پارس ناز پورتال

پیرترین کبوتر در جهان (عکس)

پیرترین کبوتر در جهان (عکس)
گاهی اوقات ممکن است در زندگی ما انسان ها تنها 20 سال از عمر یک موجود گذشته باشد اما در دنیایی آن ها معادل 100 سال گذشته باشد و حتی زمان مرگشان هم فرارسیده باشد در حالی که در شمارش انسان ها این موجودات تازه اول جوانی هستند.برای رکورد دار شدن یک حیوان باید سن حیوانی آن ها در نظر گرفته شود زیرا کمتر پیش می آید که یکی حیوان بتواند از میانگین سن خود بیشتر عمر کند.
 

 
از این رو زمانی که آن ها از این خط سنی عبور کنند در میان رکورددارن به حساب خواهند آمد.والری ویتنگهام خانمی است که این روزها یک کبوتر 24 ساله را در خانه خود نگه داری می کند. این پرنده شاید به نظر ما جوان باشد اما در اصل 147 سال کبوتری سن دارد و این میزان 16 سال بیشتر از حد متوسط و مجاز برای یک کبوتر است.

این خانم کبوتر کهنسال را از 20 سال پیش پرورش داده است و به علت مراقبت های خوب این کبوتر حالا در شرف تبدیل شدن به یک رکورددار است. این کبوتر در این سن بالا هنوز هم سرجال است و هیچ مریضی خاصی در او دیده نمی شود.این خانم سال 2002 کبوتری با سن 22 سال را در گینس به ثبت رساند اما پس از او یک کبوتر 23 ساله توانست رکورد را به دست آورد ولی حالا قرار است بعد از آزمایش های گینس نام این کبوتر وارد کتاب رکوردها شود.