پارس ناز پورتال

درگیری طرفداران فوتبال یک کشته برجای گذاشت

درگیری طرفداران فوتبال یک کشته برجای گذاشت
پلیس کنیا به دنبال فردی مظنون به قتل یک هوادار لیورپول است که پس از بازی روز شنبه دو تیم با ضربات چاقو به قتل رسید.این بازی با پیروزی پنج بر یک لیورپول به پایان رسید. به گفته ساکنان محلی شهر مرو در مرکز کنیا، مقتول پس از تماشای بازی در یک میخانه نایروبی پایتخت کنیا و پیروزی پرگل لیورپول، هوادار آرسنال را مسخره کرده است.شاهدان عینی می گویند طرفدار آرسنال در واکنش به این حرکت، با چاقو با او حمله برده و ضرباتی را به هوادار لیورپول وارد کرده است.
 

 
هوادار لیورپول ساعتی پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارد در گذشت.بسیاری از کنیایی‌ها به صورت افراطی هوادار لیگ برتر فوتبال انگلستان هستند.به گزارش پارس ناز در نایروبی، گروه زیادی از مردم این شهر برای تماشای بازی‌های لیگ برتر انگلستان با پرداخت پول به میخانه‌ها و کلوپ‌های مجهز به تلویزیون می‌روند.در زمان برگزاری بازی‌های مهم لیگ برتر، هواداران فوتبال بدون توجه به ساعت محلی، در این مکان‌ها حضور می یابند و با پوشیدن لباس‌ تیم محبوب خود به تماشای بازی می نشینند.

درجریان برگزاری بازی‌ها هواداران بر سر نتیجه بازی با هم شرط می‌بندند و در برخی موارد جر و بحث بین آنها منجر به درگیری می‌شود.این اولین بار نیست که هواداران فوتبال در کنیا با چاقو به یکدیگر حمله می‌کنند. مشابه این اتفاق، هم در جریان برگزاری لیگ فوتبال برتر فوتبال انگلستان و هم بر سر لیگ داخلی کنیا رخ داده است.سال گذشته یکی از هواداران کنیایی منچستریونایتد پس از باخت این تیم مقابل نیوکاسل خود را کشت.در سال ۲۰۰۹ هم یکی از هواداران کنیایی آرسنال پس از باخت سنگین این تیم مقابل منچستریونایتد خود را حلق آویز کرد.