پارس ناز پورتال

آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس
در سال ۲۰۱۳ میلادی انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه وارد بازار جهانی شدند و هر کدام به نوعی توجه مخاطبان را به خود جلب کردند.اما کارشناسان بر پایه بررسی‌های جدید خود می‌گویند ۲۰۱۳ سالی بوده است که بیشترین تعداد کنسول‌های بازی در آن وارد بازار شده و از این نظر رکورد شکسته است.در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ مدل کنسول بازی در بازار جهانی موجود بودند که کدام قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی را شامل می‌شدند.

در این سال شرکت Nintendo سعی کرد سری کنسول‌های Wii U را ارتقا دهد و محصولات جدیدی از این دست روانه بازار کند.کنسول‌های دستی ۳DS و Vita از جمله محصولاتی بودند که بر این اساس وارد بازار شدند.کنسول‌های بازی Xbox 360 مایکروسافت و PlayStation 3 سونی که مدت طولانی از زمان ورود آنها به بازار می‌گذشت نیز به‌روز شدند و مدل‌های جدیدتر آنها با نام Xbox One و PS4 به دست کاربران رسیدند و در این میان کنسول Ouya سعی کرد وارد این عرصه رقابتی شود.

اما با این تنوع فراوان در بازار جهانی دستگاههای مخصوص اجرای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی کارشناسان در یک بررسی گسترده سعی کردند لیست برترین کنسول‌های بازی که در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار شده است را منتشر کردند.

۹- کنسول بازی Wii ساخت شرکت Nintendo

 
 

این محصول به واسطه نوآوری‌هایی که در آن به کار رفته است و البته، به خاطر فروش جهانی کمتری که نسبت به محصولات رقیب دارد در رتبه آخر این لیست قرار گرفته است.البته باید توجه داشت که شرکت Nintendo در تلاش است با مدل‌های دیگر این محصول موسوم به Wii U رتبه بهتری را به‌دست آورد.

۸- کنسول بازی Ouya ساخت شرکت Kickstarter

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

کنسول بازی Ouya برای نخستین بار در سال جاری میلادی وارد این بازار رقابتی شد.البته باید توجه داشت که این محصول چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با عرضه بازی‌های جدید برای آن در سال ۲۰۱۴، بر محبوبیت‌های این محصول افزوده شود.

۷- کنسول بازی PlayStation 4 ساخت شرکت سونی

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

این محصول از پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین کنسول‌های بازی در بازار جهانی محسوب می‌شود. اما با توجه به اینکه طی ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده است،‌ نسبت به دیگر رقبا فروش کمتری داشته و به همین خاطر در رتبه هفتم قرار گرفته است.

۶- کنسول بازی قابل‌حمل PlayStation Vita ساخت شرکت سونی

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

ین محصول به اندازه کافی در بازار بوده و فرصت کافی برای معرفی شدن به کاربران را داشته است.به گزارش پارس ناز این کنسول بازی یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل محسوب می‌شود که البته امکان اجرای همه بازی‌ها برای آن فراهم نشده است.

۵- کنسول بازی Xbox One ساخت شرکت مایکروسافت

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

برخی کارشناسان می‌گویند این محصول پرقدرت‌ترین کنسول بازی محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. این کنسول بازی بزرگترین رقیب PS4 سونی است. اما از آنجایی که تنها در ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار حضور داشته است، فروش کمتری از دیگر محصولات داشته و به همین خاطر در رتبه پنجم ایستاده است.

۴- کنسول بازی Xbox 360 ساخت شرکت مایکروسافت

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

در نیمی از لیست‌های منتشر شده این محصول رتبه نخست را در اختیار دارد و کاربران به واسطه پلتفورم چندگانه و پشتیبانی از انواع بازی‌ها، بسیار آن را دوست دارند.این کنسول بازی پیش از عرضه Xbox One دو بازی محبوب Grand Theft Auto 7 و BioShock Infinite را در اختیار گرفت.

۳- کنسول بازی Wii U ساخت شرکت Nintendo

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس
 
این محصول در خانواده کنسول‌های بازی همراه طبقه‌بندی می‌شود. این کنسول همچنان مشکلاتی را پیش‌روی خود می‌بیند و در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی نرم‌افزاری نشده است. اما به خاطر بازی‌های جدید و هیجان‌انگیزی که برای آن ارایه شد، توانسته است فروش خود را بالا ببرد.بازی‌های Pikmin 3 و Super Mario 3D World از جمله مواردی بودند که فروش این محصول را افزایش دادند.

۲- کنسول بازی PlayStation 3 ساخت شرکت سونی

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

شرکت سونی برای این محصول در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی‌های فراوانی را در نظر گرفت و موفق شد با افزایش فروش قابل ملاحظه، آن را در رتبه دوم لیست برترین کنسول‌های بازی جا دهد.سونی به‌خوبی می‌داند که پشتیبانی از کنسول مهم‌ترین عامل موفقیت آن محسوب می‌شود و به تازگی بازی Gran Turismo 6 را برای این دستگاه عرضه کرده است.

۱- کنسول بازی ۳DS ساخت شرکت Nintendo

 
آشنایی با بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + عکس

کنسول بازی ۳DS در ۲۰۱۳ یکی از موفق‌ترین سال‌های حضور خود را تجربه کرد.این کنسول بازی همراه توانست در این سال فروش بسیار بالایی داشته باشد و از این نظر از تمام رقبا پیشی بگیرد.کارشناسان مهم‌ترین دلیل برای انتخاب این محصول به عنوان بهترین کنسول بازی جهان را فروش بالای آن می‌ دانند، زیرا این مسئله نشان می‌دهد که ۳DS در سال ۲۰۱۳ بیش از دیگر کنسول‌های بازی نزد کاربران جهانی محبوبیت داشته است.