پارس ناز پورتال

سربازی که زنش را در آغوش مرد دیگر دید (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
سربازی که زنش را در آغوش مرد دیگر دید (عکس)
جشنواره بین المللی پانتومیم یا تئاتر بی گفت و گو(Mime) قدیمی ترین جشنواره تئاتر لندن محسوب می شود که از سال 1977 تا به امروز برگزار شده است. امسال چهارده نمایش از هشتم ژانویه تا یکم فوریه در تالارهای مختلف لندن اجرا شدند. (صخنه ای از "بعدازظهر یک آرایشگر" از فرانسه) وورتکس به کارگردانی فیا منار از فرانسه صحنه را به شکلی طوفانی تجسم می کند تا باد به عنوان عنصری اساسی در طراحی صحنه خودنمایی کند و شخصیت های نمایش در جلوی چشم تماشاگر از این سو به آن سوی صحنه پرواز کنند.
 

 
بینی افتاده به کارگردانی ماتورین بولز از فرانسه ادای دینی است به ژان روش فیلمساز شناخته شده موج نوی این کشور، که در آن ویدئو، رقص و سیرک با هم آمیخته می شوند.مفقود" از گروه "گکو" از بریتانیا اولین بار در جشنواره فرینج ادینبورگ در سال 2013 خوش درخشید: تلاش برای روایت درون انسان از طریق فضاسازی و رقص."کشورگشایی" محصول لهستان ادای دین دیگری است به سینما؛ این بار به باستر کیتن و فیلم صامت مترسک. یک فضای تنگ که چالش بزرگی را برای کارگردان و بازیگران اثر بوجود می آورد.
 

سربازی که زنش را در آغوش مرد دیگر دید (عکس)

 در"کوکوریکو" دو تن از شاخص ترین چهره های کمدی فرانسه به کمک موسیقی فیلیپ لیناک سعی دارند اجرایی از شکل کلاسیک تئاتر فیزیکی را با تماشاگر قسمت کنند."فراموشم نکن" باز از فرانسه، چشم اندازهای زیبا را در خدمت اثر کلاسیک فیلیپ جنتلی قرار می دهد تا با ترکیب تئاتر و رقص و عروسک فضای جذابی خلق کند."تاکستان" محصول مشترک فرانسه و اسپانیا، ترکیبی است از رقص و تئاتر و آکروبات که سعی دارد احساس دورنی شخصیت ها را به شیوه ای شبیه به آثار ساموئل بکت با تماشاگر قسمت کند.
 

سربازی که زنش را در آغوش مرد دیگر دید (عکس)
 
"یک قدم تا سقوط " محصول چک در رینگ بوکس می گذرد؛ با الهام از مبارزه محمد علی کلی با بیماری پارکینسون. این بار رینگ بوکس به محملی برای مبارزه درونی یک زن بدل می شود."نمایشگر" محصول بریتانیا اثر مت ریکاردو که در جشنواره فرینج ادینبورگ سال قبل اجرای موفقی داشت، چالش های یک سیرک یک نفره را به رخ می کشد.آناتومی عمومی از فرانسه داستان کلاسیک سربازی را روایت می کند که گمان می رفت در جنگ کشته شده اما حالا بازگشته و همسرش را در آغوش مرد دیگری می بیند.
 

سربازی که زنش را در آغوش مرد دیگر دید (عکس)

چی از تو می آد از فرانسه سعی دارد فلامنکو را در فضای داستانی شخصی پیش ببرد و راه های تازه ای را برای این نوع رقص پیشنهاد کند."یافتن لذت" از بریتانیا، نوعی تلاش برای خلق یک کمدی آنارشیستی است که در آن همه با صورتک(ماسک) ظاهر می شوند.