پارس ناز پورتال

تولید عینک جالب نامرئی کننده (عکس)

تولید عینک جالب نامرئی کننده (عکس)
یک گروه از محققان ژاپنی عینکی را تولید کرده اند که کاربر آن در هیچ سیستم تشخیص چهره و یا دوربینی شناسایی نمی شود.درحالی که فناوری به صورت روزانه رشد کرده و توسعه می یابد مسئله حریم خصوصی برای بسیاری از کاربران اهمیت به سزایی پیدا کرده است.


 
یک تیم از محققان ژاپنی به منظور حفظ افراد از افراد غربیه که تلاش می کنند تصویر آنها را با دوربین گرفته و یا چهره آنها را در دوربینهای تجسس و یا تلفنهای هوشمند شناسایی کنند یک عینک حریم خصوصی تولید کرده اند که می تواند از کاربر در مقابل تمام سیستمهای تشخیص چهره و یا سایر فناوریهای پیشرفته محافظت کند.
 
 شاید برخی این پرسش را مطرح کنند که چرا به جای این عینکها صرفا از عینک آفتابی درمقابل چنین دوربینهای تشخیص چهره استفاده نکنیم، پاسخ  محققانی که این عینکهای حریم خصوصی را تولید کرده این است که در بسیاری از موارد افراد نمی توانند عینکهای آفتابی به چشم داشته باشند و علت این امر می تواند بسیار متنوع باشد.
 
محققان موسسه ملی انفورماتیک در توکیو عینک سفید رنگی تولید کرده اند که دارای نقاط سفید کوچکی روی آن است و علم و فناوری خاصی در پس آن نهفته شده است.این عینک موجب می شود که دوربینها و سایر فناوری ها نتوانند روی صورت کاربر آن قفل شوند و نمی توانند چهره وی را به طور کامل مشاهده کنند. در این عینک از ال ایی دی استفاده شده تا چشم را از سیستمهای تشخیص چهره دور نگاه دارد.محققان اظهار داشتند که این عینک در برابر تمام انواع دوربینهایی که تلاش می کند چهره کاربر را ثبت کنند عملکرد یکسانی دارد.