پارس ناز پورتال

پیرترین موجود جهان با عمر 3.5 میلیارد سال! (عکس)

پیرترین موجود جهان با عمر 3.5 میلیارد سال! (عکس)
میلیون ها سال است که موجودات مختلف روی زمین زندگی می کنند و هر کدام در دوره ای حضور داشته و پس از مدتی از بین رفته اند. دایناسورها، انسان های اولیه و … همه از این دسته هستند که سال های سال است از بین رفته اند.این روزها کمتر موجودی را می توان در این دنیا پیدا کرد که عمری نزدیک به 1000 سال داشته باشد اما به تازگی دانشمندان به نمونه ای عجیب دست پیدا کرده اند که به نظر می رسد قدیمی ترین موجود کاملی است که تا به حال کشف شده است.
 


دانشمندان آمریکایی چندی پیش توانستند یک نوع خاص از باکتری را پیدا کنند که نمونه کامل یک زندگی کامل ولی کهنسال است. این باکتری ها عمری نزدیک به 3.5 میلیارد سال دارند و از این نظر کاملا بی همتا هستند.فسیل های این باکتری ها در این سنگ پیدا شده است و شکاف ها در اصل همان فسیل هستند

نکته جالبی که در مورد این باکتری ها گفته شده است بوی نه چندان خوب آن هاست. محققان می گویند بوی این باکتری که در میان سنگ ها پیدا شده است شباهت بسیاری به تخم مرغ گندیده و بسیار بدبو دارد. این بوی آزار دهنده به نظر یکی از ابزارهای زندگی آن هاست.این باکتری ها که رنگ های قهوه ای و بنفش برای آن ها به عنوان رنگ اصلی انتخاب شده است این روزها در میان پروژه های اصلی دانشمندان برای تحقیق قرار گرفته اند و بررسی های بیشتری روی آن ها انجام می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران