پارس ناز پورتال

عکس نوزاد بازیگر محبوب ایرانی مهدی سلطانی

مجموعه : اخبار سینما
عکس نوزاد بازیگر محبوب ایرانی مهدی سلطانی
 
مهدی سلطانی سروستانی متولد سال 1350 در شیراز است ، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گرفته‌است. همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال 1378 ،دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیونAvingon فرانسه در سال 1378 و عضو هیثت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

وی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، “چند و چون به چاه رفتن چوپان” نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت. اما عمده فعالیت های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می شود.
 

عکس نوزاد بازیگر محبوب ایرانی مهدی سلطانی
 
سلطانی بیش از 25 نمایش بازی کرده است و همچنین تجربه کارگردانی در نمایش خانۀ عروسک و نمایش چیزی یادم نمی آید را در کارنامه هنری خود دارد.بازی بسیار زیبا و درخشان ایشان در سریال در مسیر زاینده رود، بازگشت نقشهای پهلوانی را با خود به همراه داشت. او با بازی زیبایش در سریال " مادرانه " به شهرت زیادی دست یافت و  این روزها صاحب یک دختر زیبا و دوست داشتنی شده است که تصویر او را می بینید.