پارس ناز پورتال

روابط دو کشور تحت تاثیر یک ازدواج عاشقانه (+عکس)

روابط دو کشور تحت تاثیر یک ازدواج عاشقانه (+عکس)
هدی آل نیران دختر 22 ساله سعودی است که به دلیل ورود غیرقانونی به خاک یمن هم اکنون در شهر صنعا بازداشت و در حال محاکمه است اما این موضوع به موضوع جنجالی در روابط یمن و عربستان سعودی تبدیل شده است.پایگاه خبری فرانس 24 نوشت:  هدی گفته است که برای فرار از ازدواج اجباری و ازدواج با فرد مورد علاقه اش به یمن آمده است. فرد مورد علاقه این دختر، جوان یمنی به نام عرفات 25 ساله است.

هدی روز یکشنبه در یمن محاکمه می شود و به جرم ورود غیرقانونی به این کشور، احتمالا به اخراج از یمن و انتقال به عربستان سعودی محکوم خواهد شد. او می گوید به جان خود بیمناک و ممکن است در صورت بازگشت به عربستان سعودی، جانش به خطر بیفتد.جوان یمنی نیز به عنوان شریک جرم او در ورود غیرقانونی به خاک یمن در دادگاه محاکمه می شود.



عرفات و هدی


هدی گفته است که در شهر عسیر در جنوب عربستان سعودی با عرفات در فروشگاه محل کارش آشنا شده بود. عرفات 25 ساله به عنوان یک مهاجر یمنی در فروشگاه خدمات موبایل در شهر عسیر کار می کرد.عرفات به هدی پیشنهاد ازدواج می دهد اما خانواده هدی به شدت با این موضوع مخالفت می کنند.

این دختر سعودی به تنهایی به سمت مرزهای یمن می رود و سپس با عرفات تماس می گیرد و از او می خواهد به عبور غیرقانونی اش از مرز یمن کمک کند.پدر هدی نیز گفته است یمنی ها دخترش را جادو کرده و او را ربوده اند اما هدی می گوید او از ازدواج اجباری با یکی از خویشاوندان فرار کرده است تا بتواند با مرد مورد علاقه اش ازدواج کند.

روابط دو کشور تحت تاثیر یک ازدواج عاشقانه (+عکس)


عرفات (نفر دوم از سمت راست) و هدی در دادگاه


هدی تاکید کرده است نمی خواهد سرنوشت دو خواهر بزرگتر خود را داشته باشد. دو خواهر بزرگترش پس از ازدواج اجباری، هر دو طلاق گرفته اند.اما این ماجرا واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی و یمن به دنبال داشته است.در یمن خانم "توکل کرمان" برنده جایزه صلح نوبل توانست با این دختر یمنی در محل بازداشتگاهش دیدار کند. او گفته که برای حل این مشکل تلاش می کند.

روابط دو کشور تحت تاثیر یک ازدواج عاشقانه (+عکس)


دیدار توکل کرمان (سمت چپ) و هدی (سمت راست)


توکل کرمان با انتشار متنی در فیس بوک نوشت: هدی با قدرت و اعتماد به نفس از حق خود در انتخاب همسرش سخن گفت.او از عفت و شرفش کوتاه نمی آید. از دولت های دو کشور یمن وعربستان سعودی می خواهم ازدواج هدی و عرفات را آسان کنند.این دختر سعودی هم اکنون تلاش می کند از دولت یمن پناهندگی انسانی دریافت کند چرا که می گوید در صورت بازگشت به کشورش، جانش در خطر است.

دهها نفر از فعالان اجتماعی در یمن قصد دارد روز یکشنبه آینده به هنگام برگزاری جلسه دادگاه هدی، در مقابل دادگاه تجمع و از هدی حمایت کنند. آنها با انتشار پیام هایی در فیس بوک و توئیتر ضمن حمایت از هدی،  از خانواده اش خواسته اند به ازدواج او و عرفات رضایت بدهند.

این افراد گفته اند فعالیت های دیگری را انجام می دهند تا دولت یمن را به اعطای پناهندگی انسانی به این دختر یمن وادار کنند.روزنامه القدس العربی می نویسد: در عربستان سعودی به یمنی ها به صورت تحقیرآمیزی نگاه می شود. فعالان اجتماعی در یمن معتقدند خانواده هدی به دلیل یمنی بودن عرفات، با ازدواج آنها مخالفت کردند.

روابط دو کشور تحت تاثیر یک ازدواج عاشقانه (+عکس)


یکی از تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی در حمایت از ازدواج هدی و عرفات

منبع:عصر ایران