پارس ناز پورتال

ساخت فیلم ابن سینا طبیب ایرانی + عکس

مجموعه : اخبار سینما
ساخت فیلم ابن سینا طبیب ایرانی + عکس
این فیلم جزء معدود فیلم هایی است که در مقابل اروپای طاعون زده و فقیر ، ایران را کشوری به غایت ثروتمند، متمدن و با فرهنگ نشان می‌ دهد. فیلم بر ایران و ایرانی بودن ابن سینا و زبان فارسی تاکید خاصی دارد که شنیدن زبان فارسی حین فیلم برای بیننده فارسی زبان خالی از لطف نیست.بن کینگزلی که پیش از این نیز در فیلم خانه ای از شن و مه در نقش سرهنگی ایرانی بازی کرده بود، این بار نیز در نقش بزرگترین طبیب جهان قدیم پور سینا (ابن سینا) خوش درخشیده است. اولویه ماریتنز، در نقش شاه ایران نیز با کمک گرفتن از جذابیت ظاهریش و نقش پر زرق و برقش، پر ابهت ظاهر می‌شود.
 

علاوه بر داستان فیلم ، که به برهه ای از تاریخ ایران زمین می‌پ ردازد، فیلم برای تماشاگر ایرانی جذابیت های فراوانی دارد. به گزارش پارس ناز دانستن اینکه اولین بیمارستان جهان، اولین مدرسه پزشکی جهان، اولین عمل آب مروارید چشم و اولین عمل آپاندیس جهان در ایران انجام گرفته است و دیدن همه آنها بر پرده عظیم نقره ای، بسیار غرور آفرین است.
 

ساخت فیلم ابن سینا طبیب ایرانی + عکس
 
این فیلم انگلیسی‌ زبان را فیلیپ اشتولتسل کارگردان متولد مونیخ برای شرکت آلمانی “اوفا” می‌سازد. فیلمنامه را یان برگر بر اساس رمان “طبیب” اثر نوا گوردون نویسنده آمریکایی، نوشته که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و بیش از ۲۱ میلیون نسخه از آن در دنیا به فروش رسید. داستان “طبیب” در قرن یازدهم میلادی روی می‌دهد و درباره راب کول، یک بچه یتیم و فقیر انگلیسی است که تصمیم می‌گیرد برای تحصیل طب به ایران سفر کند. تام پین بازیگر بریتانیایی، نقش راب کول را بازی می‌کند. تام پین در برابر بن کینگزلی بازیگر بریتانیایی ظاهر می‌شود که در فیلم “طبیب” نقش ابوعلی سینا حکیم و طبیب سرشناس ایرانی را بازی می‌کند. اولیویه مارتینز بازیگر فرانسوی نیز در نقش “شاه علاءالدوله” حاکم اصفهان ظاهر می‌شود.
 

ساخت فیلم ابن سینا طبیب ایرانی + عکس
 
تیم فیلمبرداری، به همراه دکور و لباس‌های بازیگران سپس به مراکش رفته تا صحنه‌های بیرونی داستان که در اصفهان اتفاق می‌افتد را در آنجا تهیه کند. ابوعلی سینا پنجمین فیلمی است که این فیلمساز کارگردانی می‌کند. او با بودجه ۲۵ میلیون یورویی (نزدیک ۴۰ میلیون دلار) و حدود ۴ ماه فیلمبرداری این فیلم را آماده می‌کند. فیلم طبیب قرار است پاییز سال آینده به روی اکران عمومی بیاید.
 

ساخت فیلم ابن سینا طبیب ایرانی + عکس