پارس ناز پورتال

زیباترین دختر شایسته ایران زمین در سال 1346 (عکس)

زیباترین دختر شایسته ایران زمین در سال 1346 (عکس)

خوشگل ترین دختر شایسته ی ایران زمین را هم ببینید تا در دلتان غم و غصه جایی نیابد که بخواهد ناراحتتان کند و پیش از سال ۱۳۴۶ این رقابت ها زیر عنوان دختر ایران ترتیب داده می شد ولی از آن سال به بعد برگزارکنندگان نام آن را به «دختر شایسته ایران» تغییر دادند.

 

مراسم «دختر شایسته ایران» سال ۱۳۴۶ با حضور ۵۰۰ مهمان در هتل هیلتون تهران برگزار شد. چهارده دختر شرکت کننده در رقابت یک بار در جامه یک شکل و بار دیگر در لباس شب بر روی سن راه رفتند.رئیس مراسم خانم هما احسان از مجله زن روز بود که سؤالاتی را که خود کاندیدها از کاسه ای به طور اتفاقی درآورده بودند از آن ها پرسید.

 

هیئت ژوری پنج نفره در این رقابت به اتفاق آراء به شهلا وهاب زاده رأی داد. پس از اعلام رأی ژوری، شهلا وهاب زاده را بر تختی از گل نهادند که توسط چهار مرد جوان حمل می شد.در رقابت کشوری سال ۱۳۴۶، شهرزاد حقایقی دختر شایسته کرمانشاه دوم و شعله شمسی زاده از تهران سوم شد.

 

ژاله کاظمی گوهری فینالیست قزوین و ونوس خاشع فینالیست تهرانی چهارم و پنجم شدند.شهلا وهاب زاده در همان سال در رقابت های «پرنسس های نوجوان جهان» درشیکاگو شرکت کرد.او در این رقابت جهانی که ۲۶ مه ۱۹۶۷ در شیکاگو برگزار شد در میان ۱۵ رقابت کننده پس از رقیبان فنلاند و هندوستان در مقام سوم قرار گرفت.

 

به گزارش پارس ناز کریم پاشا بهادری معاون نخست وزیر ایران که در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۴۷ ریاست دفتر فرح پهلوی را نیز به عهده گرفت با شهلا وهاب زاده ازدواج کرد.شهلا وهاب زاده و همسرش در کشور موناکو زندگی می کنند و از سال ۲۰۰۱ شهروند رسمی آن کشور شده اند.