پارس ناز پورتال

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

برای زیبا شدن لازم نیست زیر و روی چشم را سیاه و پوست را تیره کنید. با ساده ترین روش و کمترین مواد آرایشی هم می توان زیبایی طبیعی داشت.برای پوشاندن لکه ها و سیاهی های اطراف چشم به آرایشگاه رفتن نیازی نیست. همین مراحلی که ما در ادامه برایتان ذکر کرده ایم را اجرا کنید تا صورتی صاف و زیبا داشته باشید.

۱٫ حلقه های سیاه را بپوشانید

پیش از هر اقدامی مرطوب کننده SPFدار یا ضدآفتاب مرطوب کننده به پوست خود بزنید که انواع پوشش دهنده ها به نرمی روی پوست حرکت کنند. سپس از کرم های دور چشم برای پوش کامل تیرگی های زیر چشم یا کرم پودر برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. باید از کرمی استفاده کنید که دقیقا همرنگ پوست طبیعی شما باشد. این که گاهی گفته می شود زیر چشم خود را با کرمی که یک یا دو درجه روشن تر است بپوشانید به هیچ عنوان درست نیست و اصلا حالت طبیعی به صورت نمی بخشد. بنابراین کرمی به رنگ پوست انتخاب کنید و با انگشتان اشاره آنها را زیر چشم بمالید. البته توجه داشته باشید که خیلی هم دست نکشید تا موجب قرمزی یا ورم زیر چشم نشود.

۲٫ زیرساخت

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

برای ایجاد زیرساخت آرایش، دو خط باریک از کرم دو تا سه درجه تیره تر از پوست را  زیر خط گونه ها، دو طرف روی بینی و بالای ابروها بکشید و با انگشتان دست آنها را محو کنید. در تصویر این خطوط را قرمز می بینید اما این کرم با رنگ روشن تر هم ترکیب شده است و رنگی تیره تر یا روشن تر از گردن ایجاد نمی کند.

۳٫ بازبینی و برطرف کردن اشکال ها

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

در این مرحله همه صورت را درست نگاه کنید تا اگر جایی از پوست به کرم یا پوشش دهنده نیاز دارد آنها را برطرف کنید. باید کرم به خوبی در پوست شما نفوذ کرده باشد و در منطقه ای به صورت پخش نشده باقی نماند. برای اینکه پوست زیباتر و صاف تر دیده شود می توانید از پودر یا پنکک برای جذب روغن و عرق صورت استفاده کنید.

4. رژگونه

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

رژگونه های براق پودری که با برس روی گونه اعمال می شوند را فراموش کنید. ابتدا سیب گونه را پیدا کنید و برای این منظور می توانید لبخند بزنید تا گونه هایتان برجسته و گردی آن مشخص شود. کمی رژ یا کرم قرمز رنگ روی گونه قرار دهید و با انگشتان آن را در گردی گونه محو کنید. ترجیحا این کار را بسیار طبیعی انجام دهید و با توجه به رنگ پوست خود، رنگ قرمز یا گل‌بهی انتخاب کنید.

5. سایه براق و صدفی

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

با انگشت اشاره خود، لایه ای از سایه چرب و براق را پشت چشم قرار دهید. رنگ استخوانی باعث بلند دیده شدن پشت چشم می شود و اگر اصطلاح نکرده باشید، ابروهای تمیز نشده را نیز می پوشاند و نشان نمی دهد. سایه نقره ای‌سفید نیز همین ویژگی را دارد. برای پوست های سبزه و تیره از رنگ زرد مایل به قهوه ای استفاده کنید. اگر دوست دارید پشت چشم براقی داشته باشید لایه داخل چشم را نیز سایه بزنید. اگر سایه چرب روی پلک شما حرکت می کند و به اصطلاح سایه می ریزد، از فیکساتور برای دوام بیشتر سایه استفاده کنید.

۶٫ برق نگاه

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

برای اینکه به نگاه و چشمان خود عمق و جذابیت بیشتری ببخشید، بهتر است از سایه های طلایی یا مسی روی سایه پایه استفاده کنید. البته فقط این نوع سایه را پشت پلک بزنید و تا استخوان ابروها بالا نبرید. با قلم سایه کمی سایه پشت چشم بگذارید و با انگشت در سطح پلک پخش کنید. برای اینکه چشم ها درشت تر دیده شوند، کمی از سایه طلایی را روی قلم مو بزنید و روی مژه های پایین چشم ها بکشید. طلایی کردن زیر چشم باعث می شود تا چشم براق دیده شود و تیره کردن زیر چشم فقط باعث دیده شدن تیره گی های پف زیر چشم می شوند.

۷٫ جذابیت چشم ها

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

برای جذابیت بیشتر چشم ها، با کمک قلم یا مداد قهوه ای که برای ابروهای خود استفاده می کنید، پشت چشم یک خط تیره بکشید و چشم را به سمت بالا حالت دهید. سپس برای حفظ آن پودر بی رنگ تثبیت کننده بزنید. سپس دو لایه از ریمل بلند و پرپشت کننده به مژه های بالا و پایین بزنید. مژه های پایین نیز به اندازه بالایی ها اهمیت دارند. اگر ابروهای شما پر و پهن نیست باید با مداد ابرو آنها را پر کنید و با برس ابرو نیز موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید.برای زیباتر دیده شدن چشم ها، پیش از ریمل زدن فر مژه بزنید. ریمل را نیز درست از ریشه مژه تا نوک آن بکشید تا بلندتر و پرتر دیده شود.

۸٫ رژلب

آرایش صورت به شکل طبیعی! (آموزش تصویری)

اگر لب های خشک دارید کمی برق لب یا چرب کننده لب بزنید تا لطافت خود را بازیابند. سپس رژ متناسب با رنگ پوست بزنید و با دستمال کاغذی اطراف لب را تمیز کنید و اگر زیادی براق است یکی دوباره دستمال را روی لب ها بگذارید و بردارید. برای اینکه رژ بیشتر روی لب ها دوام داشته باشند، یا با انگشت روی لب بمالید یا لب ها را چند بار به هم بمالید تا رژ به خورد لب ها برود.هنگام شب، برای براقیت بیشتر، از برق یا اکلیل لب استفاده کنید. پیش از رژ زدن، یک تکه یخ را روی لب های خود بکشید تا رژ برای مدت طولانی تر روی لب ها دوام بیاورد.

منبع:برترین ها