پارس ناز پورتال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

کیت سامرویل متخصص مراقبت پوستی در مورد مسائل مربوط به پوست در سنین مختلف صحبت می کند.به گزارش پارس ناز همه خانم ها دوست دارند در هر سنی و حتی در دوره سالمندی پوست خوبی داشته باشند، ولی باید بدانند که در هر سنی باید رژیم غذایی خاص همان سن را حفظ کنند.

جولین هاف، سن: 25 سال

از آسیب اشعه آفتاب جلوگیری کنید.
اغلب خانم ها در دهه دوم زندگی بطور طبیعی پوستی درخشان و زیبا دارند، ولی باید تمیز کردن پوست، لایه برداری، آبرسانی و از همه مهمتر ضدآفتاب زدن را برای خود تبدیل به عادت کنند. سامرویل می گوید: «بیشتر مشکلاتی که من در میان مشتریانم مشاهده می کنم این است که آنها در جوانی از ضدآفتاب استفاده نمی کرده اند. از پوشیدن کلاه و زدن عینک آفتابی ترسی نداشته باشید. زیرا پوست های حساس و نازک در بلندمدت در مقابل اشعه آفتاب آسیب می بینند.»

ریحانا، سن: 25 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

جوش ها را از بین ببرید.
به گفته سامرویل، اغلب خانم ها در این سن پوست ترکیبی دارند، بنابراین شاید نشود یک محصول برای کل پوست آنها تجویز کرد. او برای این خانم ها محصولاتی که اسید سالیسیلیک، پراکسید بنزویل و روغن درخت چای را توصیه می کند. سولفور هم جوش ها را دور می کند، زیرا ویژگی های آنتی باکتریال آن از رشد باکتری ها روی پوست جلوگیری می کند و روزنه های پوست را باز می کند و سلول های مرده پوست را بیرون می ریزد.

جسیکا آلبا، سن: 32 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

با خطوط ریز مبارزه کنید.
در دهه سوم، خطوط صورت مانند خط زیر چشم کم کم آشکار می شوند. محصولات ضدپیری بخرید که تولید کلاژن پوست شما را تقویت کنند. سامرویل می گوید: «اگر هنوز شروع به استفاده از کرم پپتیدی زیر چشم نکرده اید، حالا زمان آن رسیده است.» سامرویل تراپی های سبک ماهانه را هم توصیه می کند و می گوید: «اشعه های قرمز و سفید محرک تولید کلاژن و الاستین هستند و خطوط چهره را از بین می برند و تن پوست را با گذشت زمان صاف می کنند.»

کیت ماس، سن: 39 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

به تدریج پوست اندازی کنید.
وقتی به دهه سوم زندگی می رسید، چرخه سلولی (روند پوست اندازی طبیعی) کند می شود و سطح پوست شما خشک تر، مات تر و آسیب دیده تر به نظرمی رسد. سامرویل توضیح می دهد: «لایه برداری برای برداشتن سلول های مرده پوست بسیار حیاتی است.» او توصیه می کند که دنبال محصولاتی با آنزیم های میوه ای، اسیدهای ملایم (مانند اسید لاکتیک) و دانه های ریز باشید. از ماسک های طبیعی که هسته یا دانه های سخت دارند اجتناب کنید، زیرا به پوستتان آسیب می رسانند.

جنیفر آنیستون، سن: 44 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

لکه های تیره را کاهش دهید.
اشتباهاتی که در نوجوانی و جوانی در مورد برنزه کردن انجام داده اید به شکل لکه های قهوه ای ظاهر می شوند. هرگز ضدآفتاب را فراموش نکنید. اگر هر روز ضدآفتاب نزنید، لکه های شما تیره تر و چند برابر می شوند. سامرویل توصیه می کند: «رتینول یکی از قوی ترین ابزارهای ضدپیری موجود است. زیرا چرخه سلولی را افزایش می دهد و تن و بافت پوست را صاف می کند و لکه های تیره را از بین می برد. اگر پوستتان خیلی به رتینویدهایی مانند Retin-A حساس بوده است، دنبال رتینول های پایدارتری باشید. فرمول های جدید محصولات، رتینول خالص را به تدریج به پوست تزریق می کنند بطوریکه به آن آسیبی نخورد و پوسته پوسته نشود.»

