پارس ناز پورتال

بیوگرافی سیمین غانم خواننده خانم ایرانی! + عکس

بیوگرافی سیمین غانم خواننده خانم ایرانی! + عکس
 
بیوگرافی سیمین غانم خواننده خانم ایرانی
 
زادروز : ۱۳۲۳

محل تولد :تنکابن، مازندران

شغل /سبک : خواننده پاپ ایرانی، سنتی ایرانی

سیمین غانِم خواننده زن ایرانی است. از جمله آثار معروف غانم می‌توان گل گلدون من، سیب ، مرد من و قلک چشات را نام برد.سیمین غانم در سال ۱۳۲۳ از پدری تهرانی و مادری اهل ساری در شهر تنکابن زاده شد.سیمین غانم از ۹ سالگی در جشن‌های مدرسه می‌خواند.غانم در سال ۱۳۴۱ در مسابقه‌های آموزشگاه‌های ایران در رشتهٔ آواز اول شد.

بیوگرافی سیمین غانم خواننده خانم ایرانی! + عکس

نخستین اجرای تلویزیونی سیمین غانم ترانهٔ موج خروشان با تنظیم استاد مرتضی حنانه و تهیه عباس زندی در سال ۱۳۴۷ بود. سیمین غانم فعالیت رسمی خود را از ۲۵ سالگی و در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.سیمین غانم دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیر نظر استاد محمود کریمی گذراند. مدتی نیز نزد استاد مرتضی حنانه قواعد موسیقی و سلفژ را آموخت و با استاد علی تجویدی نیز در زمینه موسیقی کار کرد.

بیوگرافی سیمین غانم خواننده خانم ایرانی! + عکس

معروف‌ ترین ترانه سیمین غانم گل گلدون من نام دارد که سروده فرهاد شیبانی و ساخته فریدون شهبازیان است. صدای سیمین غانم که در محدوده کنتر آلتو قرار میگیرد، صدایی است گیرا، قوی و پر طنین. او در بیان و القا اوج و حضیض های عاطفی غوغا می کند.غانم بیش از دو دهه در سال‌های پس از انقلاب ۵۷ از خوانندگی باز ماند. نخستین کنسرت او پس از انقلاب در مهرماه ۱۳۷۸ در سینما صحرا در تهران برگزار شد. در حال حاضر سیمین غانم به همراه خانواده اش در ایران به سر می‌برد و گهگاه به اجرای کنسرت می‌پردازد.