پارس ناز پورتال

فیلم جدید رضا عطاران در جشنواره فجر (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
فیلم جدید رضا عطاران در جشنواره فجر (عکس)
 
تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه «آینه شمعدون» از نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال خبر داده است. فیلم «آینه شمعدون» داستان عقیم شدن یک الاغ توسط صاحبش است، صاحبی که قبلا در سیرک…آینه شمعدون آخرین ساخته بهرام بهرامیان که با قرار گرفتن موانع مختلف بر سر راهش نتوانست به جشنواره فجر سال گذشته برسد و مانند فیلم قبلی این کارگردان «پریناز» توقیف شد قرار است در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش دربیاید.

محمد کمالی‌پور تهیه‌کننده «آینه شمعدون» این خبر را به «صبا» داده و گفته است: فیلم ما را بدون دلیل‌های مشخص و به خاطر سوء‌تفاهمات توقیف و خودشان هم دو ماه بعد رفع توقیف کردند. ما در آن زمان تقریبا ۷۰ درصد از کار را فیلمبرداری کرده بودیم و بعد از آن بچه‌ها سر پروژه‌های دیگر رفتند تا این‌که در نهایت توانستیم دوباره کار را شروع کنیم و به امید خدا آن را به سرانجام می‌رسانیم و در جشنواره امسال «آینه شمعدون» را نمایش می‌دهیم.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در ظاهر بازیگران تغییراتی به وجود نیامده و می‌توانند دوباره بعد از یک سال در نقش‌های این فیلم ظاهر شوند گفته است: ما از ابتدا هم برای بازیگران اصلی گریم‌های سنگینی در نظر گرفته بودیم و خوشبختانه آنها هم در این مدت از لحاظ ظاهری دچار تغییرات عجیبی نشدند و می‌توانیم بدون مشکل کار را پیش ببریم.

فیلم جدید رضا عطاران در جشنواره فجر (عکس)

تنابنده چگونه می تواند به این فیلم برسد؟!
محمد کمالی‌پور در حالی در این گفت‌وگو از دردسرساز نشدن ظاهر بازیگران اطمینان داده است که اصل قضیه یعنی ادامه همکاری یکی از بازیگران اصلی این پروژه در ابهام قرار دارد.

این در حالی است که محسن تنابنده یکی از بازیگران نقش‌های محوری داستان که این روزها مشغول بازی در سریال نمایش خانگی داوود میرباقری است و پس از آن هم در مقام سرپرست نویسندگان و بازیگر با سریال نوروزی «پایتخت» همکاری خواهد داشت سال گذشته با سازندگان «آینه شمعدون» دچار چالش شد و بعد از جدایی از تیم بازیگران، انتقادات تندی علیه آن مطرح کرد.

این بازیگر که عملا بعید می‌رسد بدون حضور وی بتوان این کار را به اتمام رساند در همان زمان با بیان این نکته که تحت هیچ شرایطی به پروژه «آینه و شمعدون» که از هر لحاظ برای وی مردود است برنخواهد گشت گفته بود: من از آن‌ها شکایت خواهم کرد. چون با وقت و انرژی من بازی کرده‌اند. ۷۰ میلیون از تهیه‌کننده چک دارم.

تنابنده علاوه بر ارائه توضیحاتی در خصوص مشکلات مالی به عنوان اصلی‌ترین عامل اختلافاتش با کمالی‌پور، به اشکالات فیلمنامه اشاره کرده و گفته بود: یکی از مشکلات من با گروه این بود که عوامل را به نوعی فریب دادند. فیلمنامه‌ای که در اختیار بازیگران قرار گرفته بود فرق داشت. برخی صحنه‌ها که می‌خواستند ضبط کنند، مطمئن بودم اداره نظارت و ارزشیابی و دیگران با این صحنه‌ها مشکل خواهند داشت. به اعتقاد خودم هم این صحنه‌ها با ارزش‌های نظام و اسلام مغایر بود و بار‌ها در همین ارتباط توضیح دادم.

فیلم جدید رضا عطاران در جشنواره فجر (عکس)

چرا نیمه کاره ماند؟
فیلم «آینه شمعدون» داستان عقیم شدن یک الاغ توسط صاحبش است، صاحبی که قبلا در سیرک کار می‌کرده و… همین داستان و اشاراتی که به مسائل جنسی داشت باعث ایجاد سوء‌تفاهم‌هایی شد که به توقیف فیلم منجر گشت. به گزارش شبکه ایران در زمان توقیف فیلم تهیه کننده در گفتگوهایی آشکار شدن داستان فیلم را به مدیر روابط عمومی فیلم نسبت داده و این مدیر روابط عمومی که از جمله چهره های توانمند عرصه روزنامه نگاری است به صراحت تاکید کرده بود که این خودِ تهیه کننده بوده که دوست داشته داستان فیلم افشا شود.رضا عطاران، احمد مهرانفر،‌ مهران احمدی، پانته‌آ بهرام، لیلا بلوکات و… دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.