پارس ناز پورتال

جذابیت خطرناک دختران انیمیشنی را جدی بگیرید (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
جذابیت خطرناک دختران انیمیشنی را جدی بگیرید (عکس)
شرکت های انیمیشن سازی در هالیوود متهم به ارسال پیامهای غیر مستقیم در مورد لاغری مفرط به دختران جوان شدند. سیل این انتقادات با انتشار جدیدترین فیلم انیمیشن با عنوان " یخ زده " توسط کمپانی والت دیزنی آغاز شد، به گفته منتقدان شخصیت دختر این فیلم فانتزی بیش از اندازه لاغر است، یکی از این منتقدان میگوید : در این انیمیشن ، شخصیت زن داستان به قدری باریک و لاغر اندام است که اندازه چشمانش از اندازه دور کمرش بیشتر است .
 


یک جامعه شناس در این رابطه میگوید:دستان باریک ، کمرهای فوق العاده باریک و جثه ظریف در کنار چشمان درشت سمبل زنانگی و جذابیت در انیمیشن های کودکانه است اما متاسفانه  دختران نوجوان و جوان با الهام گرفتن از این شخصیتها ، به دنبال لاغر شدن هستند و این مسئله عوارضی مانند سوء تغذیه و بیماریهای گوارشی را در پی خواهد داشت.
 
این در حالی است که یک سازنده انیمیشن های کودکانه میگوید : استفاده از جلوه های بصری در انیمیشن لازم است و همین مسئله است که بین فانتزی یک انیمیشن و دنیای واقعی فاصله ایجاد میکند، اما باید پذیرفت که این مسئله نا خودآگاه لاغری و ظرافت بیش از اندازه این شخصیت ها را سمبل زیبایی و جذابیت جلوه میدهد و از آنجا که اکثر مخاطبین این برنامه ها را نوجوانان و کودکان تشکیل میدهند لاغر بودن در ذهن آنها نهادینه میشود.