پارس ناز پورتال

درباره پربیننده ترین عکس سال 2013

درباره پربیننده ترین عکس سال 2013
این عکس، یکی از عکسهای بسیار محبوبی است که سال 2013 عنوان پربیننده ترین تصویر را از آن خود کرده است و نام زیبایی نیز بر آن نهاده شده است دنباله بهشت .این عکس زیبایی‌های زیادی را در خود جمع کرده است، آسمان شب و ستارگان بی‌شمار، کهکشان راه‌شیری که به صورت زیبایی منطبق بر یک پلکان شده است، سایه یک فرد در انتهای پلکان و نوری که او را احاطه کرده است. همه اینها این حس را القا می‌کنند که شخص از پلکانی به سوی نور و بهشت در حال بالا رفتن است.اما این عکس را چه کسی گرفته است؟  آیا عکس زاده فتوشاپ است؟ مکان تصویربرداری کجاست؟



بسیاری از کاربران این عکس را نخستین بار در پینترست دیدند، پرس و جوی آنلاین آنها برای پیدا کردن اطلاعاتی در مورد عکس به جایی نمی‌رسید. این طور شایع شده بود که عکس در ایرلند گرفته شده است، در جایی که هر دو سال یک بار، به مدت یک هفته، کهکشان راه شیری در چنین وضعیتی قرار می‌گیرد.اما چیزی که عجیب بود، همین دوسالانه بودن رویداد بود، چون ما از نظر علمی انتظار داریم، هر سال بشود چنین تقارنی را انتظار داشت. 
 
  جالب است که بر سر همین مسئله، بحث‌هایی در فوروم‌ها در گرفت و ستاره‌شناسانی مشغول گفتگو شدند. تا اینکه سرانجام عکاس عکس پیدا شد، او "توماس زیمر" نام دارد و ادعا دارد که بدون اجازه از او، عکس او وارد شبکه‌های اجتمای شده است.عکس در ایرلند گرفته نشده است، عکس در یکی از شب‌های سرد ماه نوامبر در جزیره «سیلت» آلمان در دریای شمال گرفته شده است. عکاس در حالی که بدون دستکش بین ساعت ۴ تا ۸ شب مشغول گرفتن عکس بود، دست‌هایش کرخت شده بودند و خسته و گرسنه بود، ناگهان توجه‌اش به این سوژه استثنایی جلب شد.
 
توماس در انتهای پلکان چوبی، راه شیری را دید، ماه هنوز بیرون نیامده بود و راه شیری تلآلوی خاصی داشت، لحظه‌ای درنگ کرد و حس کرد که اگر از نور فلاش در انتهای پلکان استفاده کند، عکس با معناتر می‌شود. اما باز هم عکس چیزی را کم داشت، سایه یک نفر در انتهای پلکان، توماس چون تنها بود، تایمر دوربین را تنظیم کرد، به انتهای پلکان رفت و این عکس را ثبت کرد. عکس با جلوه‌های فتوشاپ به صورت جزئی ویرایش شد و سپس منتشر شد.  عکسی که البته بعدا سر از فیس‌بوک، توییتر، پینترست و تامبلر درآورد و بدون ذکر نام عکاس حتی در روزنامه‌ها و روجلد کتاب‌ها هم چاپ شد.