می زند.همچنین ویویک بشدت رانی را دوست دارد وهمه جا عنوان کرده که بالاخره شوهر رانی من هستم البته رانی هم ویویک را بخاطر چهره فانتزیش دوست دارد.!!! رانی به شدت از دیدن فیلم های ترسناک واهمه دارد .

تمامی ستارگان بزرگ بالیوود رانی را یک دختر دوست داشتنی و یک هنرپیشه تراز یک میدانند .پس از اکران فیلم ساتیا ، یک شب ساعت ۲ نیمه شب ویویک به شوخی به موبایل رانی زنگ زده و او را بشدت ترسانده وخود را لولو معرفی کرده تا جایی که رانی از شدت ترس تا صبح نخوابید.رانی هنگامیکه از خواب بیدار میشود بسیار بد اخلاق و اخموست بطوریکه تا یک ساعت اول کسی حق صحبت کردن با او را ندارد .!!!!رانی هنگام ازدواج برادرش به هیچ وجه از زن برادش خوشش نمی امد وحتی در مراسم عروسی برادرش با وساطت کاجول و تانیشا شرکت کرد ولی حالا با گذشت چند سال بشدت به او علاقمند است و او را خواهر صدا می زند.!!!!!

او علاقه شدیدی به دختر برادرش ، مایشا دارد واورا « میشی عمه » صدا می زند که در زبان بنگالی به معنی شیرین و دوست داشتنی می باشد.رانی علاقه زیادی به کار در خانه وبچه داری دارد.او استاد زبر دست طبخ شیرینی های بنگالیست ودر این زمینه هیچ کس همپای او نمیشود. دوست صمیمیش پریتی زینتاست که این دو علاوه بر چند فیلم مشترک با هم در زمینه تجاری نیز با هم شریک بوده ومدیران موفق یک فروشگاه لباسهای هندی در شهر لندن با نام پریتی و رانی هستند.در بین اقوام رانی رابطه صمیمی و نزددیکی با تانیشا موکرجی ( خواهر کاجول ) نیز دارد بطوریکه تمامی رازها واسرارش را با وی در میان میگذاشت که پس از رفتن تانیشا به استرالیا برای تحصیل این رابطه تا حدی کمرنگ تر شد .

برخی اخبار حاکی از این است که رانی پس از ازدواج ابیشک و ایش دچار افسردگی شدید شده است .که با کمکهای شاهرخ وسلمان وپریتی وکاجول ،رانی این مشکل را پشت سر گذاشته است .ابیشک و رانی بشدت بهم علاقمند بودند بطوریکه ابیشک سر صحنه فیلم یووا از رانی خواستگاری کردورانی نیز موافقت خود را اعلام کرد ولی امیتا بدلیل قد کوتاه رانی با این ازدواج مخالفت کرد وپسرش را از این کار منصرف نمود .!!!!ایش پس از ازودواج با ابیشک دراظهار نظری جالب عنوان کرد پس از اینکه رانی نقش مرا در چلته چلته از ان خود کرد ومرا از شاهرخ دور کرد من هم ابشک را از او دزدیدم !!!!!!!رانی بارها وبارها عنوان کرده اگر گوری خان نبود حتما با شاهرخ ازدواج می کرد .

عکس های رانی موکرجی بازیگر هندی + بیوگرافی

علاقه شدید او به شاهرخ تا حدی است که هنگام بستری شدن شاهرخ در بیمارستان تا زمان
ترخیص بالای سرش بود واز او پرستاری میکرد.
رانی پس از اینکه از پروژه اقای سینگ خانم مهتا به دلایل عجیبی کنار کشید علت این کار را هنوزهم عنوان نکرده است .ولی بعضی ها محیط نامناسب فیلمبرداری را علت این کار می دانند.در مراسم اسکرین اورادز در سال ۲۰۰۵ که رانی برای فیلم بلک از ان جایزه گرفت هنگامیکه روی سن امد تا جایزه را دریافت کند انقدر هیجان زده بود که تا چند دقیقه نمی توانست صجبت کند وبعد از ان هم از سن پایین رفت حدود ۵ دقیقه با ابیشک گریه کردند ودر تمامی این لحظات دوربین برروی ان دو زوم کرده بود بطوریکه جایا باچان هم تحت تاثیر این صحنه به گریه افتاد وبعداز انها نوبت به کارن جوهر بود که همراه وی گریه کند تمام حضار تحت تاثیر قرار گرفتند.!

سال ۲۰۰۱ سال بسیار بدی برای رانی بود در این سال او مادر بزرگش را از دست داد ، پدرش دچار سکته قلبی شد، مغازه برادرش را دزد زد و چند فیلمش با شکست مواجه شد.رانی بهترین خاطره زندگیش را هنگامی می داند که برای تفریح به خارج از هند رفته بود و پدرش خبر موفقیت چشمگیر کوچ کوچ هوتاهه را بهش داد.خنده دارترین خاطره رانی مربوط به فیلم بیچهو می باشد.هنگامی که بابی نمی خواست رانی جیغ بزند دست الوده به گل خود را جلوی دهان رانی گرفت که باعث شد رانی کمی از گلها را بخورد واین باعث خنده همه عوامل شد .وخاطره به یادماندنی او شد.

