پارس ناز پورتال

کلاهبرداری یک سوپر استار سرشناس هالیوود (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
کلاهبرداری یک سوپر استار سرشناس هالیوود (عکس)
تیموتی پاتریک مک‌لاناهان مدعی شده است که ماموریت غیرممکن پروتکل شبح، تولید سال 2011 به طور غیرقانونی از روی فیلمنامه ای که او در سال 1998 نوشته، ساخته شده است. او در دسامبر ۲۰۱۳ از تام کروز، بازیگر و تهیه کننده این فیلم، کمپانی پارامونت پیکچرز و چند شرکت فیلمسازی مرتبط با این فیلم شکایت کرد.در اسناد مک‌لاناهان آمده است که او فیلمنامه‌اش را برای آژانس "ویلیام موریس" فرستاده اما این فیلمنامه‌ از سوی آن آژانس رد شده است.

او نوشته است که آژانس به او گفته است که فیلمنامه‌اش برای تبدیل شدن به فیلم مناسب نیست.  تام کروز تهیه قسمت چهارم را نیز بر عهده داشت. مک‌لاناهان می گوید با دیدن قسمت چهارم ماموریت غیر ممکن بلافاصله تشخیص داده" که این فیلم از روی فیلمنامه او ساخته شده است.نمایش جهانی این فیلم حدود ۷۰۰ میلیون دلار فروش داشته است و همچنان نسخه های دی‌وی‌دی و بلو-ری آن فروش خوبی دارد.  "مک‌لاناهان در شکایت نامه خود نوشته :
 
از آنجایی که ماموریت غیرممکن: پروتکل شبح حدود یک میلیارد دلار فروش داشته است، من همین مبلغ را به عنوان غرامت درخواست کرده‌ام.کروز و شرکت‌های سازنده فیلم هنوز به این شکایت واکنشی نشان نداده اند. فیلمنامه این فیلم را "جاش اپلبام" و "آندره نمک" بر اساس ایده اولیه ای از "تام کروز و جی جی آبرامز" ، تهیه کننده و کارگردان قسمت سوم نوشته اند. پنجمین قسمت از رشته فیلم های ماموریت غیرممکن در حال تولید است و قرار است در دسامبر ۲۰۱۵ به نمایش در آید.
 
 
منبع:جام نیوز