پارس ناز پورتال

گوسفندهای عجیب دو میلیارد تومانی! (+عکس)

گوسفندهای عجیب دو میلیارد تومانی! (+عکس)
دولان نام گونه خاصی از گوسفندان می باشد که به علت ویژگی های ژنتیکی، فیزیکی و … جزو بهترین گونه های دنیا به حساب می آیند. اما این نوع گوسفند ارزش ۲ میلیون دلاری اش را فقط مدیون ویژگی هایش نیست.علت اصلی گرانی دولان ها این است که فقط 1,000 نفر از آن ها در دنیا باقی مانده است. شاید برخی از شما بر من خورده بگیرید که واحد شمارش گوسفند که نفر نیست اما اگر نگاهکی به قیمت آن ها بیندازید می بینید که این گوسفند ها خیلی بیشتر از آنچه که ما و شما فکر می کنیم آدمند! زادگاه اصلی آقایان و خانوم ها دولان شمال غربی چین، شهر کاشغر است و اکثر صاحبان این گونه خاص، مسلمانان هستند.
 

ولان ها قادر اند در عرض 6 ماه به وزنی معادل 200 پوند برسند. اما خوردن یک کیلو از گوشت آن ها ممکن است زندگی شما را بر باد بدهد، چون اگر ما فرض را بر این بگیریم که گوسفند مورد نظر حداکثر وزنش معادل 200 پوند باشد با کلی رند کردن (گرد کردن) با خوردن یک کیلو گوشت دولان، شما بیشتر از 26 میلیون تومان بدهکار می شوید!شاید اولین سوالی که به ذهن شما برسد این باشید که پرورش دهندگان و چوپانان این گوسفندان چگونه افرادی هستند؟
 
خوب من در تخیلم این افراد را کسانی سوار بر لامبورگینی یا لیموزین های گران قیمت تجسم می کنم که یک چوب کوتاه در دست دارند و دولان ها را با کمال احترام به چراگاه ها هدایت می کنند.اما این فقط یک تخیل نیست بلکه واقعیت است چون اگر شما صاحب فقط یک دولان نر باشید می توانید اس-پر م آن را با قیمتی بالاتر از 47,000 دلار به فروش برسانید! حالا تصور کنید شما صاحب یک دولان جوان و شیطان باشید، آن وقت است که زندگی برای شما هی چشمک می زند.گران ترین قیمتی که برای فروش دولان ها ثبت شده متعلق به آقای مجید عبدل ریم است.
 
او صاحب یک دولان 6 ساله نر است و آخرین مبلغ پیشنهادی برای خرید گوسفندش را که بیش ار 2٫2 میلیون دلار ارزش داشت، رد کرد.آقای لیو که یکی از پرورش دهندگان این نوع گوسفند است می گوید: ” دولان ها پر سود ترین موجودات روی زمین هستند من سال 2009 یکی از اون ها رو به قیمت 25,000 یوان (واحد پول چین) خریدم و حالا اون بیش ار 250,000 یوان قیمت داره. این گوسفند ها هر لحظه گرون تر می شوند.