نیکول کیدمن، سن: 46 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

دریچه ها را از بین ببرید.
آیا در پوست شما هم دریچه ها و سوراخ ها زیادی وجود دارد؟ با افزایش سن، دریچه های پوستتان بزرگتر می شوند، زیرا پوستتان کشسانی خود را از دست می دهد. برای آنکه پوستی صاف داشته باشید، باید روی از بین بردن دریچه ها و سفت کردن پوستتان تمرکز کنید. محصولات لایه برداری که اسید لاکتیک یا اسید گلیکولیک دارند باعث می شوند که اندازه دریچه ها کاهش یابد و بافت پوست شما صاف تر شود. سامرویل می گوید: «رتینول ها هم با گذشت زمان دریچه ها را تمیز کرده و تنگ تر می کنند.»

جولین مور، سن: 52 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

چین و چروک ها را کاهش دهید.
خطوط ریز صورت در دهه سوم زندگی تان را یادتان می آید؟ این خطوط حالا تبدیل به چین و چروک های عمیق شده اند؟ سامرویل می گوید: «دنبال سرم ها و کرم هایی باشید که اسید هیالورونیک دارند، زیرا این محصولات رطوبت را در پوستتان نگه می دارند و خطوط ریز و چین و چروک ها را کمتر می کنند.» زمان آن رسیده که درمان های جدی تری مانند لیزر صورت دهید. سامرویل لیزر پرل (مروارید) را پیشنهاد می کند که خطوط سطحی، چروک های عمیق، جای زخم و آسیب های آفتاب را از بین می برد. او می گوید: «یادتان باشد که حداقل سه روز بعد از درمان با لیزر به پوستتان استراحت بدهید و بهتر است در ماه های زمستانی درمان لیزر را انجام دهید که کمتر در معرض اشعه آفتاب هستید.»

کریستی برینکلی، سن: 59 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

پوستتان را صاف کنید.
منوپوز (یائسگی) که با کاهش استروژن همراه است در این دهه از زندگی خودش را روی پوست نشان می دهد. سامرویل می گوید: «در این دوره پوستتان نازک می شود و لایه چربی زیر پوست کم می شود که این مسئله موجب شل شدن پوست می شود.» سامرویل دوست دارد از محصولاتی استفاده کند که حاوی عصاره چای سبز هستند و کشسانی پوست را افزایش می دهند و قرمزی و آسیب های پوستی را کاهش داده و پوست را صاف می کنند. با کمک تزریق های پوستی و پر کردن قسمت هایی از پوست که خالی شده اند و گود رفته اند هم می توانید پوست صافی داشته باشید.

سوزان ساراندون، سن: 66 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

پوستتان را مرطوب نگه دارید.
مهمترین مسئله پوستی در دهه ششم زندگی، خشکی پوست است که از کاهش چرخه سلولی و کمبود استروژن ناشی می شود. سامرویل توضیح می دهد: «پوست خشک نتیجه سلول های مرده است، پس دائماً باید لایه برداری کنید.» همچنین به پوستتان آبرسانی کنید. دنبال سرم هایی با نم نگهدار (مانند سدیم هیالورونات یا اسید هیالورونیک) باشید تا به پوست آبرسانی شود و رطوبت سلول ها حفظ شود. سلول های پوستی که آب کافی داشته باشند، بهتر و زیباتر به نظر می رسند.

هلن میرن، سن: 68 سال

دلیل زیبایی پوست ستاره های هالیوود در هر سنی +عکس

پوستتان را سفت کنید.
روند پیری در دهه هفتم شدیدتر می شود ولی پوستتان تقریباً با همان مشکلات دهه 50 روبروست. سامرویل توصیه می کند: «برای مبارزه با چروک ها و خطوط ریز، دنبال محصولات پپتیدی باشید. من لیزر تایتان را خیلی دوست دارم، زیرا یک لیفت کننده بدون جراحی است که درد ندارد و کاملاً بی خطر است. در این روش از اشعه فروسرخ برای سفت کردن و حجم دادن به پوست استفاده می شود که برای لیفت کردن ابروها و پلک ها و سفت کردن خط گردن و فک خیلی خوب است.