پارس ناز پورتال

حضور جنجالی خواننده معروف ایرانی برای نجات کارون

مجموعه : مجله خبری روز
حضور جنجالی خواننده معروف ایرانی برای نجات کارون
یراحی در چهارمین زنجیره انسانی نجات کارون شرکت کرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موضوع محیط زیست و مخصوصا کارون برای من بسیار اهمیت دارد.

 

وی افزود: من معتقدم مردم خوزستان قبل از اینکه نیاز به هنر داشته باشند، باید نیازهای اولیه آنها را تامین کرد.این خواننده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود آب کارون گفت: متاسفانه چنین کارهای غیر حرفه ای و غیر علمی آسیب جدی به آب استان می آورد.

یراحی افزود: شب قبل از تشکیل زنجیره انسانی با خبر شدم که امروز اهوازی ها زنجیره خواهند داشت. به سرعت خودم را به اهواز رساندم تا بتوانم اعتراض خود را به مسئولان برسانم.

وی گفت: من به عنوان یک شهروند نسبت به انتقال آب کارون به هر استانی و برای هر مصرفی اعتراض دارم.به گزارش مهر، مهدی یراحی متولد ۲۳ آبان ۱۳۶۰ در اهواز خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده پیانو، کیبورد و گیتار ایرانی است. یراحی تا کنون دو آلوم «منو رها کن» و «امپراطور» را روانه بازار موسیقی کرده. همچنین تاکنون بیش از ۲۰ تیتراژ تلویزیونی شبکه های ملی را خوانندگی و آهنگسازی کرده است.

حضور جنجالی خواننده معروف ایرانی برای نجات کارون
 

هزاران خوزستانی در ساحل غربی کارون در شهرستان اهواز زنجیره حمایت از کارون را برای چهارمین بار تشکیل دادند.به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع که برای چهارمین بار در یک ماه گذشته شکل گرفت، مردم خواستار جلوگیری از انتقال آب کارون به مرکز کشور شدند. مردم با در دست داشتن شعارهایی با مضمون حمایت از کارون، اعتراض خود را نسبت به انتقال آب کارون نشان دادند.

این زنجیره برای چهارمین بار روز جمعه و به حالت سکوت برگزار شد. در زنجیره اخیر، مردم خواستار شفافیت دولت در تصمیم گیری هایش برای کارون شدند.

در این مراسم بسیاری از شهروندان شهرهای ملاثانی، شهر حر (بیت چریم) از توابع شهرستان شوش، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، ایذه و… شرکت کرده بودند. این جوانان درحالی که پلاکاردهایی به زبان فارسی و عربی و با مضامین «هوا را از من بگیر، کارون را نه»، «کارون را نجات می دهیم»، «کلنا کارون»، «نحن معاک یا کارون»، «کارون، شاهرگ ایران زمین» …. مراتب اعتراض خود را نسبت به طرح انتقال آب کارون(بهشت آباد) نشان دادند.نخستین زنجیره انسانی حمایت از رودخانه کارون، ۲۴ مهر ماه امسال توسط شماری از دوستداران محیط زیست در ساحل این رودخانه در اهواز تشکیل شد. بازتاب خبر تجمعات مردم خوزستان باعث شد تا معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان از مردم خوزستان برای تشکیل زنجیره انسانی حمایت از مسایل زیست محیطی تشکر کنند.

حضور جنجالی خواننده معروف ایرانی برای نجات کارون
 

پنج شنبه دوم آبان ماه، دومین زنجیره انسانی کارون تشکیل شد. همزمان با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اهواز در ششم آبان ماه نیز سومین زنجیره انسانی حمایت از کارون را با حضور جمع کثیری از دوستداران محیط زیست و به صورت نمادین در اهواز برگزارکرد.