پارس ناز پورتال

علم و تکنولوژی در سال 2014

علم و تکنولوژی در سال 2014

ممکن است مایکروسافت بخت و اقبال از دست رفته خود را بازیابد، گوشی‌های همراه ارزان‌تری ساخته می‌شود و رمزگذاری فایل‌ها بیشتر از سال‌های گذشته خواهد شد. در اینجا به همراه یکدیگر نگاهی به انتظاراتی که در سال ۲۰۱۴ از دنیای موبایل و کامپیوتر می‌رود، ‌می‌اندازیم.

تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ ما را تا کجا خواهد برد؟

دره سیلیکون در سال آینده باید بیشتر مواظب مایکروسافت باشد، گو‌شی‌های همراه هوشمند ارزان قیمتی نیز به بازار عرضه خواهند شد و افشاگری‌های ادوارد اسنودن حکایت از رمز‌گذاری‌های بیشتر در سال آینده می‌کند. مارک اندرسون، موسس و انتشاردهنده Strategic News Service newspetter این پیشگویی‌ها را برای سال آینده در زمینه کامپیوتر و موبایل انجام داده است، وی مطالب مهمی را در جمع صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران مخاطره جو در گرد‌همایی که هفته‌نامه معتبر اکونومیست آن را بهترین اجلاس دنیا نامیده است، بیان کرد.

به نظر شما اندرسون برای آینده چه مواردی را در جام‌جهان نمای خود مشاهده کرده است؟

لیستی در زیر مشاهده می‌فرمایید نسخه جدیدی از ۱۰ مورد پیش‌بینی است که وی در خصوص صنعت کامپیوتر و موبایل در سال آینده انجام داده است.

۱. دستیارهای صوتی مانند Siri گسترش پیدا خواهند کرد

دستیارهای اینترنتی نظیر Siri از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد و  اغلب آن‌ها به سمت بازار‌های عمودی (بازار ورتیکال) که سر و کار بیشتری با صنعت دارد خواهند رفت. این امر به بهبود تکنولوژی تشخیص صدا، ابزارهای دانش‌محور و جلب بیشتر اعتماد و رضایت مشتری، کمک خواهد کرد.

 علم و تکنولوژی در سال 2014

۲. ابزارهای تجسم فکری دیجیتال (Visualization)، با رونق بیشتری روبرو خواهند شد.

 با رشد اطلاعات و تکنولوژی‌های محاسبات ابری که باعث افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌شوند، نقش تجسم سازی اطلاعات روز به روز متداول‌تر خواهد شد. با این حساب به سمتی پیش خواهیم رفت که سیستم‌های ایجاد شده در بعضی موارد از مغز انسان‌ پیشرفته‌تر خواهند بود و بنابراین باید به دنبال راهی برای تحلیل حجم زیاد اطلاعات باشیم.

۳. قیمت کم‌ کالا به عامل مهمی تبدیل خواهد شد.

 با توجه با این‌که قسمت اعظمی از فروش دستگاه‌ها، از آن اقتصاد روبه رشد این صنعت می‌شود، قیمت کم کالاها در تولید محصولات الکترونیکی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. برای نجات هزاران نفر از میان چندین میلیون نفر فقیر باید طراحی محصولات جدید را با هدف پایین آوردن هزینه‌ها و تبدیل قشر کم درآمد به قسمتی جدید از بازار تجهیزات الکترونیکی، انجام داد.

 علم و تکنولوژی در سال 2014

۴. گوشی همراه هوشمند با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار می‌تواند بازار این محصول را فتح نماید.

۵. تبلت‌ها و گجت‌های قابل حمل با قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار نیز بازار را در اختیار خواهند گرفت. این محصولات باید در سال آینده جز پرفروش‌ترین محصولات سری خود باشند.

۶٫ درحالی‌که ما در حال ساخت کامپیوتر جهانی هستیم، نرم‌افزار نیز نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کند. می‌توان گفت در زمینه آی تی، این نرم‌افزار است که در تمامی زمینه‌ها از مکان ذخیره‌سازی مجازی گرفته تا شبیه‌سازی رفتار پردازنده‌ها، نقش مهمی ایفا می‌کند. درحالی‌که سخت‌افزار‌ها نیز رو به گسترش هستند، اما این نرم‌افزار است که انرژی و خلاقیت بیشتری را طلب می‌کند.

 علم و تکنولوژی در سال 2014

۷. به وجود آمدن مایکروسافتی که هیچ‌کس انتظار آن را ندارد.

 میکروسافت مدیرعامل جدیدی خواهد داشت و مدیریت جدید به جای مقابله با قسمت‌های مختلف این شرکت، آن‌ها را به‌ همکاری بیشتر تشویق خواهد کرد که این امر منجر به افزایش موفقیت در بازار مصرف خواهد شد. سهام این شرکت به صورت سالانه رشد خواهد داشت و این شرکت بخت و اقبال از دست رفته خود را بازخواهد یافت.

علم و تکنولوژی در سال 2014

۸. ظهور گونه‌ای جدید از تبلیغات: میکرو مپینگ (Micromapping)

شرکت‌های مختلف به سمت شیوه‌ای جدید از تبلیغات که شامل مشخصات محل زندگی، شماره شناسایی و گردش مالی می‌شوند، خواهند رفت. این شیوه جدید در سال ۲۰۱۴ آغاز و به سرعت گسترش پیدا خواهد کرد.

علم و تکنولوژی در سال 2014

۹. به ارزیابی‌های شخصی اهمیت بیشتری داده خواهد شد.

دانستن اطلاعات مربوط به سلامتی دیگر مربوط به پزشکان نیست و افراد علاقه‌مند می‌توانند از اطلاعات پزشکی مربوط به سلامتی خود به راحتی مطلع باشند. آگاهی از سلامتی جسمی دیگر تنها از آن علاقه‌مندان به ورزش نیست و محصولات و دارو‌های پیشگیری‌کننده از بیماری‌ها بیشتر از پیش به بازار عرضه خواهند شد. دکتر‌ها باید تلاش کنند تا از این غافله عقب نمانند!

علم و تکنولوژی در سال 2014

۱۰. رمزگذاری اطلاعات همه جا را فرا خواهد گرفت.

 نتیجه تحقیقات افشا شده ادوارد اسنودن ممکن است برای شرکت‌های بزرگ، نتایج بزرگی را در زمینه کسب‌وکار به ارمغان آورد و باعث دگرگونی کامل تکنولوژی رمز‌گذاری اطلاعات گردد. درحالی‌که تکنولوژی نمونه‌خوانی NSA انگیزه دهنده خواهد بود، اما حفظ آی پی های تبلیغاتی که توسط چین و یا سایر دولت‌ها دزدیده می‌شوند بیشترین سود را خواهد داشت.

 

منبع: فارنت