پارس ناز پورتال

والدین حیوانی و عجیب (عکس)

والدین حیوانی و عجیب (عکس)
در دنیای حیوانات نیز والدین حواسشان همیشه به فرزندانشان هست اما گاهی اوقات موارد عجیبی هم در میان آنها دیده میشود. برای آنکه بیشتر با این والدین عجیب آشنا شوید بهتر است تا انتهای این متن همراه ما باشید.

**مارمولک اسکینس


یکی از والدین عجیبی که میتوانید در میان حیوانات مشاهده کنید مارمولک اسکینس است. این مارمولک در هر دوره تخم گذاری 13 تخم می گذارد اما زمان تولد هر کدام از مارمولک ها ممکن است چند روزی با هم متفاوت باشد. حرکت عجیب این مارمولک مربوط به زمانی میشود که تخم هایش مورد حمله شکارچیان قرار میگیرد. در این زمان مارمولک مادر بچه هایی که هنوز به دنیا نیامده اند را میخورد تا به دست دشمن نیوفتند.
 
*************************

**شیردریایی هارپ


یکی از چندین گونه شیرهای دریایی که در قطب ها زندگی میکند بانام هارپ شناخته میشود. این شیردریایی برای بزرگ کردن فرزندانش روشی بسیار عجیب و غیر عادی دارد. شیرهای مادر پس از به دنیا آمدن بچه ها تنها دوهفته از آنها نگه داری میکنند و پس از این مدت بچه ها را در برف و یخ رها کرده و سراغ زندگی خودشان میروند. این بچه ها اگر بتوانند پنج هفته در این حالت دوام آورند می توانند به زندگی آینده امیدوار باشند.
 
*************************

** پاندا


یکی از بامزه ترین حیوانات روی زمین پاندا است و بسیاری از ما آنها را بسیار دوست داریم. پانداها موجوداتی در خطر انقراض هستند و مهمترین دلیل آن هم بی توجهی مادران به فرزندانشان است. پانداهای مادر از میان فرزندان تنها یکی را بزرگ میکنند و مابقی باید خودشان برای بقا تلاش کنند البته گاهی اوقات همان یک بچه هم کاملا تصادفی زیر مادرش له شده و میمیرد.
 
*************************

** گوزن


یکی از موجوداتی که فرزند خود را بسیار دوست دارد گوزن است. این موجودات با نهایت توانشان از بچه کوچک محافظت میکنند و نمیگذارند کسی نزدیک آن ها شود اما این نگه داری تنها تا روز تولد بچه بعدی ادامه دارد. با به دنیا آمدن فرزند بعدی همه محبت ها به بچه بزرگتر از بین میرود و مادرش او را رها میکند. این بچه باید خودش زندگی سخت و تنهایی را بیاموزد.
 
*************************

** کانگوروی قرمز


یکی با محبت ترین مادران دنیا کانگوروهای قرمز هستند این موجودات سه فرزند خود را در یک زمان شیر می دهند. این سه فرزند از سه گروه متفاوت، بزرگ که دیگر میتواند تنها زندگی کند ولی به شیر مادر احتیاج دارد و دو گروه دیگر بچه هایی هستند که در کیسه او زندگی میکنند. این محبت در شرایط مناسب وجود دارد و با فرارسیدن خشکسالی بچه بزرگ رها میشود که در اکثرمواقع میمیرد و شیر بچه های کوچک نیز نصف می شود تا مادر بتواند زندگی کند.