پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

این مرد ایرانی در اینستاگرام بیش از ۳۰ هزار فالور دارد این مرد ایرانی در اینستاگرام بیش از ۳۰ هزار فالور دارد زیباترین سوپراستارهای خوش اندام و خوش تیپ زیباترین سوپراستارهای خوش اندام و خوش تیپ کسب و کار این مرد و زن به وسیله پسر 10 ساله (عکس) کسب و کار این مرد و زن به وسیله پسر 10 ساله (عکس) روستایی بسیار جالب با مو بلندترین زنان جهان! + عکس روستایی بسیار جالب با مو بلندترین زنان جهان! + عکس رونمایی چهار قلوهای دانشگاهی خوش شانس چینی + عکس رونمایی چهار قلوهای دانشگاهی خوش شانس چینی + عکس مصاحبه جالب حمیدرضا ناصری مدلینگ زیبای ایرانی + عکس مصاحبه جالب حمیدرضا ناصری مدلینگ زیبای ایرانی + عکس از 77 عروسی در روز و یک تصادف عجیب + عکس از 77 عروسی در روز و یک تصادف عجیب + عکس نازکترین و قدیمی ترین سد جهان در ایران!! عکس نازکترین و قدیمی ترین سد جهان در ایران!! عکس مطالبی جالب درباره ی جاناتان آیو مطالبی جالب درباره ی جاناتان آیو مردی که تمام خوابهایش در مورد دنیا تعبیر میشود + عکس مردی که تمام خوابهایش در مورد دنیا تعبیر میشود + عکس ساخت عجیب ترین حمام زنانه در دنیا +عکس ساخت عجیب ترین حمام زنانه در دنیا +عکس پرداخت 30 دلار برای یك شب اقامت در یک زندان ! پرداخت 30 دلار برای یك شب اقامت در یک زندان ! تغییر جنسیت این پدر به خاطره دختر 16 ساله اش + عکس تغییر جنسیت این پدر به خاطره دختر 16 ساله اش + عکس غول پیکر ترین و ترسناک ترین کروکودیل جهان + عکس غول پیکر ترین و ترسناک ترین کروکودیل جهان + عکس تصاویر کایا برگر سوپر مدل 14 ساله روی مجله پاپ تصاویر کایا برگر سوپر مدل 14 ساله روی مجله پاپ حسرت های جالب آدم در حال مرگ (عکس) حسرت های جالب آدم در حال مرگ (عکس) عمل جراحی عجیب و جدید برای مشکل خر و پف شبانه + عکس عمل جراحی عجیب و جدید برای مشکل خر و پف شبانه + عکس دختری که با فرشتگان و مردگان صحبت می‌کرد + عکس دختری که با فرشتگان و مردگان صحبت می‌کرد + عکس این دانشمند با همسر خود مانند خدمتکار رفتار می کرد این دانشمند با همسر خود مانند خدمتکار رفتار می کرد ایده هایی جالب برای تزئین کفش های ساده +عکس ایده هایی جالب برای تزئین کفش های ساده +عکس

با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

برای کاهش انحنا یا قوس کمر لوردوز  تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزش ها یا حرکات درمانی ویژه ای نیاز است.

۱-مانند شکل زیر فرد به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار می گیرد و با انقباض عضلات شکم سعی می کند گودی کمر را از بین ببرد، در این حالت سر را به سمت پایین می برد.

 

2-بر عکس حالت قبل فرد، سر  و کمر را به حالت اولیه بر می گردد.

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

 3- فرد مطابق شکل در حالی که به پشت خوابیده، با آرامی یکی از پاها را بالا آورده سپس پا را با آرامی پایین آورده و حرکت را با پای مخالف نیز انجام دهد.

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

 4- فرد به پشت خوابیده  و زانوی خود را خم  کرده و در حالی که دستها از روی زمین بلند نمی شود ،آنها را به سمت پاشنه پاها کشیده و به مدت ۳ ثانیه در همان حالت می ماند در این تمرین عضله شکم به خوبی منقبض می شود و تمرین بسیار خوبی برای تقویت عضلات شکم است.

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

 5- این حرکت مانند تمرین قبلی است با این تفاوت که دستها روی زانو قرار گیرد  در این تمرین تا حدی از زمین بلند شوید که فشار روی عضلات شکم را احساس کنید.

