پارس ناز پورتال

تکنولوژی جدید نیروی دریایی آمریکا (عکس)

تکنولوژی جدید نیروی دریایی آمریکا (عکس)
 نیروی دریایی آمریکا اخیرا یک پهپاد 1.5 میلیارد دلاری را مورد آزمایش قرار داده که برای کمک به آمریکا در طراحی نسل بعدی خودروهای هوایی بدون سرنشین طراحی شده است.پهپاد X-47B به رنگ نقره‌ای براق می‌تواند با سرعت فراصوت پرواز کرده و بجای کنترل از راه دور،‌ بطور خودکار با فناوری ناوبری جی‌پی‌اس پیشرفته و نرم‌افزار کنترل پرواز حرکت می‌کند.
 
فرماندهان رایانه آنبرد پهپاد را برای ماموریتی مانند جاسوسی یا بمباران یک هدف، برنامه‌ریزی کرده و این فناوری از فرمانها برای هدایت به سوی مقصد پیروی خواهد کرد.به گفته سازندگان، پهپاد X-47B اولین نمونه‌ای است که می‌تواند از روی ناو هواپیمابر پرواز کند. این تصاویر از آزمایش پرواز این پهپاد از روی ناو جنگی تئودور روزولت منتشر شده‌اند.یک قلاب به بدنه این هواپیما متصل شده بود تا آنرا با کابلهای ترمز روی عرشه کشتی متوقف کند.
 

 
این دستگاهها با اندازه جنگنده که توسط شرکت نورثروپ گرومان ساخته شده‌اند، از وزنی معادل شش تن برخوردار بوده و دامنه آنها 3380 کیلومتر است.این طراحی می‌تواند نشان‌دهنده پایانی بر ماموریت‌های رزمی سرنشین‌دار باشد. همچنین دارای قابلیت نظارت 24 ساعته، جمع‌آوری اطلاعات و اجرای حملات موشکی بدون به خطر اندختن جان کارکنان داشته باشند.
 

تکنولوژی جدید نیروی دریایی آمریکا (عکس)
 
هنوز مشخص نیست که آیا پهپادها می‌توانند بدون اجازه صریح و روشن از کنترلگر آن به تیراندازی بپردازند؟ پنتاگون معتقداست که هیچ پهپادی نخواهد توانست در مورد حمله به انسانها تصمیم‌گیری کند.اگرچه منتقدان هشدار داده‌اند که ورود هوش مصنوعی به سیستمهای سلاح ارتش یک گام روبجلو در تولید رباتهای قاتل خودکار است.انتظار می‌رود که پهپاد X-47B تا سال 2020 وارد خدمت شود.