پارس ناز پورتال

تابحال آب نارنجی دیده بودید؟ (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
تابحال آب نارنجی دیده بودید؟ (عکس)
 
مشکلات مربوط‌ به آب در رفسنجان روزبه‌روز بدتر می‌شود. تا چندی پیش مشکل کمبود آب در برخی از روستاهای این شهرستان تا جایی پیش رفت که بسیاری از درختان پسته خشک شد و پمپ‌های آب از بین رفت و در نتیجه باغداران پسته به‌ویژه باغداران منطقه نوق و رضوان خسارات سنگینی متحمل شدند.
 

تابحال آب نارنجی دیده بودید؟ (عکس)

حالا اما موضوع مشکل آب به‌صورت دیگری مردم منطقه نوق را رنج می‌دهد. این روزها مردم روستاهای جهان‌آباد، محمودیه و چهارصد دستگاه بخش فردوسیه نوق شاهد جاری شدن آبی از شیر آب منازل خود هستند که ناسالم است و به گفته برخی طعم اسیدی دارد.آب خانه‌ها حتی به ظرف‌ها و سرویس‌های بهداشتی هم رحم نکرده و رنگ آنها را عوض کرده است.آبی که پس از باز کردن شیر منزل می‌آید تا مدت زیادی رنگ سیاه دارد، پس از آن قهوه‌ای و نارنجی شده، بعد زرد و کم‌کم به رنگ عادی در می‌آید و این فعل و انفعال یک ساعت طول می‌کشد، اما همان رنگ عادی نیز چیزی از ناسالمی آب کم نمی‌کند.
 

تابحال آب نارنجی دیده بودید؟ (عکس)
 
صف‌های طولانی که زنان و مردان آبادی برای برداشت آب از یک شیر که از کیلومترها دورتر آب آشامیدنی را به این روستا انتقال داده بود، نیز جای درنگ داشت. مردم می‌گویند، این آب هم در ماه ۳ یا ۴روز قطع می‌شود و آنها مجبور هستند از آبادی‌های دیگر با تانکر و… آب بیاورند که باز هم مردم روستاهایی که از آنجا آب می‌آوریم به ما می‌گویند ما راضی نیستیم، حق هم دارند چون خودشان هم با کم‌آبی و مشکل آب مواجه هستند.