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

6- انجام حرکت درازو نشست

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

* دو حرکت کششی مفید

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس


 ورزش های ویلیامز برای گودی کمر:
ویلیامز اعتقاد دارد که علت عمده بروز کمر درد، بر هم خوردن انحنای طبیعی ستون فقرات است. به بیان دیگر وی اعتقاد دارد که در اثر علل و عوامل مختلفی از جمله ضعف عضلات جداره شکم، میزان انحنا یا قوس ناحیه کمر افزایش پیدا می کند و همین عامل موجب بروز درد کمر می شود.


همین  طور ویلیامز اعتقاد دارد که در اثر ضعف عضلات سرینی یا عدم انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و ران به ویژه عضلات پشت ران ( عضلات همسترینگ ) شخص در هنگام فعالیت یا کار از الگوی صحیح استفاده نمی کند و همین عامل موجب مختل شدن حرکات مفاصل بین لگن و ناحیه کمر می شود و در نتیجه باعث بروز درد کمر می شود. بنابراین ویلیامز برای کاهش انحنا یا قوس کمر ( لوردوز )، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزش ها یا حرکات درمانی ویژه ای طرح نمود که همانطور که اشاره شد، اصطلاحاً به آن ورزش ها یا نرمش های ( ویلیامز ) می گویند.


 تشریح ورزش های ویلیامز:


حرکت اول:
فرد در حالی که به حالت راحت دراز کشیده و زانوهایش خم است، سعی می کند ضمن منقبض کردن عضلات شکم، لگن خود را کمی بلند نماید،هدف از انجام ورزش اول ویلیامز، تقویت عضلات باسن و کاهش انحنا یا لوردوز کمر است.


حرکت دوم :
فرد در حالی که خوابیده و زانوهایش کمی خم است، سعی می کند با دستهای کشیده به حالت نشسته در آید.هدف از انجام ورزش دوم ویلیامز ، تقویت عضلات شکم و کاهش انحنا یا لوردوز کمر است.


حرکت سوم :
فرد در حالت خوابیده، سعی می کند زانوهای خود را تا آنجا که می تواند به طرف سینه حرکت دهد،هدف از انجام ورزش سوم ویلیامز، ایجاد کشش و انعطاف پذیری در عضلات و عناصر اطراف ستون فقرات است.


حرکت چهارم :
فرد در حالی که نشسته است، سعی می کند به طور ملایم دستهایش را به مچ پا برساند،هدف از انجام ورزش چهارم ویلیامز، ایجاد کشش و انعطاف پذیری در عضلات پشت ران ( عضلات همسترینگ) است.


حرکت پنجم :
فرد در حالی که در حالت استارت دو میدانی قرار گرفته است، سعی می کند با متمایل شدن به سمت جلو بر روی پای عقب خود فشار وارد کند.در مرحله بعد ضمن عوض کردن پاها، همین حرکت را برای پای دیگر انجام می دهد.هدف از انجام ورزش پنجم ویلیامز، کاهش انحنا یا قوس کمر است.


حرکت ششم :
فرد در حالی که کنار دیوار ایستاده است، سعی می کند بنشیند. در ضمن ممکن است این تمرین را با استفاده از یک صندلی انجام داد، یعنی فرد در کنار صندلی قرار میگیرد و به جای اینکه بر روی زمین بنشیند، بر روی صندلی می نشیند. هدف از انجام ورزش ششم ویلیامز، تقویت عضله چهارسر رانی است. همینطور در این تمرین عضلات سرینی تقویت می شوند.


 چند پیشنهاد ساده برای پیشگیری و کاهش گودی کمر
 درست خوابیدن
در زمان نشستن، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک کوچک برای پُر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.وقتی ایستاده اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهار پایه و یا هر چیز مشابه، در سطحی کمی بالاتر از پای دیگر قرار دهید. این کار حمایت کمرتان را افزایش خواهد داد.درست خوابیدن بهترین حالت برای خوابیدن، وضعیت صورت و شکم رو به بالا است، در حالی که بالشی زیر زانوها قرار گیرد، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.

 با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید + عکس

توجه داشته باشید که پوشیدن کفش پاشنه بلندموجب افزایش گودی کمرتان خواهند شد.از تقویت عضلات شکم، باسن و کمر غافل نباشید.قوس کمر تا بیش از ۹۰درصد با شنا کردن بهبود می‌ یابد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