پارس ناز پورتال

ده موبایل جالب برای تعطیلات سال نو میلادی

ده موبایل جالب برای تعطیلات سال نو میلادی
 
کارشناسان برای شش ماه نخست سال جاری میلادی بر اساس بررسی‌های جامع خود لیست برترین گوشی‌های جهان را منتشر کردند و نشان دادند که هر یک از آنها با چه قابلیت‌هایی به دست کاربران جهانی می‌رسند.اما این بار سعی شده است که بهترین گوشی‌های هوشمند دنیا برای سال ۲۰۱۳ به صورت جامع برگزیده شوند و کاربران با این گوشی‌ها آشنا شوند.

با تحولاتی که طی ماه‌های اخیر در حوزه تلفن همراه صورت گرفته است، کارشناسان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرده‌اند که طی سال آتی میلادی برای کنگره جهانی تلفن‌همراه (MWC ۲۰۱۴) تحول قابل ملاحظه‌ای در این عرصه مشاهده نخواهد شد.لیست برترین گوشی‌های سال جاری میلادی در حالی منتشر شده است که یک مورد از آن شامل سیستم‌عامل iOS اپل، هشت مورد از آن شامل سیستم‌عامل اندروید گوگل و یک مورد هم شامل سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت می‌شود. این لیست به قرار زیر منتشر شده است:

۱- گوشی هوشمند iPhone 5S اپل: این محصول از نظر ظاهری تقریبا شبیه به آیفون ۵ طراحی شده و شرکت سازنده برای آن پردازنده ۶۴ بیتی A۷ را در نظر گرفته است. برای این گوشی هوشمند جدید سیستم کنترلی پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده است. این محصول به صورت قفل نشده بسته به حافظه داخلی خود با قیمت ۶۴۹ تا ۸۴۹ دلار فروخته می‌شود.

۲- گوشی هوشمند HTC One: این محصول نسبت به قابلیت‌های داخلی و شکل ظاهری و با توجه به قیمت خود، بهترین گزینه برای کاربران محسوب می‌شود. برای این گوشی پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی، رم ۲ گیگابایتی، نمایشگر ۴.۷ اینچی از نوع Super LCD ۳ و یک دوربین دیجیتالی باکیفیت در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند بدون قرارداد مخابراتی با قیمت ۵۵۰ دلار فروخته می‌شود.

۳- گوشی هوشمند Galaxy Note 3 سامسونگ: این گوشی هوشمند از نظر سخت‌افزاری نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته است و سامسونگ برای آن رابط کاربری جدید در نظر گرفته است. این محصول که در خانواده فبلت‌ها طبقه‌بندی می‌شود، نمایشگر لمسی ۵.۷ اینچی دارد و از دیگر امکانات آن می‌توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، قلم هوشمند، باتری ۳۲۰۰ mAh و … اشاره کرد. قیمت این محصول به صورت قفل نشده ۷۰۰ دلار است.

۴- گوشی هوشمند Lumia 1020 نوکیا: این گوشی هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت ساخته شده است. اگر عکس گرفتن یکی از اولویت‌های شما محسوب می‌شود، این محصول بهترین گزینه خواه بود. شرکت نوکیا برای این سری از گوشی‌های خود ابزارهای ویژه‌ای ارایه کرده است که می‌توان مجموع آن را بسیار مناسب دانست. این گوشی هوشمند با قرارداد مخابراتی دو ساله به قیمت ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود.

۵- گوشی هوشمند Nexus 5 گوگل: این محصول نخستین گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که روی آن سیستم‌عامل Android ۴.۴ KitKat نصب شده است. از دیگر امکانات به کار رفته در این گوشی پیشرفته می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای، دوربین ۸ مگاپیکسلی، رم دو گیگابایتی و امکانات ویژه برای عکس‌برداری اشاره کرد. مدل ۱۶ گیگابایتی این گوشی هوشمند ۳۴۹ و مدل ۳۲ گیگابایتی آن به صورت قفل نشده ۳۹۹ دلار قیمت دارد.

۶- گوشی هوشمند Moto X موتورولا: این گوشی هوشمند در زمینه کنترل سیستم‌های صوتی از محصولات مشابه متمایز است و امکانات قابل ملاحظه‌ای در صفحه نخست در اختیار کاربر می‌گذارد. البته باید توجه داشت که این محصول در خانواده گوشی‌های هوشمند پیشرفته طبقه‌بندی نمی‌شود نسبت به محصولات مشابه خود کامل‌تر است. این گوشی بدون هرگونه قرارداد مخابراتی ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.

۷- گوشی هوشمند LG G2: این محصول به واسطه طراحی متفاوت خود محبوبیت فراوانی کسب کرده است. در بدنه این گوشی هوشمند هیچ کلید سخت‌افزاری به کار گرفته نشده است و در عوض، تمام کلیدهای کنترلی در کنار لنز دوربین قرار دارند تا کاربر به راحتی بتواند با حرکت انگشت، در آن‌ها تغییر ایجاد کند. این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۵.۲ اینچی دارد و اندکی از مدل‌های مشابه خود بزرگتر است. این گوشی هوشمند به صورت قفل نشده ۶۰۰ دلار فروخته می‌شود.

۸- گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ: این محصول یک استاندارد ثابت برای کاربران با اهداف مختلف محسوب می‌شود و قابلیت‌های فراوانی را در خود جا داده است. نمایشگر این گوشی ۵ اینچی است و باتری پردوام آن توانایی لازم برای نمایش تصاویر به مدت طولانی را دارد. شرکت سامسونگ این گوشی هوشمند را به صورت قفل نشده با قیمت ۶۳۰ دلار به فروش می‌رساند.

۹- گوشی هوشمند Droid Maxx موتورولا: این گوشی هوشمند باتری پرتوان ۳۵۰۰ mAh را در خود جا داده است و از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به سیستم یادداشت‌برداری هوشمند، فعال بودن همیشگی قابلیت پخش موسیقی و ابزار همه‌کاره Motorola Assist اشاره کرد. این گوشی هوشمند بدون قرارداد مخابراتی ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.

۱۰- گوشی هوشمند Xperia Z1 سونی: کارشناسان این محصول را بهترین گوشی تولید شده در شرکت سونی می‌دانند. این گوشی هوشمند به صورت ضدآب و ضدگرد و غبار ساخته شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتزی، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین دیجیتالی ۲۰.۷ مگاپیکسلی و نمایشگر ۵ اینچی HD اشاره کرد. قیمت این محصول بدون هرگونه قرارداد مخابراتی ۶۵۰ دلار اعلام شده است.