نظر رانی در مورد عشق
من برای عاشق شدن میمیرم و منتظر هستم تا این حس غریب را هر چه زودتر احساس کنم من رویای مرد زندگی ام را در سر دارم و منتظر هستم تا او با اسب سفیدش به نزدم بیاید و تقاضایش را مطرح نماید .رانی عاشق طبیعت و خانواده اش است.رانی در فیلم بلک ساخته سانجی لیلا بهانسالی بیشترین دستمزد را بین زنان بالیوودی دریافت کرد ولی او در فیلم ساواریا ساخته همین کارگردان بدون دریافت هیچ دستمزدی بازی کرد .

بعضی اخبار حکایت از ان دارد که روابط بین رانی و پریتی به اصطلاح شکر اب شده که هنوز دلیل ان مشخص نیست با انکه پریتی همچنان درباره اختلافشان سکوت اختیار کرده اما رانی صریحا اعلام کرده است که هرگز با پریتی همبازی نخواهد شد .رانی موکرجی تنها به این شرط حاضر به پذیرفتن نقش و بازی در فیلم تارارام پام شد که بعضی از دیالوگ هایش در فیلم تغییر کند .رانی از شاهرخ خان به شدت حساب میبرد و به گفته خودش خیلی از او میترسد و همچنین به گفته خودش هنگام بازی در کنار سلمان راحت تر است .

حقایق کوتاه از رانی
در سال ۲۰۰۶ رانی جشن تولد خود را در موسسه هلن کلر و در کنار بچه های ناشنوا برگزار کرد
او بسیار دوستانه با این بچه ها رفتار کرد و همچنین موفق بودنش در فیلم بلک را حضور در کنار این بچه ها دانست .او برای نزدیک شدن به کاراکترش قبل از فیلم برداری بلک مدتی به این موسسه میرفت و در کنار بچه ها بود .او برای حضور در فیلم بابل ۴ کرور دریافت کرد .در فوریه ۲۰۰۶ نام او هشتمین نام در لیست قدرت مندترین های بالیوود بود .او یکی از معدود ترینبازیگران زنی ست که توانسته به این لیست مردانه راه پیدا کند .
نام رانی از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۰۷ به طور پی در پی در لیست ۱۰ بازیگر برتر زن سال قرار گرفته است .

رانی تنها هنرپیشه زن بالیوود است که در دهه اخیر در یک سال هم جایزه نقش مکمل وهم بازیگر برتر را برده است وهمچنین تنها زنی است که دو سال پیاپی بهترین بازیگر زن سال شده است .از او دعوت شد تا برای اکران فیلم کانک در چشنواره فیلم تورنتو حضور داشته باشد اما از انجا که او به خاطر فیلم تارا رام پام در کنار سیف در نیویورک فیلم برداری داشت نتوانست به این مراسم برود . رانی در کنسرت های جهانی بسیاری شرکت داشته است . کنسرت تمپتیشن سال ۲۰۰۴ موفق ترین کنسرت او تا به امروز بوده است او در این برنامه در کنار شاهرخ ، سیف ، پریتی ، ارجون رامپال و پریانکا به اجرا پرداخت .وی همچنین در کنار بازیگران مطرح دیگری در برنامه بازی های ملی که در دهلی برگزار شد به عنوان نماینده هند حضور داشت و برای ۱ دقیقه و نیم اجرایی که در کنار سیف داشت ۱/۵ کرور روپیه معادل ۳۰۰۰۰۰ هزار دلار دریافت کرد.

عکس های رانی موکرجی بازیگر هندی + بیوگرافی

رانی موکرجی مهمان افتخاری در ضیافت شامی بود که به منظور خوشامدگویی به ژنرال پرویز مشرف از پاکستان ترتیب داده شده بود و نخست وزیر هند نیز در این مهمانی حضور داشت . او در مراسمی که به منظور کمک به مرکز حمایت از ناتوانان ترتیب داده میشود حضور دائمی دارد.نام رانی در زبان بنگالی وهندی به معنای ملکه است .چندین سال قبل او فامیلی خود را از Mukherjee به mukerji تغییر داد که در ان زمان عنوان شد بخاطر اعتقاد به راز حروف واعداد این کار را کرده است .اما اخیرا رانی عنوان کرده این مسئله ربطی به راز اعداد وارقام ندارد واین کار به این خاطر بوده که فامیلی اش در پاسپورتش بصورت mukerji نوشته شده است .

جنجال های رانی موکرجی
در ماه ژوئن ۲۰۰۵ ، رانی بخاطر مصاحبه ای که با یکی از روزنامه های بریتانیایی با نام دسی اکسپرس انجام داده بود مورد انتقاد شدید قرار گرفت . زیرا هنگامی که از او پرسیدند بت او در زندگی کیست او پاسخ داد هیتلر . با اینحال در گفتگویی که یکسال بعد در سال ۲۰۰۶ با تایمز نو انجام داد گفتن چنین حرفی را انکار کرد.

در نوامبر ۲۰۰۶ ، رانی در واناراسی فیلمبرداری داشت وعده زیادی از طرفدارانش اطراف محل فیلمبرداری جمع شده بودند، محافظ شخصی رانی با این افراد به بدی رفتار کرد وانها را با خشونت به عقب راند . این امر باعث شد رسانه ها عکس العمل بدی نشان دهند. انها عنوان کردندرانی میبایست مانع انجام این کار توسط محافظش می شد یه همین خاطر چندی بعد رانی از طرف محافظش از طرفدارانش عذر خواهی کرد.در همین سال امیرخان ورانی وتمامی عوامل فیلم قیام به دادگاه فراخوانده شدند.