پارس ناز پورتال

حشراتی با چهره های دیدنی و شگفت انگیز

حشراتی با چهره های دیدنی و شگفت انگیز
هر حیوانی چهره خاص خودش را دارد و از این نظر است که می توان میان گونه های مختلف آن ها تفاوت هایی را قائل شد. دانشمندان تا به حال حشرات بسیاری را کشف کرده اند که چهره های بامزه یا جالبی داشته اند اما میان همه آن ها حشرات با چهره های باورنکردنی و عجیب بیش از دیگر گروه ها مورد توجه قرار می گیرند.

                                       

کرم ابریشم گربه ای



 یکی از عجیب ترین گونه های کرم ابریشم را می توانید در چین پیدا کنید. این موجود که بعد از مدتی به پروانه زیبایی تبدیل می شود در دوران کرم بودنش بسیار شبیه به گربه است. این کرم های گربه ای بسیار نادر هستند و سخت می توان در طبیعت آن ها را پیدا کرد ولی دانشمندان قصد دارند به خاطر بامزه بودن آن ها تکثیر این کرم ها را شروع کرده و آن ها را به کشورهای مختلف صادر کند تا تمام دنیا از این کرم های بامزه داشته باشند.

                                 

سوسک با چهره انسان


یک عکاس آمریکایی در حالی که داشت میان جنگل قدم میزد به طور اتفاقی با یک سوسک بسیار عجیب روبرو شد. این سوسک بال هایی دارد که هنگام بسته شدن، صورت یک انسان را شبیه سازی می کند. در این صورت می توان چشمان، بینی، دهان و حتی موهای شانه کرده را مشاهده کنید. این سوسک که بسیار کمیاب است تنها در جنگل های تایلند دیده می شود.

                                         

کرم پر مو



در میان حشرات چیزی که به ندرت دیده می شود مو است زیرا این موجودات به قدری کوچک هستند که مو روی بدن آن ها فضایی برای رشد ندارد اما یک نوع کرم بسیار عجیب وحود دارد که در میان جنگل های پرو زندگی می کند و به کرم "پرمو" مشهور شده است. این کرم ها تمام بدنشان از موهای نرم و لطیف طلایی رنگ پر شده است و به مرور زمان این موها بیشتر هم می شود اما نکته مهم اینجاست که نمی توان آن ها را نوازش کرد زیرا همین موهای زیبا بسیار سمی هستند.

                                             

حشره ماری


یکی از حشرات بسیار عجیبی که تنها در میان جنگل های انگستان و ایرلند دیده می شود "حشره ماری" است. این حشره که آن را میان کرم های ابریشم هم دسته بندی می کنند دارای بدنی بسیار لیز است، همچنین رنگ بدن آن قهوه ای است و از یک فاصله مشخص این رنگ می تواند به صورت پولکی دیده شود. از آنجایی که در انتهای دم این کرم نیز لکه هایی به مانند صورت مار دیده می شود بسیاری آن را با مار اشتباه می گیرند. این حشره تنها 75 میلیمتر طول دارد ولی همیشه از دست مارها به راحتی فرار می کند.

                                      
کرمی با استتار گل



یکی از باهوشترین کرم ها در طبیعت کرم "سینچلورا" نام دارد. این کرم می تواند تعدادی از گلبرگ های گل را به پشت خود چسبانده و آن ها را تبدیل به یک شاخه از آن گل شود. این استتار او به حدی جالب و غلط انداز است که گاهی اوقات متخصصین نیز به راحتی از کنار آن ها عبور می کنند. آن ها می توانند به شکل شاخه هر گلی تبدیل شوند و در میان بهترین استتارگران دنیا شناخته می شوند.