پارس ناز پورتال

بیوگرافی پاملا اندرسون بازیگر و مانکن مشهور جهان +عکس

بیوگرافی پاملا اندرسون بازیگر و مانکن مشهور جهان +عکس

پامِلا دنیز اندرسون (به انگلیسی: Pamela Denise Anderson)‏ (زاده 1 ژوئیه 1967) بازیگر،مانکن، فعال حقوق حیوانات و تهیه‌کننده کانادایی‌تبار آمریکایی است.  وی در طول دوران ازدواجش با نوازنده درام گروه موسیقی ماتلی کرو به نام تامی لی، نام فامیل شوهرش را به نام خود اضافه کرد و مدتی بانام پاملا اندرسون لی خود را معرفی می‌کرد. این نام تا پایان ازدواجش با تامی لی بر روی وی بود.

 

پاملا اندرسون در شهر لیدی‌اسمیت در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا به دنیا آمد . شهرلیدی‌اسمیت شهر کوچکی در ۹۰ کیلومتری شهر ویکتوریا بود . مادرش گارسون و پدرش مکانیک دستگاه‌های تهویه گرمایی بود . مادرش کانادایی و پدرش در کشور فنلاند متولد شده و مهاجر بود . پس از تولد وی، پدر و مادرش (گری و کارول) به همراه برادر بزرگ‌ترش (گری اندرسون) به شهرکوموکس که در همان ایالات بریتیش کلمبیا بود، نقل مکان کردند.

او نخست با تامی لی در سال ۱۹۹۵ ازدواج کرد و ۳ سال بعد از وی با داشتن ۲ فرزند به نام‌های (برندین و توماس) جدا شد. به گزارش پارس ناز در سال ۲۰۰۲ پاملا اندرسون اعلام کرد که از شوهر سابقش بیماریهیپاتیت سی گرفته است.در سال ۲۰۰۶ وی با خواننده مشهور راک با نام کید راک ازدواج کرد که در همان سال منجر به طلاق شد. برخی علت طلاق را عصبانیت کید راک از پاملا، پس از تماشای فیلم بورات می‌دانند.


بیوگرافی پاملا اندرسون بازیگر و مانکن مشهور جهان +عکس

کارهای خیریه

پَم اندرسون یک گیاهخوار و فعال طرفدار حقوق حیوانات است. وی عضو فعال یک سازمان حمایت از حیوانات به نام انسان‌ها برای معالجه اخلاقی حیوانات (PETA) است که برای حقوق حیوانات مبارزه می‌کند. پاملا در سالهای نوجوانی وقتی شاهد صحنه‌ای بود که پدرش را در حال سلاخی حیوانی که شکار کرده بود نشان می‌داد، به گیاهخواری روی آورد و از آن هنگام باز از هر غذایی که گوشت حیوانات درآن باشد پرهیز می‌کند.

یکی از مبارزاتی که پاملا اندرسون در حمایت از حیوانات به راه انداخت، مبارزه برای جلوگیری از استفاده از پوست حیوانات برای استفاده در مُد و لباس‌های فانتزی بود. وی در سال ۱۹۹۹ اولین جایزه لیندا مک‌ کارتنی را بخاطر حمایت از حقوق حیوانات و مبارزاتش در راه جلوگیری از استفاده از پوست حیوانات را دریافت کرد. در سال ۲۰۰۳ در تصویری تبلیغی برای سازمان انسان‌ها برای معالجه اخلاقی حیوانات بصورت برهنه ظاهر شد.

پیام عکس که در پائین تصویر نوشته شده بود، این بود که: «من ترجیح می‌دهم تا برهنه باشم تا از پوست حیوانات در لباس‌هایم استفاده کنم». همچنین در ۲۸ ژوئن ۲۰۰۳، پاملا اندرسون درپشت ویترین بوتیک استلا مک‌کارتنی در لندن، به همراه چندی دیگر از فعالان حقوق حیوانات در اعتراض به استفاده طراحان مُد و لباس در استفاده از پوست حیوانات در طرح‌هایشان، بصورت برهنه برای ساعاتی ظاهر شد. بر روی تکه پارچه‌ای در کنارشان نوشته شده بود که «ما ترجیح میدهیم پوست عریان باشیم تا پوست به تن کنیم». این تظاهرات توجه بسیار زیاد مطبوعات انگلیس و جهان را به خود جلب کرد.


بیوگرافی پاملا اندرسون بازیگر و مانکن مشهور جهان +عکس

وی همچنین بصورت فعال در کمپین علیه رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی شرکت می‌کند. در سال ۲۰۰۱ پم اندرسون نامه‌ای را در حمایت از کمپین مبارزاتی پتا علیه رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی در اعتراض به قتل سالیانه بیش از هفتصد و پنجاه میلیون مرغ توسط شرکت کنتاکی فراید چیکن (مرغ کنتاکی) منتشر کرد و عمل آنها را «ضدبشری و غیراخلاقی» خواند. وی سپس در یک ویدیوی تبلیغاتی علیه رستوران‌ های زنجیره‌ای کی‌ اف‌ سی ظاهر شد و از نحوه قتل وحشیانه مرغ ها در قصاب‌خانه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی به شدت انتقاد کرد.

در ژانویه ۲۰۰۶ اندرسون درخواست کرد که فرماندار ایالت کنتاکی مجسمه نیم‌تنه کلونل هارلند ساندرز، بنیانگذار رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی را بردارد، اما فرماندار به درخواست وی اعتنا نکرد. در فوریه ۲۰۰۶، پاملا اندرسون تصمیم گرفت تا مسابقات اسب سواری کنتاکی دربیرا بخاطر حمایت از رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی تحریم کند.

بیوگرافی پاملا اندرسون بازیگر و مانکن مشهور جهان +عکس

وی همچنین در کمپین‌ها و تظاهرات مختلفی علیه شکار باله‌پایان در کانادا شرکت می‌کند. در مارس ۲۰۰۶، اندرسون که دارای ملیت کانادایی است، از استفان هارپر نخست وزیر کانادا درخواست ملاقات کرد. درخواست وی با امتناع دفتر نخست وزیری مواجه شد.وی همچنین به سازمان‌ها خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ایدز و کبد پیوست. وی همچنین به عنوان سخنگوی بنیاد کبد آمریکا انتخاب شد.

به تازگی پاملا اندرسون به کمپین جدید پتا برای بایکوت شرکت آبمیوه سازی پوم پیوسته‌است.

فیلم‌ شناسی

سینما تسخیر بورلی هیلز (۱۹۹۱) گل میمون (۱۹۹۳) عدالت نارس (۱۹۹۴) ارواح عریان (۱۹۹۵) سیم خاردار (۱۹۹۶) اسکوبی-دوو (۲۰۰۲) پائلی شور مرده (۲۰۰۳) فیلم ترسناک ۳ (۲۰۰۳) بدون قانون (۲۰۰۵) بورات(۲۰۰۶)

تلویزیون

بهینه سازی خانه (از سال ۱۹۹۱ تا ۹۳) بی‌واچ (از سال ۱۹۹۲ تا ۹۷) روزهای زندگی ما (۱۹۹۲) وی‌آی‌پی (۱۹۹۸ تا ۰۲) بی‌واچ: ازدواج به سبک اهالی هاوایی (۲۰۰۳) استریپرلا (۲۰۰۳ تا ۰۴) (صدا) پشته (۲۰۰۵ تا ۰۶) ۸ قانون ساده (۲۰۰۵) مالیبو (در حال ساخت)