پارس ناز پورتال

عکس گرانترین نقاشی جهان

عکس گرانترین نقاشی جهان
 
نقاشی سه‌پاره‌ فرانسیس بیکن در حراجی نیویورک «کریستی» به قیمت باورنکردنی ۱۴۲ میلیون دلار خریداری شد تا گرانترین نقاشی دنیا شده و رکورد تابلوی «جیغ» شاهکار ماندگار «ادوارد مونش» را پشت سر گذاشت.نقاشی فرانسیس بیکن از چهره‌ دوست هنرمندش لوسین فروید با فروش ۱۴۲ میلیون دلاری، رکورد جدیدی را در جهان حراجی‌ها برجای گذاشت.
 
نقاشی سه‌پاره‌ فرانسیس بیکن در حراجی نیویورک «کریستی» به قیمت باورنکردنی ۱۴۲ میلیون دلار خریداری شد و رکورد تابلوی «جیغ» شاهکار ماندگار «ادوارد مونش» را پشت سر گذاشت.گرانقیمت‌ ترین نقاشی به حراج‌رفته‌ی جهان «اتودی از لوسین فروید» نام دارد و در سال ۱۹۶۹ خلق شده است.
 
«کریستی» پس از تنها شش دقیقه این اثر را به قیمت ۱۴۲ میلیون دلار (۱۰۶ میلیون یورو) به فروش رساند و رکورد ۱۲۰ میلیون دلاری «جیغ» را جابه‌جا کرد. پیش‌بینی می‌شد نقاش بیکن حدود ۸۵ میلیون دلار ارزش داشته باشد.
 
عکس گرانترین نقاشی جهان
 
به گفته‌ کارشناسان هنری، این نقاشی سه‌پاره یادگاری است از رابطه‌ی بیکن و فروید و ادای احترامی است به ارتباط خلاقانه و احساسی دو هنرمند بزرگ دنیای نقاشی. فرانسیس بیکن و لوسین فروید از سال ۱۹۴۵ با هم آشنا شدند. این دو دوست‌های نزدیکی بودند که بارها از همدیگر نقاشی خلق کردند تا اینکه در دهه ۱۹۷۰ رابطه‌شان به سردی گرایید.
 
سه تکه‌ این تابلو بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۱ در پاریس نمایش داده شدند و در اواسط دهه‌ ۱۹۷۰ از یکدیگر جدا شدند. سال ۲۰۱۱ تابلوی کوچک‌تری که آن هم در سه پاره چهره فروید را نشان می‌داد، به قیمت ۲۳ میلیون دلار به فروش رسید.